  • 11. Data: 2009-06-10 14:48:08
    Temat: Re: Po co tyle pikseli? Wydruki - taka ciekawostka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h0igk4$674$1@news.onet.pl...
    > Taka ciekawostka - zrobiłem 2 wydruki tego samego pliku w
    > formacie A4. Zdjęcie wywoływane z RAW do TIFF bezstratnego.
    > Pierwsze w rozdzielczości 6mpx, drugie uzyskałem przez
    > pomniejszenie pierwszego w FastStone przy użyciu Lanczos 3 i tak
    > je wydrukowałem rozciągnięte do rozmiarów A4 przez sterownik
    > drukarki. Oczywiście widać pikselizację jak trzyma się ten 1,5MPX
    > obrazek przy nosie (20-30cm), ale jest to odległość męcząca dla
    > oczu.

    Wlasnie po to tyle pikseli zeby nie meczyla pikseloza przy
    okladaniu z 30 cm, co jest odlegloscia dosc normalna np przy
    czytaniu ksiazki.
    Ewentualnie przy przygladaniu sie obrazkowi z uwaga, zeby bylo
    widac co widac, a nie jeden piksel :-)

    > Odsuwając na wygodną dla oglądania odległość, czyli ok. 40-50cm
    > (oczy już się nie męczą)

    Nie kazdy jest dalekowidzem [wzrok mam dobry, tylko rece ze
    krotkie ] :-)

    J.