  • 11. Data: 2011-01-06 01:49:58
    Temat: Re: Polska, Rumunia i Bułgaria: Internet szerokopasmowy
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    > Zaskoczę Cię pewnie, ale takie same zdanie ma spory odsetek
    > normalnego społeczeństwa :-). Akurat jestem dostawcą netu i
    > mam kontakt z potencjalnymi klientami. Jeśli komuś netu nie
    > potrzeba to po co ma go zakładać?

    To się tak mówi akwizytorowi, że nie potrzeba, bo nikt nie chce się
    kompromitować. Nikt ci przecież nie powie, kupiłbym dzieciom, przydałby się,
    ale mnie nie stać mnie. Albo mało zarabiam i mam kredyt na dom. Każdy powie
    coś żeby odwrócić uwagę. Taka jest psychologia klienta.

    Ten opłakany dostęp do internetu w Polsce na poziomie Rumunii i Bułgarii
    wynika z drugiego czynnika ekonomicznego z obciążenia pracą, największego w
    Europie. Przy większym obciążeniu kosztami życia od innych krajów. Stąd brak
    już pieniędzy na internet. Co jest nie mało, bo w TP SA cena wynosi około 75
    złotych miesięcznie za 2 Mb/s. I brak czasu na korzystnie z niego. Polacy
    pracują miesięcznie najdłużej w Europie i zarabiają 3x mniej niż Niemcy.

    Średnie pensja w Polsce 3 400 złotych, średnia pensja w Niemczech 13 200
    złotych. Przy podobnych cenach produktów żynościowych. Polak pracuje jak
    wynika z badania 53% dłużej w roku od Niemca. 53% oznacza 2 godziny dziennie
    więcej w pracy. To łatwo sobie wyobrazić, pracujesz 53% dłużej od Niemca i
    dostajesz 3x mniej pieniędzy. To tylko po powrocie do domu zostaje czasu na
    spanie. Stan dostępu do szerokopasmowego internetu, autostrad, starych
    pociągów na kolei oddaje ogólnie stan gospodarki, w której Polak się znajduje.

    Wspolczesna.pl: "Polak pracuje na okrągło"
    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    100721/POWIAT01/896336399

  • 12. Data: 2011-01-06 01:56:03
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    Ceny produktów w Polsce
    Czekolada mleczna Milka 100 g - 3,09 zł
    Karma dla psa- Pedigree Pal - 3,49 zł
    Najtańszy makaron jajeczny - 2,59 zł
    Mleko w kartonie 1 litr, 2% tłuszczu - 2,79 zł
    Piwo typu Pilsner - 2,59 zł
    Proszek do prania Ariel (5 kg) - 25,99 zł

    Ceny produktów w Niemczech
    Czekolada mleczna Milka 100 g - 2,72 zł
    Karma dla psa - Pedigree Pal - 2,72 zł
    Najtańszy makaron jajeczny - 1,89 zł
    Mleko w kartonie 1 litr, 2% tłuszczu - 2,13 zł
    Piwo typu Pilsner - 2,41 zł
    Proszek do prania Ariel (5 kg) - 20,62 zł

  • 13. Data: 2011-01-06 03:13:30
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    To były ceny za 2008 rok, teraz porównanie cen w 2011. Należy pamiętać, że
    Niemcy średnio zarabiają 3x więcej niż Polacy w Polsce:

    Ceny produktów w Polsce
    kawa Jacobs 18.20 zł
    czekolada Milka 3,75 zł
    Snickers 50g 1,35 zł