  • 21. Data: 2006-11-23 13:19:28
    Temat: Re: Problemy z ISP, drogo chce, mało daje ;-)
    Od: "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel>

    Użytkownik "Voodoo" <4...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ek2pj6$kpd$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel> napisał w
    > wiadomości news:ejksup$7kj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    mazowieckie

  • 22. Data: 2006-11-24 17:43:34
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 21 Nov 2006 22:03:08 +0100, w <ejvpob$2bc$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Robert
    asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel> napisał(-a):

    > Juz od dwoch miesiecy standardem jest w dzien jakies 120 do 200 kbps.
    > Pomiary robie po wylaczeniu wszystkich userow tak co drugi dzien,
    > zapuszczajac kilka sesji http, ftp i p2p. Jedynie co mam to wykresy MRTG
    > spod serewera linuxowego. Czy cos bardziej "profesjonalnego" jest potrzebne?

    Do postraszenia z pewnością. Do rozwiązania pewnie też, przecież nie będą
    powoływać rzeczoznawcy...

  • 23. Data: 2006-12-03 11:16:47
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@W...Moje.Nazwisko.pl>

    Bronek Kozicki wrote:

    > HSDPA jest rozszerzeniem 3G - inne częstotliwości, inne kodowanie

    Nie, nie, tak.

    HSDPA (High Speed Downlink Packet Access) jest elementem standardu i jednym
    ze składników rozwiązania HSPA. Drugi jego składnik (HSUPA - High Speed
    Uplink Packet Access), udostępniający przepływności powyżej 5 Mbps, będzie
    wdrażany nieco później.

    Tak w ogóle prędkości osiągane praktycznie bywają sporo niższe od
    deklarowanych przez operatorów. W bardzo dobrych warunkach (silny,
    niezniekształcony sygnał i terminal nieporuszający się) można przy obecnym
    stanie wdrożenia HSDPA liczyć na 1,3-1,4 Mbps netto, jednak w większości
    przypadków downlink na poziomie 500-700 kbps to maksimum tego, co się da
    osiągnąć. Z testów, które prowadziłem ostatnio przy słabym sygnale wynikała
    nawet przewaga klasycznego PS Orange (350 down / 110 up) nad HSDPA Ery (450
    down / 55 up).

    > I oczywiście na wioskach raczej anten 3G się jeszcze nie stawia.

    I jeszcze długo nie będzie. Z wyjątkiem sytuacji gdy w okolicy mieszka BWD
    (przypadek wbrew pozorom wcale nie teoretyczny).

    --
    Sławomir Tobis
    http://www.mobile-internet.org

  • 24. Data: 2006-12-03 18:41:02
    Od: Ponure Zacietrzewienie <t...@b...pl>

    Slawomir Tobis <u...@w...moje.nazwisko.pl> wrote:

    [..]

    > I jeszcze długo nie będzie. Z wyjątkiem sytuacji gdy w okolicy mieszka BWD

    Kto?

    --
    If you cut off my head, what would I say? Me and my head, or me and my body?

  • 25. Data: 2006-12-03 19:58:34
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@W...Moje.Nazwisko.pl>

    Ponure Zacietrzewienie wrote:

    > Kto?

    Bardzo Ważny Dyrektor

  • 26. Data: 2006-12-03 21:54:25
    Od: Robert Święcki <r...@s...net>

    Slawomir Tobis wrote:

> [...]
    > słabym sygnale wynikała nawet przewaga klasycznego PS Orange (350 down /
    > 110 up) nad HSDPA Ery (450 down / 55 up).

    A jakie są opóźnienia na takim linku? Spada toto < 100ms czy typowo
    umtsowo ~200ms?

    --
    Pozdrowienia, Robert!
    http://www.swiecki.net

  • 27. Data: 2006-12-05 05:16:05
    Od: "Slawomir Tobis" <u...@W...Moje.Nazwisko.pl>

    Robert Święcki wrote:

    > A jakie są opóźnienia na takim linku? Spada toto < 100ms czy typowo
    > umtsowo ~200ms?

    To jest właśnie ciekawe - trzyma się bardzo stabilnie (dla 70% odczytów) w
    okolicy 120-130ms, sporadycznie (dla mniej niż 10% odczytów) jest więcej niż
    200ms. Robiłem trejsruty do różnych hostów w różnych porach dnia i byłem
    naprawdę zaskoczony stabilnością pingu. Przy pracy interaktywnej
    (przeglądanie www, odpytywanie wielu kont mailowych) reakcja strony
    przeciwnej następuje odczuwalnie szybciej niż w przypadku "zwykłego" UMTS.
    Gdyby nie limity i mizerny uplink można by toto uznać za dobry substytut
    klienckiego łącza stałego.