  • 41. Data: 2011-08-19 06:22:50
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: Marx <M...@n...com>

    > Y tam, takie stwierdzenia jak "nikt", "zawsze" itede obarczone są
    > sporym ryzykiem, zwyczajowo opisywanym jako "nisko przelatujący
    > kwantyfikator", a raczej szkody nim wyrządzone ;)
    ale ma pewne podstawy - papier jest tak cienki, że nie nadaje się do
    prezentacji.

    > Po prawdzie, owe potocznie określane "dwa zera w cenie" mogą
    > tego i owego zniechęcić, do tego (pewnie z poprzedniego powodu)
    wiadomo że poruszamy się w segmencie amatorskim, więc te dwa zera więcej
    wykluczają takie urządzenia z dyskusji

    > ...i zapadła cisza... (co mnie nie dziwi, z tego samego powodu,
    > dla którego nie mam jeszcze "lasera" z modulacją napięcia ;))
    amatorska kalibracja laserówki i atramentówki chyba nie różni się jakoś
    specjalnie, ja na allegro kupiłem w aukcji za złotówkę, ostatnio
    najtaniej widziałem około 25zł czyli kwota raczej niewielka
    Marx

  • 42. Data: 2011-08-19 07:32:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Moja Brother zdjęcie drukuje ok. 30 sekund.

    No to super wynik, ale w testach wypada blado:
    http://www.chip.pl/testy/drukarki/drukarki-atramento
    we-wielofunkcyjne/brother-mfc-j265w
    ponad 8 minut wydruk foto A4! :-)

  • 43. Data: 2011-08-19 08:45:13
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    > Moja atramentówka (pixma) w najwyższej możliwej jakości drukuje całkiem
    > szybko i na pewno nie trwa to więcej niż minutę.

    W teście Chipa MX350 drukowała stronę A4 w trybie foto 257 sekund. Ja u
    koleżanki na Canonie MG5150 drukowałem fotkę 10x15cm i trwało to ponad 1
    min.

  • 44. Data: 2011-08-19 08:52:10
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?

    Te drukarki co mam (canon LBP5050, LBP 5000, HP CP 1215) zawsze się
    kalibrują po wymianie jakiegokolwiek tonera (nie wiem czy to się da
    wyłączyć). Trwa to jakieś kilka minut. Nie każdy zamiennik da się poprawnie
    skalibrować (wywala błąd, że kalibracja nie przeszła poprawnie), ale
    drukarka drukuje (kolory są przekłamane, ale można ręcznie skalibrować).
    Canon MG5150 (atramentówka) drukuje bardzo dobre fotki na papierze foto, ale
    wolę mieć jednak laserówki w biurze, gdzie od czasu do czasu trzeba
    wydrukować jakąś prezentację w kolorze. :-)

  • 45. Data: 2011-08-19 09:04:44
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > "Plujka" ma tu przewagę w obu częściach (modulacja wielkości kropli
    > plus znacznie większa nominalna rozdzielczość, i tak nie do wykorzystania
    > przez nośnik, za to do wykorzystania przez dightering).

    Ależ wiem o tym.
    Chciałem tylko zakomunikować, że aktualnie laser potrafi robić ładne
    wydruki. To już nie jest taka grafika jak zdjęcie z trybuny ludu.
    I jeżeli komuś to wystarcza (mi tak) to to warto się zastanowić.

    --
    Irokez

  • 46. Data: 2011-08-19 09:10:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Aug 2011, Marx wrote:

    > amatorska kalibracja laserówki i atramentówki chyba nie różni się jakoś
    > specjalnie, ja na allegro kupiłem w aukcji za złotówkę, ostatnio najtaniej
    > widziałem około 25zł czyli kwota raczej niewielka

    Masz na myśli usługę?
    No to problem jest ze zmianą parametrów przy zmianie tuszu.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2011-08-19 09:12:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-19 09:32, nom pisze:

    > Użytkownik "Animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > No to super wynik, ale w testach wypada blado:
> [...]

    LOL
    Może ktoś testował na padającym sprzęcie. Zreszta technika w tych
    drukarkach pewnie jest udoskonalana.

    --
    animka

  • 48. Data: 2011-08-19 09:21:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 19.08.2011 10:52, nom wrote:

> [...]
    > ale wolę mieć jednak laserówki w biurze, gdzie od czasu do czasu trzeba
    > wydrukować jakąś prezentację w kolorze. :-)

    nie wiem o jaką kalibrację ci chodzi, ja pisałem o kalibracji za pomocą
    kalibratora np xRite czy innego tego typu, którego koszt to grubo ponad
    1000zł, ale można tą usługę wykonać za pomocą poczty
    Marx

  • 49. Data: 2011-08-19 09:38:52
    Temat: Re: [OT] Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > To Ci JoteR da popalić za chwilę... ;)

    Dlaczego? Na śmietniku też można czasem wygrzebać coś ciekawego, moja
    sąsiadka ostatnio znalazła w zsypie, cytuję: "całkiem jeszcze porządny
    szaliki". Ale mimo to na zakupy to jednak chodzi do sklepu. Normalnego,
    takiego w którym najpierw się bierze i maca towar, potem dopiero płaci (lub
    nie) i wychodzi z towarem w ręcach. Sytuację odwrotną, gdy najpierw się robi
    przedpłatę, a potem czeka co, kiedy i gdzie rzucą, i ona i ja przerabialiśmy
    już za tzw. "głębokiej komuny". Jak jednak widać, również na tej grupie -
    system dawno zdechł, a mentalność z czasów "gospodarki niredoboru" u wielu
    pozostała, zwłaszcza na (za przeproszeniem) Allegro. Ale skoro ludzie chcą
    wysyłać swoje pieniądze w ciemno obcym dresom...

    JoteR

    PS. to nie ja zacząłem...

  • 50. Data: 2011-08-19 11:20:55
    Od: Marx <M...@n...com>

    > Masz na myśli usługę?
    > No to problem jest ze zmianą parametrów przy zmianie tuszu.

    ale po co zmieniać? lejesz wciąż to samo.
    Zmiana tuszów to prośba o kłopoty
    Marx