    From: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: 'Pociete' JPG-i - co to za wirus ?
    Date: Wed, 25 Nov 2009 12:41:00 +0100

    Pamięć wydaje mi się nieprawdopodobna przy takim pociachaniu JPG-ów.

    W zapisanych, bo przegrałem na płytę dla obejrzenia gdzie indziej.
    Podejrzeń mam parę, jedno z nich najczarniejsze to... IrfanView.
    Maiłem wrażenie, że te uszkodzenia pojawiają się po otwarciu w Thumbnails.

    I co gorsza po przeskanowaniu ESET znalazł wirusa ShedBoy w pliku
    IrfanView_Plugins_423.zip (kilka dni wcześniej Bitdefender tego
    pliku o nic nie podejrzewał, byś może to kwestia formatu zip).

    Zajrzałem w logi:

    2009042720090504: Visited:
    User[at]http:[slash][slash]mirror.webtech.szczecin.p
    l[slash]irfanview[slash]plugins[slash]irfanview_plug
    ins_423.zip

    Jeśli nic się nie dokleiło później do tego pliku, to OIDP to nie pierwszy mój problem
    z wirusem po ściągnięciu czegoś z tego mirrora
    ze Szczecina - kiedyś dawniej temu zawiadamiałem ichniego admina o podejrzeniu
    wirusa, ale posłał mnie do wszystkich diabłów.

    Teoretycznie możliwości skażenia było jeszcze parę - wymiana płyty głównej (wirus w
    BIOSIE??), krótkotrwałe podłączenie obcego
    "czystego" (bez plików) dysku w celu załlożenia partycji i sformatowania, jakiś mail
    bez otwierania załącznika, nowe sterowniki do
    nowej grafiki?

    Atrybut pliku Read-only zapewne wirusom bardzo nie przeszkadza - ale tak sobie teraz
    pomyślałem, że jednak znacznie bezpieczniejsze
    jest archiwizowanie obrazów na płytach Read-only, niż na płytach RW czy RAM - bo t
    ych drugich "co" może obrazy wykasować.

    Poszukam płyt z tymi samymi obrazami co uszkodzone i postaram się porównać
    zawartości.
    JaC

    -----