  • 11. Data: 2015-05-02 16:05:34
    Temat: Re: Programowanie FPGA przez JTAG-a
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    __Maciek <i...@c...org> wrote:

    > Chyba żartujesz. Myślisz że jak tak przelutujesz to pendrive:
    > - w ogóle zadziała
    > - że jak coś na niego zapiszesz np. za pomocą dd, to w niezmienionej
    > postaci wyląduje to we flashu?

    Masz rację, to było nieprzemyślane.

    Generalnie zrobić programator nie byłoby trudno. Kwestia tego, że chcę
    poświęcić temu jak najmniej energii, bo w ogóle nie wiadomo, czy to soft
    jest problemem, czy coś innego...

    To nadal ten sam problem z plazmą:

    http://www.badcaps.net/forum/showthread.php?p=549588

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 12. Data: 2015-05-02 16:16:33
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    __Maciek <i...@c...org> wrote:

    > Zależy od procesora ,ale pewnie producent urządzenia jakoś sobie tam
    > ułatwił programowanie i nie programuje flasha równolegle.

    Jest tam 12-pinowy port, opisany jako FPGA_Download. Podejrzewam (ale
    nie wiem na 100%), że to tam się podłącza programator - także dla pamięci
    flash, a nie tylko konfiguratora FPGA.

    Pomyślałem, że spróbuję znaleźć tam TDI, TDO, TCK, TMS, TRST FPGA oraz
    Vpp pamięci flash, mierząc po prostu przejście między konkretnymi pinami
    scalaków i pinami na tym gnieździe.

    Zastanawiam się tylko, czy na takich płytkach wszystkie JTAG-enabled
    układy są połączone razem (w łańcuch JTAG), czy nie... bo jeśli są, to
    można znaleźć sygnały na FPGA i założyć, że w łańcuchu jest też ten
    zamknięty procesor, i że przez niego możnaby zaprogramować flasha...
    jeżeli to w ogóle możliwe (nie mam na razie pojęcia, jak działa JTAG,
    poza warstwą fizyczną).

  • 13. Data: 2015-05-04 11:27:44
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Bingo. EPCS1. Pewnie naklejka jest na FPGA, bo większe fizycznie :)
    >
    > Ok, jak to teraz wygląda... podpinam się pod EPCS1 (DATA, ASDI, nCS,
    > DCLK), czy JTAG-iem pod FPGA i to FPGA wrzuca to, co podsunę przez
    > JTAG-a, do swojego EPCS1?
    >
    > Jeżeli ta pierwsza opcja, to jak unieszkodliwić FPGA, żeby zrobił sobie
    > tri-state na tych pinach i nie przeszkadzał programatorowi?
    >
    > Przeczytam datasheeta wieczorem.
    >
    > Dzięki, pozdr.

    Aby zaprogramować flash od fpga EPCS1 podłączasz JTAG do ukladu fpga i
    programujesz w trybie "pośrednim", czyli poprzez fpga. Programator
    ładuje sobie wtedy specjalny obraz fpga poprzez który ma dostęp do flasha.

    Jeżeli masz gotowy plik do zaprogramowania flasha to programator sam
    będzie wiedział co z nim zrobić.

    Adam

  • 14. Data: 2015-05-04 11:40:20
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > jakiś dedykowany procesor (LGPCMv12H23). Zastanawiam się, jak to zrobić
    > bez wylutowywania flasha z płytki i robienia programatora specjalnie pod
    > to... wpadło mi do głowy przelutowanie tego flasha do jakiegoś pendrive'a,
    > który ma kompatybilnego flasha.
    >
    > Jak to jest z tym JTAG-iem - jeżeli jest procesor, który ma zewnętrzną
    > pamięć, to da się tą pamięć zaprogramować podpinając się pod JTAG-owe piny
    > procesora? Tak ogólnie, w ogólnym przypadku (boję się, że jest tam jakiś
    > closed-source bootloader do tego).
    >
    > Szkoda, że równoległych flashy nie da się programować też szeregowo...

    A kto tak powiedział ?
    Flash M29W320DT to normalny NOR flash. Z szyną adresową i danych.
    Żeby zaprogramować go szeregowo można wykorzystać np jtag od procesora o
    ile jest on dostępny.
    Dawno temu programowałem tak boot loader w podobnym flashu poprzez
    interface debuggera od Motorola Coldfire ( MCF5407 ).

    Zasadniczo trzeba uzyskać dostęp do szyny systemowej. Czy poprzez jtag
    czy inny interface do programowania. Schemat tez potrzebny bo trzeba
    wiedzieć jak flash jest podłączony.

    Nie jest to proste ale da się na pewno.

    Najprostsze jest wylutowanie i zaprogramowanie.

    Adam