-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!news.nask.pl!ne
ws.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews
.com!nntp.giganews.com!postnews.google.com!h9g2000yqa.googlegroups.com!not-for-
mail
From: KA-RAM-BA <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Praca alternatora (ładowanie) raz jeszcze
Date: Sun, 17 Jan 2010 11:57:35 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 63
Message-ID: <7...@h...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 188.147.66.241
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1263758255 11056 127.0.0.1 (17 Jan 2010 19:57:35 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Jan 2010 19:57:35 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: h9g2000yqa.googlegroups.com; posting-host=188.147.66.241;
posting-account=SplkzQoAAABnRhCOmXNQipLBrNwKM079
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Mozilla/4.0
(compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1) ; .NET CLR
2.0.50727),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2247903
[ ukryj nagłówki ]Witam.
Raz jeszcze chciałem poruszyć mój problem.
Posiadam megankę 1.9 D (dieselek).
Najpierw opiszę co zauważyłem w działaniu mojego silnika
Po każdym uruchomieniu silnika (czy zimny czy ciepły) załączają mi się
świece żarowe i grzeją (od momentu uruchomienia silnika) przez jakieś
3-5 minut. Osobiście mi to nie przeszkada zwłasza że jak mi
powiedziano muszą się załączać by zmniejszyć wydzielanie sie
szkodliwych substancji podczas spalania. Dziwi mnie tylko to że jak
silnik jest rozgrzany to też te świece mi grzeją po uruchomieniu
silnika. Poza tym podczas ich grzania się napięcie ładowania mam w
granicach 12 V. Jako że jeżdżę na krótkich trasach akumulator
rozładowuje mi się w szybkim tempie. Ładowanie wzrasta do 14,4 V po
wyłączeniu się świec.
Alternator dałem do sprawdzenia i niby jest OK
Podawane przeze mnie napięcia są w danej chwili identyczne na
zaciskach akumulatora i alternatora (więc wykluczam przewody )
Przy alternatorze mam dwa przewody (jeden gruby idacy do akumulatora i
jeden cienki idący do gniazda L)
Na cienkim przewodzie po uruchomieniu silnika jest ciagłe napięcie
równe napięciu mierzonemu na akumulatorze.
Wypięcie tego cienkiego przewodu od alternatora niczym nie skutkuje.
Gdy uruchamiam silnik kontrolka ładowania gaśnie (w każdym opisamym
przypadku)
Po odłączeniu wszystkich świec (przy goracym silniku) i uruchomieniu
silnika ładowanie mam poprawne.
Moje pytania.
1. Czy podczas grzania sie świec napięcie ładowania nie powinno być w
granicach 14 V?
2. Czy na ciepłym a wręcz gorącym silniku świece nie powinny się
wyłączyć zaraz po uruchomieniu silnika?
3. Od czego jest ten cienki przewód idący do alternatora? (myślałem,
że od wzbudzania ale mimo jego wypięcia kontrolka ładowania reaguje
poprawnie)
Denerwuje mnie ten problem bo zamiast wsiąść i poprosu jechać to muszę
najpierw poczekać parę minut aż przestaną grzać świece by było
ładowanie.
P.S. Nie wiem czy ma to związek ale na postoju przy pracującym silniku
jak naciskam pedał hamulca to zwiekszają mi się obroty silnika (z 600
na 900).
KA-RAM-BA
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.10 21:12 J.F.
- 17.01.10 22:19 Karolek
- 18.01.10 10:10 Jakub Witkowski
- 18.01.10 10:12 Jakub Witkowski
- 18.01.10 11:36 J.F.
- 18.01.10 12:33 Jakub Witkowski
- 18.01.10 14:12 J.F.
- 18.01.10 14:28 Jakub Witkowski
- 18.01.10 14:32 Jakub Witkowski
- 18.01.10 15:02 KA-RAM-BA
- 18.01.10 15:03 KA-RAM-BA
- 18.01.10 15:06 KA-RAM-BA
- 18.01.10 15:09 KA-RAM-BA
- 18.01.10 15:59 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=