  • 61. Data: 2016-12-21 10:01:54
    Temat: Re: Pralka Bosch Logixx 8 - pompka wody kręci w drugą stronę.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-12-20 o 19:37, J.F. pisze:

    >Byle wysokoomowe.

    >Z tą kompatybilnością to tak niespecjalnie. Poziom sygnału i
    >chatrakterystyka jednak inne.

    Po stlumieniu wychodzi, ze taka sama, patrz na tego radmora
    http://sebastiansobotka.blogspot.com/2012/09/gramofo
    n-bernard-gs-431-radmor-5102.html

    przedwzmacniacz jest taki sam, tylko obciazaja wkladke.

    >Radmor miał osobną płytkę wzmacniacza korekcyjnego, schemat sam niżej
    >przywołujesz. Amator natomiast miał wejście tylko do krystalicznego
    >we wszystkich wersjach, przynajmniej tych, które widziałem.

    Wiec to byl chyba projekcik dla Amatora byl.

    >No jakoś tak było. Tam zdaje się sygnał był jeszcze słabszy. Ale co
    >tam się ruszało a co nie?

    Nazwa sugeruje, ze cewka. Podobnie jak w mikrofonie.

    J.

  • 62. Data: 2016-12-21 18:29:24
    Temat: Re: Pralka Bosch Logixx 8 - nowa pompka wody
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-19 o 15:07, Adam pisze:
    > Witajcie.
    >
    > Taka qrde "niespodzianka" przes samymi Świętami:
    >
    > pralka WAS28460PL
    > pompka spustowa wody Askoll Mod.M215, Art.292245
    >
    > Pralka przestała wypompowywać wodę.
    > Okazało się, że silnik pompy kręci w drugą stronę.
    >
    > (...)

    Jak było już tu pisane, turbina jest symetryczna, więc kierunek obrotów
    nie ma żadnego znaczenia. Zresztą to co mnie zdziwiło w tym typie
    silnika - zmiana obrotów - jest w zasadzie niemożliwa bez ingerencji z
    zewnątrz.

    Zamontowałem nowy silnik. Różni się szczelinami w osłonie cewek oraz
    wyprowadzeniem na zasilanie - jest nie od strony turbinki, lecz od
    stront zadupnej.

    Zapomniałem zmierzyć oporność.

    W palcach opór dawany przez śmigiełko turbiny wydaje się podobny,
    podobnie zatrzymuje się jak w starym.

    Pralka pompuje wodę prawidłowo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 63. Data: 2016-12-21 19:49:41
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" napisał:

> [...]
    > nie ma żadnego znaczenia. Zresztą to co mnie zdziwiło w tym typie
    > silnika - zmiana obrotów - jest w zasadzie niemożliwa bez ingerencji z

    Ciekawe co na to powiedzą Ci wymądrzacze od perpetum mobile. Zmiana kierunku
    obrotów i wybór wylotu. Ziemia jest przeciez płaska.

    pzdr

  • 64. Data: 2016-12-22 21:11:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-21 o 19:49, Kamil pisze:

    > Ciekawe co na to powiedzą Ci wymądrzacze od perpetum mobile. Zmiana
    > kierunku obrotów i wybór wylotu. Ziemia jest przeciez płaska.

    Turbinkę z dwoma wylotami widziałem kiedyś w starej Simce czy jakimś
    innym, rzadko spotykanym teraz pojeździe.

    Podobnie są zbudowane turbiny w niektórych skuterach wodnych, tyle, że
    działają nieco inaczej: jedna rura robi za wlot, druga za wylot. Nie ma
    centralnego wlotu wzdłuż osi obrotu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam