  • 1. Data: 2011-01-02 16:02:55
    Temat: Jakość obrazu w LCD
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Chciałbym się szanownych grupowiczów poradzić. Czy aby ten TV jest w pełni
    sprawny? Czy to tak ma być? A może ten typ tak ma? O co chodzi? O rozpiętość
    tonalną TV LCD, a konkretnie tutaj przykład Samsunga UE40C6000 LED. Ale do
    rzeczy. W ocenie posłużę się kilkoma zdjęciami, które obrazują o co mi chodzi.
    Przy standardowej kalibracji kontrastu należy w wyświetlaczu ustawić maksymalny
    kontrast, przy którym na zdjęciu na białej koszuli widać jeszcze fałdy i guziki.
    Nie ma z tym problemu na żadnym wyświetlaczu (również samsunga, czy LED). Na
    samsungu UE40C6000 nie da się ustawić kontrastu tak, żeby guziki i fałdy były
    widoczne. Koszula po prostu zawsze pozostaje białą plamą.

    Tak wygląda zdjęcie kalibracji na laptopie acer (z wyświetlaczem LED):
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie01.jpg

    tak na monitorze HP
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie02.jpg

    tak na monitorze Samsung
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie03.jpg

    a tak na TV UE40C6000 (podłączenie D-Sub i HDMI)
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie04.jpg

    Jak widać szczegóły na koszuli są dobrze widoczne na każdym monitorze za
    wyjątkiem UE40C6000 Najlepiej widoczne są na wyświetlaczu LED laptopa, czego
    można by się i spodziewać po TV. Niestety tak nie jest. Nic nie daje zmiana
    kontrastu. To znaczy daje, kontrast się obniża, ale szczegóły na koszuli nie są
    widoczne nawet przy kontraście na 10%, co widać na zdjęciach poniżej (oczywiście
    pominąć należy efekt mory, który nie wynika z TV, tylko z interferencji pikseli)

    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie05.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie06.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie07.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie08.jpg

    Nie ma wpływu na to również ustawienie typu wyświetlania:
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie09.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie10.jpg
    http://dag-pol.republika.pl/inne/Porownanie11.jpg

    Po prostu zero szczegółów w tonacjach bieli. Podobnie jest z dyskretnymi
    różnicami w innych kolorach. To tak ma być? Pomóżcie, plis, bo wzięto mne na
    eksperta, który ma sprawę wyjaśnić, a ja nigdy nie widziałem do tej pory LCD TV.
    Na moje oko, to coś tu jest nie tak, ale nie wyślę ludzi z reklamacją tylko na
    podstawie podejrzeń...
    Obrazek, na którym dokonywano testu, jest to standardowy obrazek kalibracji
    Windows 7.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2011-01-02 17:19:46
    Temat: Re: Jakość obrazu w LCD
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
    napisał w wiadomości news:ifq7ut$u9j$1@mx1.internetia.pl
> [...]
    > LED). Na samsungu UE40C6000 nie da się ustawić kontrastu
    > tak, żeby guziki i fałdy były widoczne. Koszula po prostu

    Jesli to tv, zobacz czy nie masz wlaczonych roznych dziwnych polepszaczy
    obrazu jak dynamiczny kontrast i inne tego typu cuda.

    Tmek

  • 3. Data: 2011-01-02 17:36:31
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    W wiadomości o kryptonimie 4d20b3a1$0$2437$6...@n...neostrada.pl
    Tmek napisał:

    > Jesli to tv, zobacz czy nie masz wlaczonych roznych dziwnych
    > polepszaczy obrazu jak dynamiczny kontrast i inne tego typu cuda.

    Wszystkie wyłączyłem. I wyostrzanie, i dynamiczny kontrast i led cośtam motion i
    super czerń...

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2011-01-02 17:41:02
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    > Wszystkie wyłączyłem. I wyostrzanie, i dynamiczny kontrast i led cośtam motion i
    > super czerń...

    A ustawienia źródła podającego obraz (rozumiem, że był to
    komputer przez d-sub lub hdmi)? Sprawdź w ustawieniach
    drugiego monitora w karcie graficznej (kontrast, gamma itp.).

    Krystian

  • 5. Data: 2011-01-02 18:00:15
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    napisał w wiadomości news:ifqdee$r10$1@mx1.internetia.pl

    > Wszystkie wyłączyłem. I wyostrzanie, i dynamiczny
    > kontrast i led cośtam motion i super czerń...

    A jak zmniejszysz biele w sterowniku karty graficzenej (kontrast, jasnosc)
    to tez wystepuje brak szczegolow?
    Jako ze to TV a nie monitor, to obraz moze byc wysylany do niego / czy
    interpretowany przez TV z innymi poziomami jasnosci obrazu.
    Dla PC masz pelny zakres poziomow 0-255, tak dla TV przewidziany obszar jest
    obciety 16-235. Jesli tak jest to czernie tez masz obciete.

    Wiec na poczatek sprawdz sterownik karty pod ktora podlaczony masz TV i
    zobacz jakie sa ustawienia wyjscia. Czy pracuje to jako TV czy jako pulpit
    PC.

    W nvidia na wyjsciu moze byc podawany obraz w trybie TV oraz PC.
    Implikuje to podawanie obrazu obcietego 16-235 albo pelnego 0-255.

    Bodajze w sterowniku karty graficznej przy wlaczonym podawaniu audio przez
    hdmi, podpiety wyswietlacz interpretowany jest jako TV, a przy wylaczonym
    jako monitor PC.

    Tak czy inaczej uruchom kreatora konfiguracji monitora zewnetrznego czy jak
    to sie w sterowniku nazywa i ustaw rozpoznawanie tego TV jako monitor PC.

    Tmek

  • 6. Data: 2011-01-02 19:58:02
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    W wiadomości o kryptonimie ifqdbu$pbd$...@n...onet.pl Krystian Zaczyk
    napisał:

    > A ustawienia źródła podającego obraz (rozumiem, że był to
    > komputer przez d-sub lub hdmi)?

    I jedno i drugie

    > Sprawdź w ustawieniach
    > drugiego monitora w karcie graficznej (kontrast, gamma itp.).

    Sprawdzę. Jednak wrażenie to mam również przy oglądaniu TV SAT, DVD, DivX i
    normalnej TV naziemnej. Tylko tam nie mogę tego tak dobrze na statycznym obrazie
    sprawdzić.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 7. Data: 2011-01-02 20:00:48
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    W wiadomości o kryptonimie 4d20bd1e$0$2454$6...@n...neostrada.pl
    Tmek napisał:

    > A jak zmniejszysz biele w sterowniku karty graficzenej (kontrast,
    > jasnosc) to tez wystepuje brak szczegolow?

    Spróbuję jeszcze i tak

> [...]
    > Dla PC masz pelny zakres poziomow 0-255, tak dla TV przewidziany
    > obszar jest obciety 16-235. Jesli tak jest to czernie tez masz

    Czernie są OK

> [...]
    >
    > W nvidia na wyjsciu moze byc podawany obraz w trybie TV oraz PC.
    > Implikuje to podawanie obrazu obcietego 16-235 albo pelnego 0-255.

    To jest Radeon 5470 :)

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej uruchom kreatora konfiguracji monitora zewnetrznego
    > czy jak to sie w sterowniku nazywa i ustaw rozpoznawanie tego TV jako

    Dzięki za porady. Jutro po robocie to wszystko sprawdzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2011-01-02 20:12:28
    Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>

    Wyłączyłeś "Tryb sklepowy"?
    --
    Z poważaniem:
    Adam Wołk-Jankowski

  • 9. Data: 2011-01-02 20:23:04
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-02 17:02, Madoniowie pisze:
> [...]
    > UE40C6000 nie da się ustawić kontrastu tak, żeby guziki i fałdy były
    > widoczne. Koszula po prostu zawsze pozostaje białą plamą.

    Możesz wskazać źródło informacji że w taki sam sposób powinno sie
    kalibrować telewizor ? To że ma wejście DVI/HDMI przeznaczone do
    podłączenia komputera jeszcze nie oznacza że jest monitorem i jest
    przeznaczony do oglądania z odleglości 60 cm.

  • 10. Data: 2011-01-02 20:32:14
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    W wiadomości o kryptonimie ifqm7b$jpo$...@n...news.atman.pl Adam
    Wołk-Jankowski napisał:

    > Wyłączyłeś "Tryb sklepowy"?

    Nie no, nie rób ze mnie aż takiego amatora ;-)
    TV nie był nigdy wystawiany w sklepie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek