    From: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie a system operacyjny
    Date: Fri, 15 Feb 2013 18:43:28 +0100
    <s...@j...net> <kci839$i6n$1@opal.futuro.pl>
    <s...@j...net> <kcidgq$u65$1@opal.futuro.pl>
    <s...@j...net> <kckm5u$aeo$1@opal.futuro.pl>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home> <kd5ot6$77j$1@news.task.gda.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>

    W dniu 2013-01-21 23:19, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > To chyba tobie zajmuje tyle otwarcie wypasionego IDE.
    >
    > Zresztą taki Stachu w pierwszym rzędzie nie daje się nabrać na posadę,
    > gdzie programu z terminem "na jutro" nie da się napisać inaczej niż
    > w IDE.
    >
    > Ustaliliśmy już, że IDE dodaje trochę bardziej zaawansowane
    > znajdź/zamień (plus przeglądarka klas i parę innych rzeczy, które nie
    > mają wielkiego znaczenia podczas pisania na kolanie).
    Nie, nie - Ty to ustaliłeś, od ręki odrzucając wszystko to co naprawdę
    kryje się za pojęciem "refaktoryzacja".
    Dla Ciebie jest to serach&replace...
    OK, pewnie że jest - tak samo jak Twoja robota to odpalanie instalatora
    i konfiguracja oprogramowania...

    > Jeśli pisanie
    > programu "na jutro" IDE przyspiesza tak, że nie da się tego samego
    > zrobić bez IDE, to znaczy że program jest nudny, nieciekawy, powtarzalny
    > i w ogóle nie ma się czym chwalić.
    Dobre, dobre :)
    Sprzedam Ci pewien truizm - (prawie) każdy program, który przynosi kasę,
    taki jest.
    Sztuką jest posiadanie narzędzi i metod, aby zrobić go szybko, łatwo i
    przyjemnie. Zrobić, utrzymać i zmieniać.
    I to jest prawdziwa sztuka.
    A IDE i narzędzia do refaktoringu to zaledwie początek...

    > Od takich zadań są klepacze kodu
    > (nawet nie programiści), a nie administratorzy czy programiści
    > systemowi.
    Zgoda, ale jest jeszcze coś pomiędzy IDE a gotowym tworem, którego używa
    klient. Nazwij to jak chcesz; komponenty, biblioteki, frameworki, itp.
    To tez ktoś robi - i w każdej firmie, która żyje z programowania taki
    zakres istnieje.

    > Powinno stać: "Delphi?! Nie ma mowy. Jestem sysadminem, nie klepaczem
    > UI. Tu jest moje wypowiedzenie."
    Jako sysadmin, na etacie programisty, prawdopodobnie zrobiłbyś
    prowizorkę/potworka, którego nie da się rozwijać, utrzymywać i zmieniać.
    Czyli jak 80% innych klepaczy kodu.
    I nieważne, czy jest to Delphi, Java, .NET, Python czy cokolwiek.

    --
    wloochacz