-
Data: 2010-01-17 20:57:35
Temat: Praca alternatora (ładowanie) raz jeszcze
Od: KA-RAM-BA <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Witam.
Raz jeszcze chciałem poruszyć mój problem.
Posiadam megankę 1.9 D (dieselek).
Najpierw opiszę co zauważyłem w działaniu mojego silnika
Po każdym uruchomieniu silnika (czy zimny czy ciepły) załączają mi się
świece żarowe i grzeją (od momentu uruchomienia silnika) przez jakieś
3-5 minut. Osobiście mi to nie przeszkada zwłasza że jak mi
powiedziano muszą się załączać by zmniejszyć wydzielanie sie
szkodliwych substancji podczas spalania. Dziwi mnie tylko to że jak
silnik jest rozgrzany to też te świece mi grzeją po uruchomieniu
silnika. Poza tym podczas ich grzania się napięcie ładowania mam w
granicach 12 V. Jako że jeżdżę na krótkich trasach akumulator
rozładowuje mi się w szybkim tempie. Ładowanie wzrasta do 14,4 V po
wyłączeniu się świec.
Alternator dałem do sprawdzenia i niby jest OK
Podawane przeze mnie napięcia są w danej chwili identyczne na
zaciskach akumulatora i alternatora (więc wykluczam przewody )
Przy alternatorze mam dwa przewody (jeden gruby idacy do akumulatora i
jeden cienki idący do gniazda L)
Na cienkim przewodzie po uruchomieniu silnika jest ciagłe napięcie
równe napięciu mierzonemu na akumulatorze.
Wypięcie tego cienkiego przewodu od alternatora niczym nie skutkuje.
Gdy uruchamiam silnik kontrolka ładowania gaśnie (w każdym opisamym
przypadku)
Po odłączeniu wszystkich świec (przy goracym silniku) i uruchomieniu
silnika ładowanie mam poprawne.
Moje pytania.
1. Czy podczas grzania sie świec napięcie ładowania nie powinno być w
granicach 14 V?
2. Czy na ciepłym a wręcz gorącym silniku świece nie powinny się
wyłączyć zaraz po uruchomieniu silnika?
3. Od czego jest ten cienki przewód idący do alternatora? (myślałem,
że od wzbudzania ale mimo jego wypięcia kontrolka ładowania reaguje
poprawnie)
Denerwuje mnie ten problem bo zamiast wsiąść i poprosu jechać to muszę
najpierw poczekać parę minut aż przestaną grzać świece by było
ładowanie.
P.S. Nie wiem czy ma to związek ale na postoju przy pracującym silniku
jak naciskam pedał hamulca to zwiekszają mi się obroty silnika (z 600
na 900).
KA-RAM-BA
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.10 21:12 J.F.
- 17.01.10 22:19 Karolek
- 18.01.10 10:10 Jakub Witkowski
- 18.01.10 10:12 Jakub Witkowski
- 18.01.10 11:36 J.F.
- 18.01.10 12:33 Jakub Witkowski
- 18.01.10 14:12 J.F.
- 18.01.10 14:28 Jakub Witkowski
- 18.01.10 14:32 Jakub Witkowski
- 18.01.10 15:02 KA-RAM-BA
- 18.01.10 15:03 KA-RAM-BA
- 18.01.10 15:06 KA-RAM-BA
- 18.01.10 15:09 KA-RAM-BA
- 18.01.10 15:59 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie