  • 21. Data: 2012-12-13 23:32:28
    Temat: Re: Prawdy i mity lustrzanek
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 20:34:12 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Czyli chodzi o ruch w warunkach niedostatecznego oświetlenia? Faktycznie
    > w zabytkowej Minolcie tak miałem. Obraz skokowo w takich warunkach
    > przesuwał się. W Sony A77 nie dostrzegam takich problemów. Nie wiem jak
    > w innych aparatach. Czy to przypadkiem nie jest już odległa historia
    > fotografii?

    Chodzi mi raczej o śledzenie akrobacji samolotowej wykonywanej na odrzutowcach
    (F-16,MIG-29 itp.)

    > To wiem, ale 10 lat temu za takie słowa byłbyś wyklęty :-) Jest to
    > wielki powrót do przeszłości pod względem konstrukcji aparatu. Nagle
    > okazuje się, że to co było beee teraz jest fajne (czego sam dowodzisz
    > :-D ). Nie łapię tej metamorfozy w trendach.

    Eeee dla mnie to raczej nie są trendy tylko potrzeby :) Kilka lat temu, żeby mieć
    ekwiwalent ogniskowych 15 - 100mm trzeba było mieć lustro, a teraz niekoniecznie :)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 22. Data: 2012-12-14 08:46:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-13 23:22, Tomasz Worek pisze:
    > Da się sledzić w NEXie czy OM-D lecący samolot (serio pytam)?

    Nie mam samolotu pod ręką, ale lagi związane z wydaniem rozkazu z mózgu
    do palca są porównywalne jak lagi związane z obsługą wyświetlacza.

    > Robie w RAWach, więc coś tam jednak zobaczę :)

    I to jest właśnie zaleta wyświetlacza, ustawiasz kontrast na minimum i
    masz podgląd, czy ''się jeszcze załapie'', czy już nie. Do tego
    histogram na deser albo zebra, albo jedno i drugie.

    --
    pozdrawia Adam
    /gryzie cię sumienie? - zażyj truecrypta/

  • 23. Data: 2012-12-14 08:53:56
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-12-14 08:46, Janko Muzykant pisze:

    > Nie mam samolotu pod ręką, ale lagi związane z wydaniem rozkazu z mózgu
    > do palca są porównywalne jak lagi związane z obsługą wyświetlacza.

    To cienki ten twój mózg.
    Samo podniesienie aparatu zabiera Ci chyba z pół dnia.

  • 24. Data: 2012-12-14 09:49:56
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 13 Dec 2012 21:26:50 +0100, Marek wrote:

    > Dobry test. Chętnie sprawdzę. Ciekaw jestem wyników. :-)

    Ja probowalem kiedys dla odpowiednika ogniskowej 100mm. Polecam, mozna
    się przekonac jak bardzo lag EVF nie ma znaczenia ;-)
    (a ludzie focą ptaszydła, sport i wiele innych rzeczy ktore są w ruchu).

    > Czytałem, że dość intensywnie rozwija się rynek akcesoriów choć i tak
    > zdarzają się sytuacje zaskakujące: np. wyczytałem, że jeden z
    > producentów nie dodał sanek na lampę tłumacząc się, że dzięki temu
    > aparat jest lżejszy :-D

    Bardziej myslalem o mnogosci dostepnych obiektywow, lamp, wyzwalaczy
    lamp itp itd

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 25. Data: 2012-12-14 09:58:53
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 13 Dec 2012 21:27:55 +0100, trolling tone wrote:

    > Ja to bym się czepił tych gabarytów, ale od drugiej strony,
    > dobre szkła do większych matryc nie są jakieś super małe i lekkie,
    > przydaje się dobry, wygodny uchwyt.

    Sila mirrorlessow jest brak lustra, a co za tym idzie duzo szkiel nie
    potrzebuje konstrukcji retrofocus. 9-18 do u4/3 kontra cokolwiek tak
    szerokiego do lustej daje wyobrazenie skali problemu.

    > Co do AF - w lustrach może i szybszy, za to mniej dokładny. Mój
    > Olek może nie nadaje się najlepiej do zdjęć wymagających śledzącego
    > AF, za to można przy nim zapomnieć o błędach FF/BF. Nie da się
    > tego powiedzieć o lustrzance Canona.

    Fajny patent z AFem ma Panasonic w LXach (pewnie gdzie indziej tez) --
    aparat sobie wstepnie ostrzy jeszcze przed zrobieniem zdjecia. Fakt, zre
    to troche pradu, ale za to ostrzenie jest potem natychmiastowe.

  • 26. Data: 2012-12-14 10:05:07
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 14 Dec 2012 08:46:10 +0100, Janko Muzykant wrote:

    > Nie mam samolotu pod ręką,

    A samochody?

    > ale lagi związane z wydaniem rozkazu z mózgu do palca są porównywalne
    > jak lagi związane z obsługą wyświetlacza.

    Nie tu jest problem z EVF. Polecalem w tym watku pewien eksperyment, sprobuj.

  • 27. Data: 2012-12-14 11:30:54
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-12-14 09:58, Michal Tyrala pisze:

    > Sila mirrorlessow jest brak lustra, a co za tym idzie duzo szkiel nie
    > potrzebuje konstrukcji retrofocus. 9-18 do u4/3 kontra cokolwiek tak
    > szerokiego do lustej daje wyobrazenie skali problemu.

    IMO to bardziej wynika z mniejszej matrycy. Na APS nie ma dobrych,
    małych szerokokątnych szkieł, czy to retrofocus, czy nie. Poza tym
    przesada z przybliżaniem tylnej soczewki do matrycy kończy się
    biciem rekordów w winietowaniu. Leica robi sztuczki z soczewkami
    przy matrycy, by te super legendarne szkła były w ogóle używalne.

    > Fajny patent z AFem ma Panasonic w LXach (pewnie gdzie indziej tez) --
    > aparat sobie wstepnie ostrzy jeszcze przed zrobieniem zdjecia. Fakt, zre
    > to troche pradu, ale za to ostrzenie jest potem natychmiastowe.

    Moje zdanie jest takie, że jeśli ktoś lubi "spokojną" fotografię,
    nie sporty czy pokazy lotnicze, to włażenie w lustro nie ma dziś
    sensu. Jest jeszcze wspomniany w tym wątku aspekt zasilania -
    faktycznie, tutaj lustrzanka górą, zwłaszcza w rejestracji
    rozciągniętych w czasie imprez, jak śluby, kiedy podgląd kadru
    trzeba mieć praktycznie cały czas przez kilka godzin.

  • 28. Data: 2012-12-14 12:24:14
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-14 11:30, trolling tone pisze:

> [...]
    > biciem rekordów w winietowaniu. Leica robi sztuczki z soczewkami
    > przy matrycy, by te super legendarne szkła były w ogóle używalne.

    Nie do końca tylko z mniejszej matrycy. Porównaj sobie szkła z m4/3 z
    ich odpowiednikami z lustrzanego 4/3. Wspomniany właśnie 9-18 w wersji
    micro jest sporo mniejszy od swojego starszego brata.

    --
    marcin

  • 29. Data: 2012-12-14 17:14:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-14 10:05, Michal Tyrala pisze:
    > A samochody?

    Nie zauważyłem problemu w ciągu ostatniego półtora roku, tyle mniej
    więcej używam evf.

    --
    pozdrawia Adam
    /przed tobą siedem lat chudych, siedem dni tłustych i siedem minut

  • 30. Data: 2012-12-14 17:22:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-14 08:53, Dawid pisze:

    > To cienki ten twój mózg.
    > Samo podniesienie aparatu zabiera Ci chyba z pół dnia.

    Słoń ma syna? :)
    Wyguglaj sobie, opóźnienie reakcji oraz proces wciśnięcia spustu to ok.
    200ms. Wizjer potrafi w tym czasie odświeżyć obraz kilka razy, a lag
    procesu obróbki materiału musi trwać mniej niż ramka (ok. 30ms), gdyż
    inaczej nie byłoby możliwości kręcenia wideo.

    Tak więc z samego założenia, opóźnienia nie mogą przekraczać owego
    interwału. Możemy doliczyć bezwładność samego wyświetlacza (pewno kilka ms).

    --
    pozdrawia Adam
    /uwaga, cierpię na brak iluzji ponadprzeciętności i niedobór