  • 41. Data: 2010-06-21 08:49:04
    Temat: Re: Prawda o awaryjnosci samochodow francuskich
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-06-20 14:48, Cavallino pisze:

    > BTW: Ostrzegali dobrzy ludzie w necie, żeby PTU nie ufać nawet przy
    > naprawach bezgotówkowych i mieli rację, gdybym zaufał to musiałbym
    > dopłacać do naprawy z własnych.
    > A żeby ludzie którzy zamierzają kupić OC u tego ubezpieczyciela też się
    > chwilę zastanowili, to pozew pójdzie wobec sprawcy, a nie ubezpieczyciela.

    Na jakiej podstawie?

    --
    Pozdr

  • 42. Data: 2010-06-21 09:26:35
    Od: n...@o...pl

    E, tam. 1,9D ma wymianę rozrządu w książce serwisowej co 120kkm.
    Wracając do Civic-a... Ujeździłem ich kilka. Najfajniej wspominam Civic Shuttle.
    Od nowości do 250kkm. Też służbówka do pracy w terenie, więc nie oszczędzana i
    dobijana nie dała się zajeździć. Nigdy nic w niej nie padło. W ogóle. Kiedy juz
    się pod koniec bardzo starałem "zabić" zawieszenie na dziurach to jedynie udało
    mi się spowodować pęknięcie zgrzewu trzymającego zawias maski. Czyli
    "zajeździłem" zawias ;-) Zwykłymi Civic-ami miałem okazję jeździć od nowości
    najwyżej do 130kkm, więc to żaden przebieg, żeby wyciągać wnioski bo były to
    właściwie nowe auta, kiedy je oddawałem. Również całkowicie bezawaryjne. Inna
    sprawa, że w tym samym czasie w obu autkach, równolatkach znajomych (Megane i
    Xsara) padały silniki. W Megance sypał się osprzęt, Xsara na potęgę brała olej.
    I to przy znacznie mniejszych przebiegach.
    Ale to przecież bezsensowne porównanie.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 43. Data: 2010-06-21 10:10:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Na jakiej podstawie?

    Na takiej, że skoro jego ubezpieczyciel nie pokrył szkody, to niech on się
    teraz z nim buja.
    Pomyśli gdzie się ubezpiecza next time.

  • 44. Data: 2010-06-23 08:51:23
    Od: "rad" <b...@o...pl>

    > E, tam. 1,9D ma wymianę rozrządu w książce serwisowej co 120kkm.

    Fajny silnik, tylko troche mułowaty. Pojedzie toto na wszystkim co rope
    przypomina ;) Miałem okazję takim jezdzić jakieś 4 lata :) .Ta wymiana
    rozrządu co 120tys, jak w książce napisali ,to lekkie przegięcie. Ludzie
    wymieniają ogólnie po maks 80tys km, szczególnie ,że to klekot.

> [...]
    > udało
    > mi się spowodować pęknięcie zgrzewu trzymającego zawias maski. Czyli

    To w sumie podobie do Nissana , którego miałem, ale pewnie przez to , że to
    "rodowite" japończyki ;) Te składane w europie, już tyle nie wytrzymują, a
    szkoda.

    Zwykłymi Civic-ami miałem okazję jeździć od nowości
    > najwyżej do 130kkm, więc to żaden przebieg, żeby wyciągać wnioski bo były
    > właściwie nowe auta, kiedy je oddawałem. Również całkowicie bezawaryjne.

    Tu się nie wypowiem, bo Civica znam tylko przez pryzmat tego, którego ma
    kumpel. To auto ma już kilka latek, więc min. sam czas daje już radę
    elementom.

> [...]
    > olej.
    > I to przy znacznie mniejszych przebiegach.

    Czyżby mieli Megane z tych od 2001 ? ;) One na dzień dobry miały problemy z
    elektroniką i bodaj krzywą tylnią belką. W toku produkcji toto
    wyeliminowali. Podobnie było z laguną II z fazy I. Druga faza już jezdziła
    praktycznie bezawaryjnie. Xara nie wiem, nie jezdziłem. Ja sam obecnie mam
    starszą lagune (obecnie ma 14lat). Jezdzi i się nie chce specjalnie zepsuć,
    poza tym co napisałem w poście wcześniej ;)
    Wiem , że teraz wszyscy narzekają na te nowe silniki diesla i to niezależnie
    od marki. To problem z filtrem DPF, to problem z pompą oleju w VW 2.0 16V,
    to podnoszący się poziom oleju . Ktoś tu nawet pisał o jakimśdrogim BMW ,
    kosztującym ok 200tys , że co chwilę coś mu pada (głównie elektronika).
    Niestety, tak już będzie , bo producenci "testuja " auta na użytkownikach, a
    nie na torach testowych .

    Co do porównania. To akurat Civic, megane i xara, to auta podobnej klasy,
    więc Twoja wypowiedź odnośnie tych 3 aut, jest jak najbardziej na miejscu :)

    Pozdrawiam
    Rad