  • 1. Data: 2016-12-19 11:27:22
    Temat: swietlowkowa ciekawostka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W zyrandolu zgasla swietlowka.
    Sama, w trakcie pracy.
    Zapalam wiec sasiednie, bo byla tylko jedna wlaczona ... i nie pali
    sie jedna z nich. A wczoraj swiecila.

    Swietlowki z tej samej serii, swiecily od 2011.
    Chinczycy opanowali jakis timer do niszczenia swietlowek ?
    Ale z RTC chyba - bo w roznych sekcjach byly i czas pracy rozny.

    Przepiecie w sieci raczej odpada, bo druga byla wylaczona.
    Poza tym one jeszcze czasem sie zapalaja, wiec chyba wlokno przerwalo.
    Trzesienia ziemi nie zanotowalem ... jak oni to zrobili ? :-)

    O ile pamietam, to kupilem wtedy 5 w jednym opakowaniu, jedna jeszcze
    swieci, dwoch to nie wiem - juz na smietniku, czy gdzies jeszcze
    swieca.

    J.

  • 2. Data: 2016-12-19 11:36:53
    Temat: Re: swietlowkowa ciekawostka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Panu J.F. w zyrandolu zgasla swietlowka:

> [...]
    > Chinczycy opanowali jakis timer do niszczenia swietlowek ?
    > Ale z RTC chyba - bo w roznych sekcjach byly i czas pracy rozny.

    Ja bym to zgłosił do ABW. Ani chybi kolejny spisek Emitela.

    > Przepiecie w sieci raczej odpada, bo druga byla wylaczona.
    > Poza tym one jeszcze czasem sie zapalaja, wiec chyba wlokno przerwalo.
    > Trzesienia ziemi nie zanotowalem ... jak oni to zrobili ? :-)

    Bomba elektromagnetyczna.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2016-12-19 15:07:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Panu J.F. w zyrandolu zgasla swietlowka:

    >Ja bym to zgłosił do ABW. Ani chybi kolejny spisek Emitela.

    Usiluje sobie przypomniec kiedy to dokladnie bylo ... i chyba jakos
    akurat wtedy.

    U mnie akurat Emitel dzialal dobrze :-)

    W swietlowce, czy w Emitelu ?

    J.

  • 4. Data: 2016-12-19 15:26:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Usiluje sobie przypomniec kiedy to dokladnie bylo ... i chyba
    > jakos akurat wtedy.
    >
    > U mnie akurat Emitel dzialal dobrze :-)

    Technologia dopiero na etapie prób -- w tym przypadku coś źle poszło,
    zadziałało nie na to, co było planowane.

    > W swietlowce, czy w Emitelu ?

    W puszkach z piwem, w parówkach, w kanapkach... Kto to może wiedzieć?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2016-12-19 17:34:21
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Swietlowki z tej samej serii, swiecily od 2011.

    świeciła 5 lat i narzekasz, że się spaliła? pliiiis
    pewnie tam elektrolit siedzi który sobie wysechł - strzelam.
    wtedy padnięcie kilku prawie jednocześnie jest bardzo prawdopodobne.

  • 6. Data: 2016-12-19 17:46:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    >świeciła 5 lat i narzekasz, że się spaliła? pliiiis

    Nie, zastanawiam sie, jak to sie stalo, ze dwie padly "jednoczesnie".
    No dobra, w jeden dzien - przy 5 latach przypadek jak 1 na ~2000 -
    czyli calkiem mozliwy.

    A 5 lat ... no, niekoniecznie jest to powod do zachwytu, ale narzekac
    tez nie ma co.
    Szczegolniem, ze to tanie, chinskie g.... no nie, tani chinski wyrob,
    calkiem dobry jak widac :-)

    >pewnie tam elektrolit siedzi który sobie wysechł - strzelam.

    IMO nie - wiekszosc z nich to raczej zarniki przepala, elektronika
    moze dzialac dalej.

    >wtedy padnięcie kilku prawie jednocześnie jest bardzo prawdopodobne.

    Czemu ? Kondensator wysycha z dokladnoscia do paru godzin pracy ?

    J.

  • 7. Data: 2016-12-19 18:33:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czemu ? Kondensator wysycha z dokladnoscia do paru godzin pracy ?

    do kilkunastu godzin nie ale pracując w tych samych warunkach powinien
    paść w tym samym czasie. Mialem juz przypadki monitorów z jednej serii
    które zdychały jak na komendę z rozsiewem zaledwie 2-3 tygodni.

  • 8. Data: 2016-12-19 19:05:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >powinien paść w tym samym czasie. Mialem juz przypadki monitorów z
    >jednej serii które zdychały jak na komendę z rozsiewem zaledwie 2-3

    A tu rozsiew 1 dnia, albo i nie.

    W dodatku w roznych sekcjach, wiec roznie wlaczane.

    J.