  • 11. Data: 2006-11-19 19:48:01
    Temat: Re: Problemy z ISP, drogo chce, mało daje ;-)
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    Użyszkodnik K napisał:

    > z mozgu to nie wiem komu i co robi, a 'chlopie' to mow do swoich ziomkow
    > na wsi ;]

    Jestem pewien, że jednak nie wiesz o czym mówisz, ponieważ sugerowałeś
    zainteresowanie się ofertą Ery 1,8 Mb/s komuś, kto jasno określił warunki, w
    jakich się znajduje a tym samym na 99% nie będzie miał szybko dostępu do
    technologii, która umożliwia taki transfer.

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 12. Data: 2006-11-20 15:19:55
    Od: "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w jakich się znajduje a tym samym na 99% nie będzie miał szybko dostępu do
    > technologii, która umożliwia taki transfer.

    Prawdopodobnie dogadam się z jednym operatorem gsm. Przysłali całkiem
    ciekawą ofertę na 1 lub 2 Mbit'y łącza z opcja CIR przez wykorzystanie
    istniejących BTS'ów (nic nie napisali o GPRS). Mam tydzień na odpowiedź.
    Myślę, że będzie to lepsze niż doprowadzanie netu DSL przez przynajmniej 3
    punkty na spore odległości przez wifi. Proszę mi jeszcze powiedzieć jak i
    czy wogóle jest możliwość rozwiązania umowy z operatorem satelitarnym,
    uwględniając wcześniej opisaną sytuację.

  • 13. Data: 2006-11-20 15:48:25
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 17 Nov 2006 19:42:31 +0100, w <ejl00n$dqa$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Robert
    asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel> napisał(-a):

    > Zapomniałem dodać. W ramach jakiegoś tam programu unijnego jest lojalka na
    > jeszcze 1,5 roku.

    Chyba żartujesz? Operator nie wywiązuje się z umowy, więc o jakiej lojajce tu
    mowa? Rzucasz na stół wyniki swoich pomiarów, dajesz 2 tygodnie na naprawę, nie
    będzie poprawy -- wypowiedzenie z winy operatora.

  • 14. Data: 2006-11-20 17:02:44
    Od: Robert CyberM <c...@s...net>

    > Chyba żartujesz? Operator nie wywiązuje się z umowy, więc o jakiej lojajce
    > tu mowa? Rzucasz na stół wyniki swoich pomiarów, dajesz 2 tygodnie na
    > naprawę, nie będzie poprawy -- wypowiedzenie z winy operatora.
    teraz chyba Ty zartujesz... jesli w umowie nie ma jasno sprecyzowanych
    gwarancji pasma to wywiazuje sie z umowy, lacze dziala a maksymalna
    predkosc nie jest osiagana zawsze bo operator tego nie gwarantuje. inaczej
    pewnie polowa neo/dsl tez mozna by wypowiedziec od reki
    --
    Robert CyberM

  • 15. Data: 2006-11-21 08:42:01
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    K wrote:
    > to moze sprawdz czy ktorys z gsmow nie ma w twojej wiosce edge ? era sie
    > ostatnio reklamuje z internetem do 1.8Mbit/s z tego co pamietam za cos

    takie prędkości to raczej nie EDGE, a HSDPA (rozszerzenie UMTS)

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 16. Data: 2006-11-21 08:43:55
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    K wrote:
    > korzystam. on szuka alternatywy, wiec gsm w tym wypadku to tez jakas
    > alternatywa, szczegolnie biorac pod uwage stosunek predkosc:kwota. wode

    alternatywa owszem, ale nie GSM. Na GSM nie da się tyle wyciągnąć,
    nieważne ile byś kombinował. HSDPA jest rozszerzeniem 3G - inne
    częstotliwości, inne kodowanie itd. I oczywiście na wioskach raczej
    anten 3G się jeszcze nie stawia.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 17. Data: 2006-11-21 17:28:16
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 20 Nov 2006 18:02:44 +0100, w <ejsn3k$vh7$1@news.onet.pl>, Robert CyberM
    <c...@s...net> napisał(-a):

    > teraz chyba Ty zartujesz... jesli w umowie nie ma jasno sprecyzowanych
    > gwarancji pasma to wywiazuje sie z umowy, lacze dziala a maksymalna

    Cytuję: "W umowie
    jest wyraźnie napisane, że operator gwarantuje bodajże 256."

  • 18. Data: 2006-11-21 21:03:08
    Od: "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel>

    <c...@s...net> napisał(-a):

    > teraz chyba Ty zartujesz... jesli w umowie nie ma jasno sprecyzowanych

    >Cytuję: "W umowie
    >jest wyraźnie napisane, że operator gwarantuje bodajże 256."

    Juz od dwoch miesiecy standardem jest w dzien jakies 120 do 200 kbps.
    Pomiary robie po wylaczeniu wszystkich userow tak co drugi dzien,
    zapuszczajac kilka sesji http, ftp i p2p. Jedynie co mam to wykresy MRTG
    spod serewera linuxowego. Czy cos bardziej "profesjonalnego" jest potrzebne?

  • 19. Data: 2006-11-22 23:12:50
    Od: "Voodoo" <4...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Robert asmax" <djrobson@usuńto.tenbit.pełel> napisał w
    wiadomości news:ejksup$7kj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > witam grupowiczów
    >
    > Jakie działania polecanie podjąć na nierzetelnego ISP? Juz wyjaśniam:
    > internet jest na jedej wiosce z satelity obustronnej (nadawanie odbior),

    jakie woj. ??

    voodoo.

  • 20. Data: 2006-11-23 12:26:34
    Od: Robert CyberM <c...@s...net>

    > Cytuję: "W umowie
    > jest wyraźnie napisane, że operator gwarantuje bodajże 256."
    czego ta gwarancja dotyczy ? jest to gdzies wyraznie napisane ? bo to moze
    byc do serwera, punktu dostepowego, sasiada ale nie koniecznie do neta.
    zreszta nawet jesli to gwarancja transferu do neta to cisnie stwierdzenie
    ze byc moze istnieje serwer do ktorego ta predkosc da sie uzyskac zawsze co
    nie bedzie rownoznaczne z tym ze wszedzie taka predkosc bedzie osiagalna.
    jelsi tak jest to gosc przyjdzie i wykaze ze da se wycisnac te 256kbps i
    rozmowa sie zakonczy faktura za nieuzasadnione wezwanie
    serwisanta/przeprowadzenie dziagnostyki lacza na zyczenie i koszt abonenta.
    --
    Robert CyberM