  • 21. Data: 2013-10-31 19:51:30
    Temat: Re: Problem techniczno-społeczny
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 31 października 2013 18:51:02 UTC+1 użytkownik Michał Baszyński
    napisał:

> [...]
    >
    > is possible within one minute, the maximum design concentration can be
    >
    > 10 percent by volume."
    >

    > Czyli halony uważane są za bezpieczne środki i są w dalszym ciągu
    >
    > zalecane do użycia w samolotach pasażerskich. Aby ugasić pożar
    >
    > większości materiałów potrzebne jest stężenie halonu 5%, w najcięższych
    >
    > przypadkach wystarczy 8%. W zamkniętych przedziałach z ludźmi, których
    >
    > nie da się ewakuować dopuszczalne stężenie wynosi 5%, jeżeli zaś da się
    >
    > ludzi ewakuować w ciągu minuty to dopuszczalne stężenie wynosi 10%.

    Informację o takim działaniu halonu jakie opisałem pochodziły z czasów w których
    gaśnice halonowe były w sklepach. Fajnie ze zrobili inne receptury które nie
    zabijają. A tak na marginesie. W samolocie pasażerskim jak leci bardzo wysoko i
    wybuchnie pożar to wystarczy okno otworzyć żeby nabrał trochę świeżego powietrza.
    Samo zgaśnie.

  • 22. Data: 2013-11-01 11:53:39
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > W samolocie pasażerskim jak leci bardzo wysoko i wybuchnie pożar to
    > wystarczy okno otworzyć żeby nabrał
    > trochę świeżego powietrza. Samo zgaśnie.

    Zapewne tak samo jak i w łodzi podwodnej.
    Otwierałeś czy tylko teoretyzujesz? :)

  • 23. Data: 2013-11-01 15:00:11
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 1 listopada 2013 11:53:39 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Zapewne tak samo jak i w łodzi podwodnej.
    >
    > Otwierałeś czy tylko teoretyzujesz? :)

    Nie teoretyzuję. W samolotach pasażerskich jest możliwość rozhermetyzowania. Na
    wysokościach na jakich latają jest za mało tlenu żeby cokolwiek bez specjalnych
    zabiegów technicznych się zapaliło. Pasażerom nic się nie stanie bo wyskoczą maski
    dostarczające powietrze z dostatecznym stężeniem tlenu. Piloci też mają swoje maski.
    Na łodziach podwodnych w przypadku pożaru wszyscy zakładają maski i, albo się
    podłączają do niezależnej instalacji z powietrzem do oddychania, albo noszą przy
    sobie wytwornice tlenu. A miejsce pożaru wypełnia się gazem lub gazami nie
    podtrzymującymi palenia. Najczęściej są to spaliny z silnika głównego. W kopalniach
    pomimo że wygląda to paranoicznie ekipa gaśnicza dysponuje sinikiem odrzutowym i w
    miejsce pożaru pakuje spaliny z pracującego silnika. Kluczem do zagaszenia każdego
    pożaru jest doprowadzenie do sytuacji w której nie może zajśc reakcja utleniania. Nie
    dotyczy substancji które mają dostateczną ilość utleniacza w sobie. Termitu nie da
    się z tego powodu niczym zgasić.