eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePrima Aprilis - to juz? › Re: Prima Aprilis - to juz?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Jasio" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Prima Aprilis - to juz?
    Date: Tue, 2 Nov 2010 09:57:58 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 91
    Message-ID: <iaokip$pf3$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iadrnn$7dv$1@node1.news.atman.pl> <iaeff6$kvg$1@news.onet.pl>
    <iai3cr$ee0$1@news.onet.pl> <iai5hj$juc$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.238.38.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1288689049 26083 89.238.38.69 (2 Nov 2010 09:10:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Nov 2010 09:10:49 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: bylystudent
    X-Antivirus: avast! (VPS 101031-0, 2010-10-31), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:631444
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał w wiadomości
    news:iai5hj$juc$1@news.onet.pl...
    > "kocyk" wrote...

    >> Tragedia, bo oznacza formalne zabronienie stosowania gaznikow.
    >
    > A produkuje sie jeszcze motocykle gaznikowe? A nadal produkowalo by
    > sie w 2017 roku?
    >

    A może poszli do lasu?
    A może gdyby nie ten zakaz, to by były produkowane.
    Bo tak to wygląda na jakieś "ustępstwo" lobby producentów, którzy za
    zaplombowanie komputera zgodzili się oddać do lamusa łatwo naprawialne
    i serwisowalne gaźniki. Bo im się to opłaca, po prostu.

    BTW Zakaz nie jest zakazem i zapewne jest dopiero projektowany, choć
    słyszę o nim od dwóch lat.

    >>>> ECU, czyli
    >>>> komputery sterujące mieszanką paliwa zostaną zaplombowane i
    >>>> zabezpieczone
    >>>> przed zamianami.
    >>> Koniec swiata, nie bedzie mozna mozna zmieniac ustawien i uzyskac
    >>> kolejne 0,1KM bez zapalenia sie kontrolki bledu!
    >> Nie, nie bedzie mozna zestroic motocykla pod inne wydechy i filtry.
    > Cale szczescie. Debile beda mieli mniejsze mozliwosci ryczenia jak
    > opetani. A madrzejsi i tak sobie poradza.

    Czyli wydechy Akrapovicza czy Abartha będą kosztowały jeszcze raz
    tyle, bo bez specjalistycznych narzędzi nie będzie można założyć.
    Dobrze kumam?
    Bo zdjąć oryginalny to "debil" też potrafi.

    [ciach]
    >> jaka mi wolno. A ty, jak chcesz, to sobie jezdzij turystykiem 100ps
    >> w dwie osoby z bagazem, i niech ci kazde spotkane bemewe z dresami
    >> w srodku udowadnia, ze jest szybsze.
    > Moze wlasnie dobrze, ze nie bedziesz mogl udowadniac, ze jestes
    > najszybszy. Skoro na tym Ci wlasnie zalezy, to przeciw Tobie jest
    > skierowana ta inicjatywa. Jezeli nie musisz udowadniac niczego, a po
    > prostu jedziesz dla siebie to takie ograniczenie zupelnie Cie nie
    > dotknie.
    >

    A kiedy będzie inicjatywa przeciw dresom w BMW, żeby oni mi nie
    musieli/mogli udowadniać, że jestem najwolniejszy?

    >> Radze wyprowadzci sie do szewcji, bedziesz szczesliwy. A nam daj
    >> tutaj zyc po naszemu, korzystajac z wolnosci, ktora od ledwie 20
    >> lat sie cieszymy.
    > Wolnosc powinna byc, ale zachowania aspoleczne o tym raczej nie
    > swiadcza. Trzeba sie z tym pogodzic, ze nie zawsze i nie wszedzie
    > mozna robic co sie chce. Gdyby kazdy robil co chce i jak chce to nie
    > byla by wolnosc. Jest na to inne okreslenie....
    >

    Anarchia.
    Ale świat nie jest czarno-biały. I pomiędzy "debilami" i Tobą jest też
    cała gama użytkowników, którzy chcą i umieją tuningować motocykle.
    I są "głośniejsze" wydechy spełniające normy 98dB.
    A są też sprytne zawory w oryginalnych wydechach, które spełniają
    normy na wolnych obrotach, a powyżej pewnej prędkości obrotowej są o
    wiele głośniejsze.
    Ba, są nawet takie motocykle, które są na luzie cichsze niż na
    włączonym biegu.
    I tym producentom też wara od dróg publicznych?

    I najważniejsze. Zapominamy tu o jeszcze jednej ważnej rzeczy - tak
    jak i nasze "dobrowolne" ograniczanie emisji CO2, tak też ten
    projekt - obowiązywać będą jedynie na terenie UE. A pomysł, że
    niesiemy "kaganek oświaty" będąc prekursorem samoograniczenia jest
    nietrafiony. Bo te miliony motocykli, motorowerów i innych wynalazków
    jeżdżące na Dalekim Wschodzie pokazują jak Europa staje się coraz
    mniej znaczącym rynkiem. Może poza stylistyką. Ale zobaczcie ile
    kosztuje najnowsza Tenere czy R1? Pomniki najnowocześniejszej
    techniki, szczyty osiągnięć inżynierii - ale za jaką cenę?
    To są już tyranozaury, które zapamiętamy jako (przed)ostatnie z
    wielkich maszyn. Przyszłością dla wielkiej czwórki producentów już nie
    jest Europa ale Azja z nienasyconym rynkiem małych pojazdów klasy
    budżet.
    Które mogą sobie dymić na potęgę, emitować CO2, aż im uszami wychodzi,
    hałasować ile wlezie. I co? I nic.


    --
    Jasio
    vfr vx etz
    Jesli proroctwo wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. Sie pomylic.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: