eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPraca alternatora (ładowanie) raz jeszczePraca alternatora (ładowanie) raz jeszcze
  • Data: 2010-01-17 20:57:35
    Temat: Praca alternatora (ładowanie) raz jeszcze
    Od: KA-RAM-BA <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam.

    Raz jeszcze chciałem poruszyć mój problem.

    Posiadam megankę 1.9 D (dieselek).

    Najpierw opiszę co zauważyłem w działaniu mojego silnika

    Po każdym uruchomieniu silnika (czy zimny czy ciepły) załączają mi się
    świece żarowe i grzeją (od momentu uruchomienia silnika) przez jakieś
    3-5 minut. Osobiście mi to nie przeszkada zwłasza że jak mi
    powiedziano muszą się załączać by zmniejszyć wydzielanie sie
    szkodliwych substancji podczas spalania. Dziwi mnie tylko to że jak
    silnik jest rozgrzany to też te świece mi grzeją po uruchomieniu
    silnika. Poza tym podczas ich grzania się napięcie ładowania mam w
    granicach 12 V. Jako że jeżdżę na krótkich trasach akumulator
    rozładowuje mi się w szybkim tempie. Ładowanie wzrasta do 14,4 V po
    wyłączeniu się świec.

    Alternator dałem do sprawdzenia i niby jest OK
    Podawane przeze mnie napięcia są w danej chwili identyczne na
    zaciskach akumulatora i alternatora (więc wykluczam przewody )


    Przy alternatorze mam dwa przewody (jeden gruby idacy do akumulatora i
    jeden cienki idący do gniazda L)
    Na cienkim przewodzie po uruchomieniu silnika jest ciagłe napięcie
    równe napięciu mierzonemu na akumulatorze.
    Wypięcie tego cienkiego przewodu od alternatora niczym nie skutkuje.
    Gdy uruchamiam silnik kontrolka ładowania gaśnie (w każdym opisamym
    przypadku)

    Po odłączeniu wszystkich świec (przy goracym silniku) i uruchomieniu
    silnika ładowanie mam poprawne.

    Moje pytania.

    1. Czy podczas grzania sie świec napięcie ładowania nie powinno być w
    granicach 14 V?
    2. Czy na ciepłym a wręcz gorącym silniku świece nie powinny się
    wyłączyć zaraz po uruchomieniu silnika?
    3. Od czego jest ten cienki przewód idący do alternatora? (myślałem,
    że od wzbudzania ale mimo jego wypięcia kontrolka ładowania reaguje
    poprawnie)

    Denerwuje mnie ten problem bo zamiast wsiąść i poprosu jechać to muszę
    najpierw poczekać parę minut aż przestaną grzać świece by było
    ładowanie.


    P.S. Nie wiem czy ma to związek ale na postoju przy pracującym silniku
    jak naciskam pedał hamulca to zwiekszają mi się obroty silnika (z 600
    na 900).


    KA-RAM-BA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: