  • 11. Data: 2011-01-22 19:04:16
    Temat: Re: Program do zdjęć.
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 22 Sty, 14:34, osiek <o...@g...pl> wrote:
    > animka pisze:> Jakiego programu free można użyć, żeby wydrukować na papierze foto i
    nie

    > a to Windows juz nie ma kreatora wydruku? Swego czasu mozna było
    > zaznaczyć pliki ktore chce sie wydrukować (np jpgi) i jak mają być
    > ułożone na stronie. Z windowsa nie korzystam od pięciu lat więc nie wiem
    > jak teraz jest ;)

    Nic się nie zmieniło.

  • 12. Data: 2011-01-22 23:04:30
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    osiek pisze:

    > a to Windows juz nie ma kreatora wydruku? Swego czasu mozna było
    > zaznaczyć pliki ktore chce sie wydrukować (np jpgi) i jak mają być
    > ułożone na stronie.

    Ciekawe jest tłumaczenie opisu rodzaju wydruku.
    Żeby z negatywów zrobić dużo miniaturek na stronie,
    można negatyw położyć bezpośrednio na papierze fotograficznym
    i naświetlić. Bez powiększania - wychodzą miniatury o rozmiarze
    klatki negatywu. Nazywa się to po polsku "odbitka stykowa".
    Po angielsku - "contact sheet". I co wyszło w polskiej
    wersji Windows? ARKUSZ KONTAKTÓW...

    P.

  • 13. Data: 2011-01-23 09:31:46
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-23 00:04, Piotrne pisze:
    Nazywa się to po polsku "odbitka stykowa".
    > Po angielsku - "contact sheet". I co wyszło w polskiej
    > wersji Windows? ARKUSZ KONTAKTÓW...

    Gra Hitman. Spolszczenie 2 angielskich poleceń - DROP i DRAG. Po polsku
    brzmiało UPUŚĆ i NARKOTYK. W 2 części także. :D

  • 14. Data: 2011-01-23 09:37:19
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

> [...]
    > klatki negatywu. Nazywa się to po polsku "odbitka stykowa".
    > Po angielsku - "contact sheet". I co wyszło w polskiej

    Tak to bywa,gdy za tłumaczenie biorą się osoby znające wprawdzie język
    literacki, ale nie mające pojęcia o tematyce, którą tłumaczą. Kiedyś
    zaprzyjaźniona pani tłumacz podrzuciła mi przykład takiego 'kwiatka'
    (nie przez nią popełnionego). W tekście z dziedziny kolejnictwa
    tłumaczonym z angielskiego znalazło się sformułowanie 'goły konduktor
    biegnący wzdłuż pociągu'. Chodziło o... pozbawiony izolacji przewód
    położony wzdłuż torowiska.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2011-01-23 09:41:42
    Temat: Off Topic: Program do zdjęć.
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc_DOT_pl>

    On Sun, 23 Jan 2011 00:04:30 +0100, Piotrne <p...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >klatki negatywu. Nazywa się to po polsku "odbitka stykowa".
    >Po angielsku - "contact sheet". I co wyszło w polskiej

    Dawno temu czytałem książkę, w której fotograf biegał wokół modelki z
    "lekką miarką" :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2011-01-23 10:06:12
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:
    [...]
> [...]
    > tłumaczonym z angielskiego znalazło się sformułowanie 'goły konduktor
    > biegnący wzdłuż pociągu'. Chodziło o... pozbawiony izolacji przewód

    Jeden z najstarszych dowcipów, zawarty w książce A. Voellnagela "Jak
    (nie) tłumaczyć tekst(ów) techniczny(ch)"

    http://merlin.pl/Jak-nie-tlumaczyc-tekstow-techniczn
    ych_Andrzej-Voellnagel/browse/product/1,152197.html

    BTW autor książki był nie tylko tłumaczem, ale i fotografem. Wydał także
    książki o fotografii i prowadził kącik foto w "Horyzontach Techniki"

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 17. Data: 2011-01-23 11:50:46
    Od: osiek <o...@g...pl>

    animka pisze:

    > Może w Windows 7 gdzieś jest. Zawsze używałam IrfanView to nie
    > stosowałam tego z Windows i nie wiem co, jak i gdzie.

    prawoklik na pliku jpg >drukuj i tam są opcje

  • 18. Data: 2011-01-23 12:03:19
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-23 12:50, osiek pisze:

    > prawoklik na pliku jpg>drukuj i tam są opcje

    O dzięki :-) W życiu bym nie pomyślała, że pod drukuj może coś takiego
    jeszcze być.
    Szkoda, że nie można wybrać do 1 zdjęcia np. jeszcze trzech innych tylko
    takie same na 1 kartce można drukować. Ale w razie czego dobre i to.

    --
    animka

  • 19. Data: 2011-01-23 12:43:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2011 13:03:19 +0100, animka napisał(a):

> [...]
    > Szkoda, że nie można wybrać do 1 zdjęcia np. jeszcze trzech innych tylko
    > takie same na 1 kartce można drukować. Ale w razie czego dobre i to.

    O bogowie... a próbowałaś zaznaczyć więcej niż jedno zdjęcie i wtedy dać
    ten wydruk, czy prekroczyło to twoje zdolności umysłowe?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 20. Data: 2011-01-23 12:44:47
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-23 13:03, animka pisze:

> [...]
    > Szkoda, że nie można wybrać do 1 zdjęcia np. jeszcze trzech innych tylko
    > takie same na 1 kartce można drukować. Ale w razie czego dobre i to.

    Jak nie można, jak można!
    Windows XP - zaznaczasz zdjęcia, które chcesz wydrukować - od razu
    np.9(użyj klawisza shift lub ctrl) i wybierz układ 3x3.