  • Data: 2009-05-22 16:21:10
    Temat: Problem z kartą graficzną Geforce 8600 GTS 512MB
    Od: Tomek <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich. Posiadam kartę graficzną Geforce 8600 GTS 512MB firmy
    Gainward z chipsetem nVidia. Parę dni temu postanowiłem wyciągnąć ją z
    gniazda w celu jej oczyszczenia z tumanów kurzu. Zabieg starałem się
    przeprowadzić bezboleśnie. Z powodu braku czystego alkoholu etylowego tj.
    spirytusu (on zawsze szybko ubywa ;) ) nie stosowałem spirytusu
    salicylowego z racji (jeśli dobrze doczytałem na grupach) pozostawiania
    przezeń proszku. Po prostu czyszczenie odbyło się suchą metodą tj.
    odkurzacz w bezpiecznej odległości i sucha, niepozostawiająca motków
    szmatka, ew. wacik. Sprawnie odkręciłem osłonę radiatora i wentylatorka,
    wyczyściłem, następnie wszystko skręciłem i wcisnąłem w slot, dokręcając
    wkrętami (dodam, że serwisowo były one wkręcone z użyciem naprawdę dużej
    siły). Przejdę do rzeczy. Co parę dni następuje blue screen, reset, i na
    monitorze widać jedynie detekcję sygnału analogowego i cyfrowego.
    Poruszanie kartą pozwala na nowo przywrócić jej sprawność. Dodam, że wkręty
    dokręciłem dość mocno, być może nie dostatecznie, a karta jest osadzona
    równo. Czy to oznacza, że przy próbie wkładania karty gdzieś nieostrożnie
    tłuszcz z palców (lub różnica potencjałów) wkradł się na układziki? Czy
    mogłoby to uszkodzić kartę? Temparatury wydają się ok, wg programu Everest
    42C na procesorze graficznym. Wentylatorek też śmiga sprawnie i stabilnie.
    Po odczytaniu "minidumpów" bluescreen prawdopodobnie spowodowany przez
    ntoskrln.exe, jak się nie mylę to wynik braku sygnału i stąd zgłoszenie
    problemu, więc wiele to nie wyjaśnia. Płyta główna ASUS P5K, resety
    niezależne od DirectX czy OpenGL lub innego obciążenia. Spróbuję jeszcze
    przełożyć do drugiego slotu PCIE. Jeśli nie pomoże to znaczy, że karta do
    wymiany? Coś delikatnie mówiąc schrzaniłem? Szkoda, spisywała się bez
    zarzutów. Pozdrawiam.