  • 121. Data: 2011-06-28 19:46:09
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 28/06/2011 11:36, Paweł Kierski wrote:

    > 30 miejsc poniżej (ex equo 73.) są: Bułgaria, Salwador, Panama,
    > Trynidad i Tobago. Czyli ewentualnie: Bukareszt, Sofia, Panama lub
    > Port-of-Spain. Czy tam są "porządne" slumsy?

    Nie mam pojęcia, ale bym się nie zdziwił.

    Ciekawsze może w tym kontekście pytanie brzmi, czy gdyby te państwa
    miały ropę jak Nigeria, to czy by były tam slumsy i jakie oraz czy by
    miały program kosmiczny.

    Tak czy inaczej, jak dla mnie to, że państwo, które ma olbrzymie złoża
    ropy, tak jak Nigeria, i takie problemy jak Nigeria, wydaje pieniądze z
    tej ropy tak, jak Nigeria, między innymi na ten cały program kosmiczny,
    pod względem awansu cywilizacyjnego świadczy o tym państwie jak najgorzej.

  • 122. Data: 2011-06-28 19:59:02
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    > pod względem awansu cywilizacyjnego świadczy o tym państwie jak najgorzej.

    Zgadzam sie.
    Juz kiedys AL przywolal nigeryjski program kosmiczny na tej grupie. Zdarzylo
    mi sie wtedy go przyrownac do kanalu bialomorskiego, Lajki w kosmosie, huty
    Katowice i innych wielkich zdobyczy socjalizmu.

    --
    Michal

  • 123. Data: 2011-06-28 20:24:43
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 06/28/2011 12:00 PM, Andrzej Jarzabek wrote:

    > A wymienisz się na mieszkanie w slumsach w Lagos?

    Dobra, napisałem niejasno. Chodzi mi o to, że uważam, że spokojnie
    możemy się obyć bez programu kosmicznego, jeżeli w jakiś sposób
    zagwarantuje nam to awans na 13 miejsce. No dobra, na 3.

    JD

  • 124. Data: 2011-06-28 20:25:13
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 28/06/2011 20:59, Michal Kleczek wrote:

> [...]
    > mi sie wtedy go przyrownac do kanalu bialomorskiego, Lajki w kosmosie, huty
    > Katowice i innych wielkich zdobyczy socjalizmu.

    Z tą różnicą, że Sowieci przynajmniej sami swoich osiągnięć dokonali i
    jednak mieli jakieśtam niebanalne. Nigeria zleciła wykonanie jednego
    satelity w Wielkiej Brytanii i wystrzelenie z Rosji, drugi został w
    całości wykonany i wystrzelony z Chin (i się zepsuł).

  • 125. Data: 2011-06-28 20:48:18
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 28/06/2011 21:24, Jędrzej Dudkiewicz wrote:

    > Dobra, napisałem niejasno. Chodzi mi o to, że uważam, że spokojnie
    > możemy się obyć bez programu kosmicznego, jeżeli w jakiś sposób
    > zagwarantuje nam to awans na 13 miejsce. No dobra, na 3.

    Ach, z tym to pełna zgoda. Szkoda tylko, że nie mamy żadnego programu
    kosmiczneego, który moglibyśmy wymienić na 3. miejsce :-)

  • 126. Data: 2011-06-29 08:05:07
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:iudeml$pp0$1@inews.gazeta.pl...

    > Ach, z tym to pełna zgoda. Szkoda tylko, że nie mamy żadnego programu
    > kosmiczneego, który moglibyśmy wymienić na 3. miejsce :-)

    Ale mamy łazik na pierwszym miejscu :)
    http://www.magma2.pb.edu.pl/
    http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=
    /20110605/REG00/39705208

  • 127. Data: 2011-06-29 09:31:33
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> wrote:

    > Ach, z tym to pełna zgoda. Szkoda tylko, że nie mamy żadnego programu
    > kosmiczneego, który moglibyśmy wymienić na 3. miejsce :-)
    ... mysle, ze trzeba to wrszcie powiedziec prosto. Programy kosmiczne
    to takze zaawansowana informatyka. Skonczenie programu apollo pociagnelo
    za soba zwolnienie ... 100tys informatykow. Nie ma czegos takiego jak
    programy kosmiczne, sa programy sluzace do robienia rozwiazan zaawansowanych
    technicznie
    na tyle i stabilnych, ze pozwalaja na stworzenie pociskow miedzykontynentalnych,
    satelitow, elektrowni jadrowych i dobrych samolotow. To wszystko
    jest zaawansowana informatyka, a nie pisanie po raz kolejny sortowania
    na czas. Albo ktos ma program rozwoju zaawansowanej informatyki i przy okazji
    powstaja te wszystkie "zabwaki" ala satelity, albo nie ma. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 128. Data: 2011-06-29 09:33:35
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

> [...]
    > satelity w Wielkiej Brytanii i wystrzelenie z Rosji, drugi został w
    > całości wykonany i wystrzelony z Chin (i się zepsuł).
    ... bzdura, w obu przypadkach nastapil transfer technologii i wiedzy.
    Moze nie zrobia od razu wszystkiego sami, ale sa na dobrej drodze. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 129. Data: 2011-06-29 09:36:50
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    sielim <s...@t...tez.wp.pl> wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
> [...]
    ... a teraz zerknijcie na strony innych konkurentow i ktore
    Wam sie bardziej podobaja?;-) Ale jako osobom zwiazanym z informatyka;-)
    Co wam sie bardziej podoba z tych projektow finansowanych z kasy publicznej;-)
    Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 130. Data: 2011-06-29 09:39:35
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Adam Przybyla wrote:

    > ... bzdura, w obu przypadkach nastapil transfer technologii i wiedzy.
    > Moze nie zrobia od razu wszystkiego sami, ale sa na dobrej drodze.

    Do posiadania wlasnego satelity... Bedzie mozna zdychajacym na AIDS/malarie
    lub z glodu analfabetom powiedziec "badzcie dumni - Afryka dogonila Zachod w
    wyscigu technologicznym - Dobre Mzimu nam sprzyja"

    --
    Michal