  • 1. Data: 2016-12-17 17:47:59
    Temat: usypianie stma
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    kolejne słabo europejskie pytanie

    jest sobie jakiś tam stm...

    zasilam go przez dwa obwody, jeden ze stabilizatora 3,5V przez diodę
    schotkiego...
    drugi to bateria CR2032 i dioda 1n4148...

    jak to poprawić,żeby działało? żeby poprawnie wykrywało wyłącznei
    zasilania głównego?

    problem polega na tym, że bateria nowa ma 3,3V więc nie ma różnicy przy
    powrocie zasilania głównego...

    nie mam pomysłu jak to naprawić, chodzi o układ stma wykrywający
    napiecie zasilania...

    Ktoś pomoże?

  • 2. Data: 2016-12-17 17:55:41
    Temat: Re: usypianie stma
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a w ogóle to Ktoś widział jakiś dobry opis tego układu wykrywającego
    napięcie zasilania? czy on może wykrywac np. 3.5V?

  • 3. Data: 2016-12-17 18:33:35
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 17.12.2016 o 17:47, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
> [...]
    > schotkiego...
    > drugi to bateria CR2032 i dioda 1n4148...
    >
    > jak to poprawić,żeby działało? żeby poprawnie wykrywało wyłącznei

    Skoro jedno i drugie napięcie przechodzi przez diody to wystarczy dać
    dzielnik na zasilaniu podstawowym PRZED diodą i zmierzyć je ADC
    wbudowanym w procek. Można też napięcie sprzed diody podać na pin TAMPER
    - można wtedy sprzętowo wykrywać powrót/zanik zasilania i generować
    sobie przerwanie które np. obudzi procek.

    Jakub Rakus

  • 4. Data: 2016-12-17 19:10:50
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dziękuję, oczywiście nie zapytałem wcześniej i mam już zrobione płytki
    jak napisałem... czy możesz mnie nakierować na dokumentację tego modułu
    procka stm32 który monitoruje napięcie zasilania?

  • 5. Data: 2016-12-18 13:37:03
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 17.12.2016 o 19:10, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > dziękuję, oczywiście nie zapytałem wcześniej i mam już zrobione płytki
    > jak napisałem... czy możesz mnie nakierować na dokumentację tego modułu
    > procka stm32 który monitoruje napięcie zasilania?

    Reference manual od dowolnego procka STM. I Tamper to nie jest "moduł
    monitorujący napięcie zasilania", a raczej konfigurowalny bufor Schmitta
    dostępny na jednym konkretnym pinie - bez ścieżki na płytce to nie zadziała.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2016-12-18 16:22:45
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no wiem, ale jak pisałem nie mam już możliwości poprawki
    chodzi o ocalenie tego co jest...

    w manualu jest pokazany jakiś trapez...

    ale to chyba nie to o co mi chodzi, chodzi mi o opis modułu
    monitorującego napięcie zasilania i jego rejestrów...

  • 7. Data: 2016-12-18 17:22:27
    Od: a...@m...uni.wroc.pl

    niepe?nosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl> wrote:
    > kolejne s?abo europejskie pytanie
    >
    > jest sobie jaki? tam stm...

    Ktory STM? Jest cala masa modeli.

    > zasilam go przez dwa obwody, jeden ze stabilizatora 3,5V przez diod?
    > schotkiego...
    > drugi to bateria CR2032 i dioda 1n4148...
    >
    > jak to poprawi?,?eby dzia?a?o? ?eby poprawnie wykrywa?o wy??cznei
    > zasilania g??wnego?
    >
    > problem polega na tym, ?e bateria nowa ma 3,3V wi?c nie ma r??nicy przy
    > powrocie zasilania g??wnego...
    >
    > nie mam pomys?u jak to naprawi?, chodzi o uk?ad stma wykrywaj?cy
    > napiecie zasilania...

    Jak STM ma wsparcie do przelaczania zasilania to sprawa jest
    prosta: bateria do VBAT, zasilanie do VDD, jak bedzie zasilanie
    to przelaczy automatycznie. Jak masz wysokie VDD to w trakcie
    przelaczania przez chwile plynie prad z VDD do bateri -- STM
    zaleca diode (raczej Schotkiego) w szereg z bateria zeby tego
    uniknac.

    Jak nie masz wsparcia do przelaczania w procku to musisz
    kombinowac.

    --
    Waldek Hebisch

  • 8. Data: 2016-12-18 17:29:41
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    nie chciałbym Cię denerwować, ale problem jest opisany w miarę jasno...
    jest spierdolona płytka i jak już jeszcze uratować według tego co opisałem?

  • 9. Data: 2016-12-18 18:53:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-18 o 17:29, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU pisze:
    > nie chciałbym Cię denerwować, ale problem jest opisany w miarę jasno...
    > jest spierdolona płytka i jak już jeszcze uratować według tego co opisałem?

    No to musisz wykrywać zewnętrznie, czyli i tak rzeźba kynarem po płytce.
    Chyba tu przetniesz, tam kynarem dorobisz...
    Nie taka straszna robota i nie to że wygląda "chałupniczo" bo mamy płyty
    za dziesiątki tysięcy euro do robotów i też producent kynarem poprawiał.
    A jak nie masz monitora napięcia do doklej
    https://www.maximintegrated.com/en/products/power/su
    pervisors-voltage-monitors-sequencers.html

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-12-18 19:12:35
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    pogubiłem się, sory

    jak zrobić porządnie podtrzymywanie pamięci procka?
    z detekcją włączenia i wyłączenia zasilania z zewnątrz

    tak, żeby bateria nie padła po tygodniu...

    wszelkie pomysły mile widziane.