  • 1. Data: 2009-06-07 22:04:53
    Temat: Jaka lustrzanka do 2000...
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Witam

    Pewnie nie wszyscy lubia takie posty, ale mam proste pytanie.
    Kiedys uzywalem starego zenita, pozniej zaawansowanego kompaktu cyfrowego i
    teraz chcialym kupic jakas tania lustrzanke. Nie jestem jakims onanista
    sprzetowym, aparat to i tak niewielka czesc sukcesu, wiec ... wybieram
    pomiedzy:
    - Sony A200
    - Nikon D60
    - Pentax K-m
    Wszystkie z KITowymi obiektywami.
    Sony wyglada tak plastikowo (ajjj te sanki) ze w zasadzie od razu go
    odrzucam. Najbardziej sklaniam sie do tego Pentaxa. Stabilizacja mi sie
    przyda, zwlaszcza ze chcialbym uzywac tez stare szkla na m42. Pewnie
    dokupilbym jakas tansza lampe Tumaxa i jakis teleobiektyw (Albo ten pentax
    z doublekit).
    W zasadzie pytam sie czy jest jakies ale przeciwko temu Pentaxowi, bo mi
    bardzo lezy w dloni i raczej jestem juz zdecydowany:)

    Pozdrawiam i dziekuje za rady
    Norbert

  • 2. Data: 2009-06-07 22:07:52
    Temat: Re: Jaka lustrzanka do 2000...
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Norbert napisał tak:

    > W zasadzie pytam sie czy jest jakies ale przeciwko temu Pentaxowi, bo mi
    > bardzo lezy w dloni i raczej jestem juz zdecydowany:)

    Pentax jest OK, z tych trzech zdecydowanie najlepszy.

    --
    http://www.demotywatory.pl/komentarze/2330
    W tablicę kluczyk raz i dwa

  • 3. Data: 2009-06-08 12:01:58
    Od: Marcin Fal <m...@g...com>

    On 8 Cze, 00:04, "Norbert" <i...@h...spam> wrote:
> [...]
    > W zasadzie pytam sie czy jest jakies ale przeciwko temu Pentaxowi, bo mi
    > bardzo lezy w dloni i raczej jestem juz zdecydowany:)

    Z tego co piszesz to dla Ciebie właśnie Pentax będzie najlepszym
    wyborem.

    Stabilizacja w Sony podobno jest lepsza niż w Pentaksie, ale gorzej
    współpracuje ze szkłami m42, na pewno nie da się ręcznie wprowadzić
    wartości ogniskowej co jest potrzebne do poprawnej pracy stabilizacji
    ze szkłami niesystemowymi (sprawdź czy Pentax to umożliwia)

    Do Sony potrzebne są dedykowane lampy z ichnią stopką, więc kolejny
    plus dla Pentaxa.

  • 4. Data: 2009-06-08 15:39:42
    Od: ">> shap" <u...@v...pl>

> [...]
    > i teraz chcialym kupic jakas tania lustrzanke. Nie jestem jakims onanista
    > sprzetowym, aparat to i tak niewielka czesc sukcesu, wiec ... wybieram

    Potwierdzam, ostatnio miałem w ręku Sony A350... sam plastic i tandeta...
    jakby to nie było sony...

    Pentax zawsze charakteryzował się solidnym wykonaniem, dobryw wsparciem
    użytowników (aktualizacje firmware) - co nie jest bez znaczenia, no i dostęp
    do niedrogich obiektywów, zwłaszcza tych starszych... za 100-200 złoty można
    bez problemu kupić manualne, jasne stałki.

    s.

  • 5. Data: 2009-06-08 21:56:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin Fal wrote:
    > Stabilizacja w Sony podobno jest lepsza niż w Pentaksie,

    Zalezy w którym sony i którym pentaksie. W tej samej klasie tak, ale tani
    sony raczej przegra z drogim pentaksem.

    > ale gorzej
    > współpracuje ze szkłami m42,

    Tzn?

    > na pewno nie da się ręcznie wprowadzić
    > wartości ogniskowej co jest potrzebne do poprawnej pracy stabilizacji
    > ze szkłami niesystemowymi (sprawdź czy Pentax to umożliwia)

    Pentax umożliwia. Olympus z nowym softem też...
    Ale skąd wiesz co sony wtedy myśli jeśli chodzi o stabilizację?

    Są przejściówki z zworkami i wtedy i ogniskowa jest przekazywana. Ale
    drogie i mało popularne.

    > Do Sony potrzebne są dedykowane lampy z ichnią stopką, więc kolejny
    > plus dla Pentaxa.

    Są przejściówki, jeśli lampa i tak ma działać z swoją automatyką to
    dodatkowe styki i tak pomiędzy systemami sa niezbyt kompatybilne.

  • 6. Data: 2009-06-09 11:09:34
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    Dzieki od odpowiedzi. Decyduje sie na Pentaxa K-m. Jesli chodzi o mozliwosci
    to przeczytalem nawet szybko instrukcje sciagniete z netu (pozostalych
    modeli tez),zeby zobaczyc co mozna z nim zrobic i wszystko co istotne da sie
    ustawic,zwlaszcza ta ogniskowa dla obiektywow pod m42.
    Pozdrawiam
    Norbert