    Date: Mon, 04 May 2015 11:40:20 +0200
    From: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Programowanie FPGA przez JTAG-a

    > Jednak nigdzie się nie podpinam, bo okazuje się, że to nie tego FPGA będę
    > musiał przeprogramować... więc temat zmienia się z "potrzebuję" na "ciekawi
    > mnie" :)
    >
    > W sumie jest nawet gorzej, bo będę musiał zaprogramować równoległego
    > flasha (M29W320DT, na szczęście TSOP48 a nie TFBGA63), podpiętego pod
    > jakiś dedykowany procesor (LGPCMv12H23). Zastanawiam się, jak to zrobić
    > bez wylutowywania flasha z płytki i robienia programatora specjalnie pod
    > to... wpadło mi do głowy przelutowanie tego flasha do jakiegoś pendrive'a,
    > który ma kompatybilnego flasha.

> [...]

    A kto tak powiedział ?
    Flash M29W320DT to normalny NOR flash. Z szyną adresową i danych.
    Żeby zaprogramować go szeregowo można wykorzystać np jtag od procesora o
    ile jest on dostępny.
    Dawno temu programowałem tak boot loader w podobnym flashu poprzez
    interface debuggera od Motorola Coldfire ( MCF5407 ).

    Zasadniczo trzeba uzyskać dostęp do szyny systemowej. Czy poprzez jtag
    czy inny interface do programowania. Schemat tez potrzebny bo trzeba
    wiedzieć jak flash jest podłączony.

    Nie jest to proste ale da się na pewno.

    Najprostsze jest wylutowanie i zaprogramowanie.

    Adam