  • 11. Data: 2009-11-25 12:08:22
    Temat: Re: 'Pociete' JPG-i - co to za wirus ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
    > W zapisanych, bo przegrałem na płytę dla obejrzenia gdzie indziej.
    > Podejrzeń mam parę, jedno z nich najczarniejsze to... IrfanView.
    > Maiłem wrażenie, że te uszkodzenia pojawiają się po otwarciu w Thumbnails.

    To mam wyłączone. Jakoś nie lubię wszelkiego rodzaju indeksowania, które
    czasem robi więcej szkody niż pożytku. Od szukania jest alt-f7, od
    miniatur... skalowanie w locie i mamy porządek.
    Wirusy wirusami, ale takie psucie jotpegów to wybitnie sprzętowy
    problem. Stawiam na gorący dysk albo kłopoty z pewnym transferem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-11-25 12:30:51
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > W zapisanych, bo przegrałem na płytę dla obejrzenia gdzie indziej.
    > Podejrzeń mam parę, jedno z nich najczarniejsze to... IrfanView.
    > Maiłem wrażenie, że te uszkodzenia pojawiają się po otwarciu w Thumbnails.

    moim zdaniem irfanview jest bardzo bezpieczny bo pracuje na kopiach (można
    skasować innym programem oglądany plik)

  • 13. Data: 2009-11-25 13:41:19
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Gdyby "sprzęt" psuł pliki JPG, to psułby zapewne także inne formaty, a w krótkim
    czasie system by w ogóle nie wstał.
    Masz jakąś przesłankę na swoje stwierdzenie?
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-11-25 14:08:01
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik "TheGuru" napisał
    > moim zdaniem irfanview jest bardzo bezpieczny bo pracuje na kopiach (można
    > skasować innym programem oglądany plik)
    Ba! Nie potrzeba do tego innego programu. Zdjęcie można skasować pod Irfanem, a
    następnie zapisać je do pliku :-)

  • 15. Data: 2009-11-25 15:28:42
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Jak wspomniałem ESET podejrzewa wirusa w pliku wtyczki (plug-in'a)
    PSWTool.SnadBoy.2011 w skompresowanej instalce ściągniętej z
    mirrora ze Szczecina.

    Ale to pochlastanie JPG-ów może mieć inną przyczynę, a powyższe byłoby tylko
    przypadkiem - choć wątpię, jeszcze dopiero co używałem
    tej instalki v. 4.23 kilka dni temu aktualizując do 4.25

    Zresztą starsze wtyczki się nie kasują przy aktualizacji do nowej wersji.
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2009-11-25 16:25:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-25 09:29:50 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > No... ale dziury w bitmapie są niewidoczne praktycznie, a w
    > zaszyfrowanym pliku mogą go zamordować do ostatniego bajta.

    Zaszyfrowany plik to szczególny przypadek dygitalizacji, digitalnego czegoś.
    ;)
    Powiem więcej. Taki zwykły plik tekstowy jak go co poszatkuje, to może
    się okazać dziełem literackim po odzysku.
    :P
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-11-25 18:22:59
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
> [...]
    > tej instalki v. 4.23 kilka dni temu aktualizując do 4.25
    >
    > Zresztą starsze wtyczki się nie kasują przy aktualizacji do nowej wersji.

    Sorry, że się wtrącam, ale gdybyś mógł odpowiadać POD cytatem...

  • 18. Data: 2009-11-25 19:55:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
    > Gdyby "sprzęt" psuł pliki JPG, to psułby zapewne także inne formaty, a w krótkim
    czasie system by w ogóle nie wstał.
    > Masz jakąś przesłankę na swoje stwierdzenie?

    Np. uwalone zipy z sumą kontrolną na przegrzanych dyskach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/

  • 19. Data: 2009-11-27 00:48:13
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4...@n...home.net.pl>, jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>
    wrote:

    > ąćęłńóśżź pisze:
    [...]
    > Sorry, że się wtrącam, ale gdybyś mógł odpowiadać POD cytatem...

    Nie da sie. On tak zawsze. Ech, gdyby tak solidarnie wrzucic go do KFa,
    to moze zadzialaloby wychowawczo.

    TA