-
X-Received: by 10.49.30.8 with SMTP id o8mr65050qeh.36.1383245490887; Thu, 31 Oct
2013 11:51:30 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.30.8 with SMTP id o8mr65050qeh.36.1383245490887; Thu, 31 Oct
2013 11:51:30 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!y3no1029248pbx.0!ne
ws-out.google.com!9ni2504qaf.0!nntp.google.com!i2no3632627qav.0!postnews.google
.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 31 Oct 2013 11:51:30 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <l4u5a9$h70$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.206.66;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.206.66
References: <52715e40$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
<l4rnh3$cv9$1@speranza.aioe.org>
<f...@g...com>
<52716a15$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<l4rva4$cct$1@dont-email.me>
<b...@g...com>
<l4u5a9$h70$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Problem techniczno-społeczny
From: k...@g...com
Injection-Date: Thu, 31 Oct 2013 18:51:30 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509230
[ ukryj nagłówki ]W dniu czwartek, 31 października 2013 18:51:02 UTC+1 użytkownik Michał Baszyński
napisał:
> W dniu 2013-10-31 00:50, k...@g...com pisze:
>
>
>
> > Z tego co mi wiadomo to halony bardzo skutecznie blokują spalanie. Wręcz
uniemożliwiają je.
>
>
>
> tak
>
>
>
> > Halon jak przedostanie się do komórki to wygasza w niej katalityczny piecyk.
>
>
>
> nie.
>
>
>
> >Podejrzewam ze jak użyje się w przypadku pożaru w takich obiektach halonu ,
>
> > to do czasu wymiany powietrza trzeba oddychać innym powietrzem, a nie
>
> tym zmieszanym z halonem.
>
>
>
> nie
>
>
>
> "How safe is Halon?
>
> Halons are low-toxicity, chemically stable compounds that have been used
>
> for fire and explosion protection from early in the last century. Halon
>
> has proven to be an extremely effective fire suppressant. Halon is clean
>
> (i.e., leaves no residue) and is remarkably safe for human exposure.
>
> Halon is a highly effective agent for firefighting in closed passenger
>
> carrying areas. Due to its effectiveness and relatively low toxicity,
>
> the FAA continues to recommend or require Halon extinguishers for use on
>
> commercial aircraft.
>
> Extensive toxicity evaluations have been compiled by nationally
>
> recognized United States medical laboratories and institutions on Halon
>
> 1301 and Halon 1211. These evaluations have shown that Halon 1301 is the
>
> safest extinguishing agent available, and that Halon 1211 is the second
>
> safest. Dual Halon concentrations of about 5% by volume in air are
>
> adequate to extinguish fires of most combustible materials."
>
> "Unlike CO2 Halon does not displace the air out of the area where it is
>
> dispensed. Even for the toughest fires, less than an 8% concentration of
>
> Halon by volume is required, leaving plenty of air to use in the
>
> evacuation process."
>
>
>
> U.S. Department of Transportation, Federal Aviation Administration, Hand
>
> Held Fire Extinguishers For Use in Aircraft AC 20-42C :
>
> "If Halon 1301 extinguishers are installed in a non-ventilated,
>
> passenger-occupied compartment, and the compartment cannot be vented,
>
> and the occupants cannot leave if the extinguishers are discharged, then
>
> the total Halon 1301 agent available from all the extinguishers should
>
> not be capable of producing a concentration greater than 5 percent by
>
> volume at 120?F (49) in the compartment. For compartments where egress
>
> is possible within one minute, the maximum design concentration can be
>
> 10 percent by volume."
>
>
>
> Czyli halony uważane są za bezpieczne środki i są w dalszym ciągu
>
> zalecane do użycia w samolotach pasażerskich. Aby ugasić pożar
>
> większości materiałów potrzebne jest stężenie halonu 5%, w najcięższych
>
> przypadkach wystarczy 8%. W zamkniętych przedziałach z ludźmi, których
>
> nie da się ewakuować dopuszczalne stężenie wynosi 5%, jeżeli zaś da się
>
> ludzi ewakuować w ciągu minuty to dopuszczalne stężenie wynosi 10%.
>
> Czyli wcale nie mało..
>
>
>
> --
>
> Pozdr.
>
> Michał
Informację o takim działaniu halonu jakie opisałem pochodziły z czasów w których
gaśnice halonowe były w sklepach. Fajnie ze zrobili inne receptury które nie
zabijają. A tak na marginesie. W samolocie pasażerskim jak leci bardzo wysoko i
wybuchnie pożar to wystarczy okno otworzyć żeby nabrał trochę świeżego powietrza.
Samo zgaśnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.11.13 11:53 uzytkownik
- 01.11.13 15:00 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=