eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePrima Aprilis - to juz?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 69

  • 11. Data: 2010-10-30 21:40:42
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    James wrote:
    > "AZ" wrote...
    >> <http://moto.money.pl/wiadomosci/motocykle/artykul/u
    nia;europejska;-;ograniczenia;dla;motocyklistow,51,0
    ,700723.html>
    >>
    >>
    >> Dla nieklikatych:
    >> Unia Europejska - ograniczenia dla motocyklistów
    >>
    >> Wszystkie nowe motocykle będą musiały posiadać OBD
    > ***
    > No to tragedia! Teraz bedzie wiadomo, ze cos jest nie tak w silniku. Jak
    > prawdziwy motocyklista to przezyje?

    Tragedia, bo oznacza formalne zabronienie stosowania gaznikow.

    >> ECU, czyli
    >> komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i zabezpieczone
    >> przed zamianami.
    > ***
    > Koniec swiata, nie bedzie mozna mozna zmieniac ustawien i uzyskac
    > kolejne 0,1KM bez zapalenia sie kontrolki bledu!

    Nie, nie bedzie mozna zestroic motocykla pod inne wydechy i filtry.

    >> Podobnie jak wydechy, które uda się zdjąć wyłącznie przy
    >> użyciu specjalistycznych narzędzi posiadanych jedynie przez autoryzowane
    >> stacje obsługi.
    > ***
    > Szlifierka katowa bedzie idealnym specjalistycznym narzedziem do tego
    > celu. I debile nadal beda zakladac puste puszki, bo glosne wydechy
    > przeciez ratuja zycie...

    Oprocz fabrycznych i pustych jest cala gama po srodku. Ale debile nie
    rozumieja, ze ktos moze miec inne upodobania.

    >> Odczytanie błędów sygnalizowanych przez OBD będzie możliwe
    >> również jedynie w serwisach producenta.
    > ***
    > Ciekawe ile trzeba bedzie czekac na kabelek do laptopa i prosty soft na
    > Allegro ;) Nie sadze, zeby bylo inaczej niz w przypadku samochodow, wiec
    > bedzie standardowy protokol, zeby np przy przegladzie mozna bylo
    > sprawdzic czy jest ok.

    Moze tak, moze nie. To nie zawsze jest takie proste, nie we
    wspolczesnych pojazdach.

    >> Unia Europejska nałoży
    >> odgórne ograniczenie do 100 koni mechanicznych mocy silnika.
    > ***
    > Kolejna tragedia. Przeciez 100KM to zabawka dla dziecka. Nie da sie juz
    > zyc, bo taka moc wystarczy tylko do jazdy w korku... wyprzedzic tym sie
    > juz przeciez nie da. Rowerami beda nasz objezdzac.

    Tragedia, bo ktos kolejny raz usrednia spoleczenstwo i uwaza, ze
    czlowieka trzeba bronic przed nim samym. Sam sobie potrafie dobrac moc
    motocykla pod zastosowanie i sobie nie zycze zeby ktos mi mowil jaka
    jest wlasciwa i jaka mi wolno. A ty, jak chcesz, to sobie jezdzij
    turystykiem 100ps w dwie osoby z bagazem, i niech ci kazde spotkane
    bemewe z dresami w srodku udowadnia, ze jest szybsze.

    > I tak dalej.... i tak dalej...
    > Na szczescie koniec swiata bedzie juz w 2012

    Radze wyprowadzci sie do szewcji, bedziesz szczesliwy. A nam daj tutaj
    zyc po naszemu, korzystajac z wolnosci, ktora od ledwie 20 lat sie cieszymy.

    > --
    > Pozdro
    > James - aspolecznik z cichym wydechem i sprawnym ukladem spalania

    Koc. Debil.


  • 12. Data: 2010-10-30 22:16:53
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "kocyk" wrote...
    > James wrote:
    >> "AZ" wrote...
    >>> <http://moto.money.pl/wiadomosci/motocykle/artykul/u
    nia;europejska;-;ograniczenia;dla;motocyklistow,51,0
    ,700723.html>
    >>> Dla nieklikatych:
    >>> Unia Europejska - ograniczenia dla motocyklistów
    >>> Wszystkie nowe motocykle będą musiały posiadać OBD
    >> No to tragedia! Teraz bedzie wiadomo, ze cos jest nie tak w silniku. Jak
    >> prawdziwy motocyklista to przezyje?
    >
    > Tragedia, bo oznacza formalne zabronienie stosowania gaznikow.

    A produkuje sie jeszcze motocykle gaznikowe? A nadal produkowalo by sie w
    2017 roku?



    >>> ECU, czyli
    >>> komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i
    >>> zabezpieczone
    >>> przed zamianami.
    >> Koniec swiata, nie bedzie mozna mozna zmieniac ustawien i uzyskac kolejne
    >> 0,1KM bez zapalenia sie kontrolki bledu!
    > Nie, nie bedzie mozna zestroic motocykla pod inne wydechy i filtry.
    Cale szczescie. Debile beda mieli mniejsze mozliwosci ryczenia jak opetani.
    A madrzejsi i tak sobie poradza.


    >>> Podobnie jak wydechy, które uda się zdjąć wyłącznie przy
    >>> użyciu specjalistycznych narzędzi posiadanych jedynie przez autoryzowane
    >>> stacje obsługi.
    >> Szlifierka katowa bedzie idealnym specjalistycznym narzedziem do tego
    >> celu. I debile nadal beda zakladac puste puszki, bo glosne wydechy
    >> przeciez ratuja zycie...
    > Oprocz fabrycznych i pustych jest cala gama po srodku. Ale debile nie
    > rozumieja, ze ktos moze miec inne upodobania.
    Debile po prostu nie lubia ryczacych silnikow. Moze tez nie rozumieja, ze
    odglos podobny do przewalajacego sie wiadra srub wydobywajacy sie ze sporta
    w czerwonym polu oznacza dla innego debila "soczysty bas". Chcesz ryczec,
    jedz na pustynie. Chcesz mieszkac w spoleczenstwie to zachowuj sie zgodnie z
    zasadami spoleczenstwa.


    >>> Unia Europejska nałoży
    >>> odgórne ograniczenie do 100 koni mechanicznych mocy silnika.
    >> Kolejna tragedia. Przeciez 100KM to zabawka dla dziecka. Nie da sie juz
    >> zyc, bo taka moc wystarczy tylko do jazdy w korku... wyprzedzic tym sie
    >> juz przeciez nie da. Rowerami beda nasz objezdzac.
    >
    > Tragedia, bo ktos kolejny raz usrednia spoleczenstwo i uwaza, ze czlowieka
    > trzeba bronic przed nim samym. Sam sobie potrafie dobrac moc motocykla pod
    > zastosowanie i sobie nie zycze zeby ktos mi mowil jaka jest wlasciwa i
    > jaka mi wolno. A ty, jak chcesz, to sobie jezdzij turystykiem 100ps w dwie
    > osoby z bagazem, i niech ci kazde spotkane bemewe z dresami w srodku
    > udowadnia, ze jest szybsze.
    Moze wlasnie dobrze, ze nie bedziesz mogl udowadniac, ze jestes najszybszy.
    Skoro na tym Ci wlasnie zalezy, to przeciw Tobie jest skierowana ta
    inicjatywa. Jezeli nie musisz udowadniac niczego, a po prostu jedziesz dla
    siebie to takie ograniczenie zupelnie Cie nie dotknie.


    > Radze wyprowadzci sie do szewcji, bedziesz szczesliwy. A nam daj tutaj zyc
    > po naszemu, korzystajac z wolnosci, ktora od ledwie 20 lat sie cieszymy.
    Wolnosc powinna byc, ale zachowania aspoleczne o tym raczej nie swiadcza.
    Trzeba sie z tym pogodzic, ze nie zawsze i nie wszedzie mozna robic co sie
    chce. Gdyby kazdy robil co chce i jak chce to nie byla by wolnosc. Jest na
    to inne okreslenie....


    > Koc. Debil.
    Anem

    --
    Pozdrawiam
    James


  • 13. Data: 2010-10-31 20:25:32
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: LukeB <g...@o...pl>

    On 29 Paź, 08:05, AZ <a...@g...com> wrote:
    > W 2017 roku na terenie Unii Europejskiej wejdą w życie nowe przepisy, które
    > raczej nie spodobają się większości motocyklistów.

    Na szczęście przez jakiś czas pozostaną jeszcze motocykle z drugiej
    ręki. Niewykastrowane, z gaźnikami, bez ECU, bez ABS, dla każdego coś
    dobrego... ale to strasznie smutne i zarazem wku...wiające że znowu
    ktoś w UE myśli że jest mądrzejszy od wszystkich i wymyśla bzdety 'dla
    mojego dobra'. Pozostaje przeprowadzka do Chorwacji - ciepło - długi
    sezon, kraj bogaty i cywilizowany, ciągle Europa, ale już nie EU. :)

    --
    Lukasz i gaznikowy Transalp XL650V Anty-EU Edition na zawsze bez
    katalizatora, ECU i ABS'u.


  • 14. Data: 2010-11-01 17:01:08
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iaeff6$kvg$...@n...onet.pl...
    >> Podobnie jak wydechy, które uda się zdjąć wyłącznie przy
    >> użyciu specjalistycznych narzędzi posiadanych jedynie przez autoryzowane
    >> stacje obsługi.
    > ***
    > Szlifierka katowa bedzie idealnym specjalistycznym narzedziem do tego
    > celu. I debile nadal beda zakladac puste puszki, bo glosne wydechy
    > przeciez ratuja zycie...

    Zatem po co wprowadzac utrudnienie? Jesli tak prosta rzecz jak wymiana
    tlumika oznaczac bedzie koniecznosc uzycia specjalistycznych narzedzi i
    ludzie beda uzywac szlifierek, to tylko gorzej dla rynku wtornego, bo bedzie
    wieciej kompletnie zdezelowanych sprzetow.

    > Kolejna tragedia. Przeciez 100KM to zabawka dla dziecka. Nie da sie juz
    > zyc, bo taka moc wystarczy tylko do jazdy w korku... wyprzedzic tym sie
    > juz przeciez nie da. Rowerami beda nasz objezdzac.

    Skoro tak sarkastycznie to czemu nie ograniczyc mocy do 28 koni? Tak jak w
    niemczech dla poczatkujacego. Do miasta przyspieszenie wystarczy, do
    przepisowych predkosci (max. 130km/h) wystarczy.

    IMHO moc to nie wszystko. A nakladanie takich ograniczen skonczy sie
    sprowadzaniem maszyn z japonii, albo stanow czy kanady, ew. przerabianiem
    tych ktore istnieja - legalnie czy tez nie, ale na 100% wielu motocyklistom
    100 koni nie wystarczy.

    --
    pzdr:
    Ivam


  • 15. Data: 2010-11-02 08:57:58
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał w wiadomości
    news:iai5hj$juc$1@news.onet.pl...
    > "kocyk" wrote...

    >> Tragedia, bo oznacza formalne zabronienie stosowania gaznikow.
    >
    > A produkuje sie jeszcze motocykle gaznikowe? A nadal produkowalo by
    > sie w 2017 roku?
    >

    A może poszli do lasu?
    A może gdyby nie ten zakaz, to by były produkowane.
    Bo tak to wygląda na jakieś "ustępstwo" lobby producentów, którzy za
    zaplombowanie komputera zgodzili się oddać do lamusa łatwo naprawialne
    i serwisowalne gaźniki. Bo im się to opłaca, po prostu.

    BTW Zakaz nie jest zakazem i zapewne jest dopiero projektowany, choć
    słyszę o nim od dwóch lat.

    >>>> ECU, czyli
    >>>> komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i
    >>>> zabezpieczone
    >>>> przed zamianami.
    >>> Koniec swiata, nie bedzie mozna mozna zmieniac ustawien i uzyskac
    >>> kolejne 0,1KM bez zapalenia sie kontrolki bledu!
    >> Nie, nie bedzie mozna zestroic motocykla pod inne wydechy i filtry.
    > Cale szczescie. Debile beda mieli mniejsze mozliwosci ryczenia jak
    > opetani. A madrzejsi i tak sobie poradza.

    Czyli wydechy Akrapovicza czy Abartha będą kosztowały jeszcze raz
    tyle, bo bez specjalistycznych narzędzi nie będzie można założyć.
    Dobrze kumam?
    Bo zdjąć oryginalny to "debil" też potrafi.

    [ciach]
    >> jaka mi wolno. A ty, jak chcesz, to sobie jezdzij turystykiem 100ps
    >> w dwie osoby z bagazem, i niech ci kazde spotkane bemewe z dresami
    >> w srodku udowadnia, ze jest szybsze.
    > Moze wlasnie dobrze, ze nie bedziesz mogl udowadniac, ze jestes
    > najszybszy. Skoro na tym Ci wlasnie zalezy, to przeciw Tobie jest
    > skierowana ta inicjatywa. Jezeli nie musisz udowadniac niczego, a po
    > prostu jedziesz dla siebie to takie ograniczenie zupelnie Cie nie
    > dotknie.
    >

    A kiedy będzie inicjatywa przeciw dresom w BMW, żeby oni mi nie
    musieli/mogli udowadniać, że jestem najwolniejszy?

    >> Radze wyprowadzci sie do szewcji, bedziesz szczesliwy. A nam daj
    >> tutaj zyc po naszemu, korzystajac z wolnosci, ktora od ledwie 20
    >> lat sie cieszymy.
    > Wolnosc powinna byc, ale zachowania aspoleczne o tym raczej nie
    > swiadcza. Trzeba sie z tym pogodzic, ze nie zawsze i nie wszedzie
    > mozna robic co sie chce. Gdyby kazdy robil co chce i jak chce to nie
    > byla by wolnosc. Jest na to inne okreslenie....
    >

    Anarchia.
    Ale świat nie jest czarno-biały. I pomiędzy "debilami" i Tobą jest też
    cała gama użytkowników, którzy chcą i umieją tuningować motocykle.
    I są "głośniejsze" wydechy spełniające normy 98dB.
    A są też sprytne zawory w oryginalnych wydechach, które spełniają
    normy na wolnych obrotach, a powyżej pewnej prędkości obrotowej są o
    wiele głośniejsze.
    Ba, są nawet takie motocykle, które są na luzie cichsze niż na
    włączonym biegu.
    I tym producentom też wara od dróg publicznych?

    I najważniejsze. Zapominamy tu o jeszcze jednej ważnej rzeczy - tak
    jak i nasze "dobrowolne" ograniczanie emisji CO2, tak też ten
    projekt - obowiązywać będą jedynie na terenie UE. A pomysł, że
    niesiemy "kaganek oświaty" będąc prekursorem samoograniczenia jest
    nietrafiony. Bo te miliony motocykli, motorowerów i innych wynalazków
    jeżdżące na Dalekim Wschodzie pokazują jak Europa staje się coraz
    mniej znaczącym rynkiem. Może poza stylistyką. Ale zobaczcie ile
    kosztuje najnowsza Tenere czy R1? Pomniki najnowocześniejszej
    techniki, szczyty osiągnięć inżynierii - ale za jaką cenę?
    To są już tyranozaury, które zapamiętamy jako (przed)ostatnie z
    wielkich maszyn. Przyszłością dla wielkiej czwórki producentów już nie
    jest Europa ale Azja z nienasyconym rynkiem małych pojazdów klasy
    budżet.
    Które mogą sobie dymić na potęgę, emitować CO2, aż im uszami wychodzi,
    hałasować ile wlezie. I co? I nic.


    --
    Jasio
    vfr vx etz
    Jesli proroctwo wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. Sie pomylic.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj


  • 16. Data: 2010-11-02 11:01:00
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-31 21:25:32 +0100, LukeB <g...@o...pl> said:

    > Na szczęście przez jakiś czas pozostaną jeszcze motocykle z drugiej
    > ręki. Niewykastrowane, z gaźnikami, bez ECU, bez ABS, dla każdego coś
    > dobrego...

    Też o tym pomyślałem. Gdyby to się sprawdziło, rok 2016 okazałby się
    niezwykle urodzajnym dla producentow, zaczęły by się zapisy na ostatnie
    koszerne motocykle, listy społeczne, etc.


    > ale to strasznie smutne i zarazem wku...wiające że znowu
    > ktoś w UE myśli że jest mądrzejszy od wszystkich i wymyśla bzdety 'dla
    > mojego dobra'.

    Miejmy nadzieję, że to jednak nie przejdzie przez europarlament.


    > Pozostaje przeprowadzka do Chorwacji - ciepło - długi
    > sezon, kraj bogaty i cywilizowany, ciągle Europa, ale już nie EU. :)

    O ile do tego czasu nie przystąpią do eurokołchozu. Inne opcje, jak
    Norwegia czy Szwajcaria są tak czy siak przejebane dla motocyklistów.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 17. Data: 2010-11-02 11:03:55
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-11-02, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >> Pozostaje przeprowadzka do Chorwacji - ciepło - długi
    >> sezon, kraj bogaty i cywilizowany, ciągle Europa, ale już nie EU. :)
    >
    > O ile do tego czasu nie przystąpią do eurokołchozu. Inne opcje, jak
    > Norwegia czy Szwajcaria są tak czy siak przejebane dla motocyklistów.
    >
    Zostaje Rosja albo Ukraina :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 18. Data: 2010-11-02 11:07:19
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Tue, 02 Nov 2010 12:01:00 +0100, de Fresz <d...@n...pl> wrote:

    [...]
    > O ile do tego czasu nie przystąpią do eurokołchozu. Inne opcje, jak
    > Norwegia czy Szwajcaria są tak czy siak przejebane dla motocyklistów.

    No cóż, kraje cywilizowane zaczynają dochodzić do wniosku, że coś
    należałoby zrobić z hekatombą na drogach publicznych, motocykliści
    będą pierwsi na celowniku bo to najszybszy sposób na zmniejszenie liczby
    megatruppsów z komunikacji drogowej, ale samochody też długo nie uciekną.

    Zawsze można zaplanować emeryturę gdzieś w Ameryce Południowej czy Azji :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik


  • 19. Data: 2010-11-02 11:11:21
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-30 23:40:42 +0200, kocyk <k...@Z...pl> said:

    >> No to tragedia! Teraz bedzie wiadomo, ze cos jest nie tak w silniku.
    >> Jak prawdziwy motocyklista to przezyje?
    >
    > Tragedia, bo oznacza formalne zabronienie stosowania gaznikow.

    Popatrzmy realistycznie - w czym nowym, oprócz tanich skutów, stosowane
    są jeszcze gaźniki? Nawet w krossówkach zaczynają być coraz rzadsze.
    Jest szansa, że za kolejne 5 lat zostaną już tylko w chińskich
    pierdopędach.


    >> Koniec swiata, nie bedzie mozna mozna zmieniac ustawien i uzyskac
    >> kolejne 0,1KM bez zapalenia sie kontrolki bledu!
    >
    > Nie, nie bedzie mozna zestroic motocykla pod inne wydechy i filtry.

    Eurokraci do spółki z producentami wiedzą lepiej co jest dla Ciebie dobre.


    >> Szlifierka katowa bedzie idealnym specjalistycznym narzedziem do tego
    >> celu. I debile nadal beda zakladac puste puszki, bo glosne wydechy
    >> przeciez ratuja zycie...
    >
    > Oprocz fabrycznych i pustych jest cala gama po srodku.

    I spora część jest nawet homo. No, opcjonalnie, bo te DB-killerty
    strasznie łatwo same wypadają.


    > Ale debile nie rozumieja, ze ktos moze miec inne upodobania.

    Z drugiej strony - patrząc na wysyp rzężących przelotówek - czy wszyscy
    w koło, zmuszenie do obcowania z tymi upodobaniami muszą je podzielać?
    Nie podoba mi się wrzucanie wszystkich do jednego wora, ale mimo że
    poziom tolerancji mam raczej wyższy niż średnia w społeczeństwie, to
    niektórych chętnie bym wysłał na intensywny kurs współżycia społecznego.

    Z resztą się zgadzam.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 20. Data: 2010-11-02 11:23:26
    Temat: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-11-02 12:07:19 +0100, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

    >> O ile do tego czasu nie przystąpią do eurokołchozu. Inne opcje, jak
    >> Norwegia czy Szwajcaria są tak czy siak przejebane dla motocyklistów.
    >
    > No cóż, kraje cywilizowane zaczynają dochodzić do wniosku, że coś
    > należałoby zrobić z hekatombą na drogach publicznych, motocykliści
    > będą pierwsi na celowniku bo to najszybszy sposób na zmniejszenie liczby
    > megatruppsów z komunikacji drogowej, ale samochody też długo nie uciekną.

    Szkoda tylko, że wedle wszelkich statystyk motocykliści są grupą
    najbezpieczniejszą - powodują mniej wypadków i rzadziej dają się
    ustrzelić, niż inne grupy. I tak, z uwzględnieniem ilości, po
    sprowadzeniu do stałych wartości.


    > Zawsze można zaplanować emeryturę gdzieś w Ameryce Południowej czy Azji :-)

    Afryka jest bliżej. I też ładnie. Ale to raczej dla miłośników offroadu.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: