  • 1. Data: 2009-11-23 20:04:13
    Temat: 'Pociete' JPG-i - co to za wirus ?
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Dużo zdjęć w plikach jpg przechowywanych na twardym dysku jest jakby "pociętych"
    poziomymi pasami, z przebarwieniami, przesunięciami
    itp. - wirus? jaki? da się usunąć automatycznie, czy zniszczenia są nieodwracalne i
    trzeba sięgnąć po backupy?

  • 2. Data: 2009-11-23 22:48:51
    Temat: Re: 'Pociete' JPG-i - co to za wirus ?
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśżź" <u...@w...eu> napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]
    > itp. - wirus? jaki? da się usunąć automatycznie, czy zniszczenia są
    > nieodwracalne i trzeba sięgnąć po backupy?
    -----------------
    Żaden automat Ci tego nie naprawi, więc jeśli masz backupy,
    to sobie odtwórz. A przyczyną nie jest wirus tylko szybciej
    problem sprzętowy. Ja stawiam na pamięć. Miałem kiedyś
    podobne efekty, które ustąpiły po wymianie pamięci właśnie.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 3. Data: 2009-11-23 23:06:59
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Arkadiusz Stopa <a...@z...pl> napisał(a):

    Ja stawiam na pamięć. Miałem kiedyś
    > podobne efekty, które ustąpiły po wymianie pamięci właśnie.

    Dalej masz słabą pamięć bo kilka dni temu było tu pisane na ten temat.

  • 4. Data: 2009-11-23 23:23:41
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Arkadiusz Stopa <a...@z...pl> napisał(a):
    >
    > Ja stawiam na pamięć. Miałem kiedyś
    >
    > Dalej masz słabą pamięć bo kilka dni temu było tu pisane na ten temat.
    ---------------------------
    Tę pamięć zawsze miałem słabą...

  • 5. Data: 2009-11-24 18:27:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ąćęłńóśżź pisze:
> [...]
    poziomymi pasami, z przebarwieniami, przesunięciami
    > itp. - wirus? jaki? da się usunąć automatycznie, czy zniszczenia są nieodwracalne i

    Dysk się przegrzał albo ''tak ma'', mówią że pamięć, ale cóż to za
    przeglądarka, co gmera w plikach?
    Swoją drogą wyszła analogowa natura jotpega - plik walnięty, ale jednak
    część danych ocalała :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-11-24 22:25:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-11-24 19:27:18 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Dysk się przegrzał albo ''tak ma'', mówią że pamięć, ale cóż to za
    > przeglądarka, co gmera w plikach?
    > Swoją drogą wyszła analogowa natura jotpega - plik walnięty, ale jednak
    > część danych ocalała :)

    W ten sposób każdy plik ma analogową naturę. Zawsze część danych da się
    odczytać. Kwestia narzędzia.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-11-25 08:29:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    JA pisze:

    > W ten sposób każdy plik ma analogową naturę. Zawsze część danych da się
    > odczytać. Kwestia narzędzia.

    No... ale dziury w bitmapie są niewidoczne praktycznie, a w
    zaszyfrowanym pliku mogą go zamordować do ostatniego bajta.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam
    bąki/

  • 8. Data: 2009-11-25 08:30:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Winetoo pisze:

    > Wystarczy, że ktoś podczas oglądania zdjęć je obraca by niektóre
    > przeglądarki zapisały takie obrócone zdjęcie bez pytania. Np. przeglądarka
    > wbudowana w WindowsXp za pierwszym razem ostrzega, że obrócenie zdjęcia
    > wiąże się z jego ponownym zapisaniem.
    >
    > Inna sprawa, że niektóre przeglądarki (nie pamiętam nazwy, ale miałem kiedyś
    > taką) zapisują w pliku jakiś "rating" aby tworzyć listę ulubionych
    > (najczęściej oglądanych) zdjęć.

    Zatem moje dosowe zboczenie ustawiania atrybutów read only na archiwach
    wciąż ma sens...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym postawić sobie pomnik - gdzie się coś takiego załatwia?/

  • 9. Data: 2009-11-25 08:37:50
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Ja stawiam na pamięć. Miałem kiedyś

    czy błędy pojawiajś się przy wyświetlaniu czy z zapisanych plikach?
    dlaczego błędy pamięci wpływają na zapisane pliki?

  • 10. Data: 2009-11-25 11:41:00
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Pamięć wydaje mi się nieprawdopodobna przy takim pociachaniu JPG-ów.

    W zapisanych, bo przegrałem na płytę dla obejrzenia gdzie indziej.
    Podejrzeń mam parę, jedno z nich najczarniejsze to... IrfanView.
    Maiłem wrażenie, że te uszkodzenia pojawiają się po otwarciu w Thumbnails.

    I co gorsza po przeskanowaniu ESET znalazł wirusa ShedBoy w pliku
    IrfanView_Plugins_423.zip (kilka dni wcześniej Bitdefender tego
    pliku o nic nie podejrzewał, byś może to kwestia formatu zip).

    Zajrzałem w logi:

    2009042720090504: Visited:
    User[at]http:[slash][slash]mirror.webtech.szczecin.p
    l[slash]irfanview[slash]plugins[slash]irfanview_plug
    ins_423.zip

    Jeśli nic się nie dokleiło później do tego pliku, to OIDP to nie pierwszy mój problem
    z wirusem po ściągnięciu czegoś z tego mirrora
    ze Szczecina - kiedyś dawniej temu zawiadamiałem ichniego admina o podejrzeniu
    wirusa, ale posłał mnie do wszystkich diabłów.

    Teoretycznie możliwości skażenia było jeszcze parę - wymiana płyty głównej (wirus w
    BIOSIE??), krótkotrwałe podłączenie obcego
    "czystego" (bez plików) dysku w celu załlożenia partycji i sformatowania, jakiś mail
    bez otwierania załącznika, nowe sterowniki do
    nowej grafiki?

    Atrybut pliku Read-only zapewne wirusom bardzo nie przeszkadza - ale tak sobie teraz
    pomyślałem, że jednak znacznie bezpieczniejsze
    jest archiwizowanie obrazów na płytach Read-only, niż na płytach RW czy RAM - bo t
    ych drugich "co" może obrazy wykasować.

    Poszukam płyt z tymi samymi obrazami co uszkodzone i postaram się porównać
    zawartości.
    JaC

    -----