  • 11. Data: 2011-02-28 12:14:10
    Temat: Re: Po co oponie bieznik
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 09:56:55 -0000, Polon napisał(a):

    > Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.

    W jakiej F1? Bo w Formule 1 od kilku lat bieżnik jest obowiązkowy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2011-02-28 12:15:15
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 28 Lut, 10:56, "Polon" <P...@o...pl> wrote:
    > Tak sie wlasnie zastanawiam.
    >
    > Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.
    >
    > Samochody na drogach publicznych musza miec opony z bieznikiem.
    >
    > Dlaczego?
    >
    > Dziekuje
    >
    > Polon

    Zeby odprowadzal wode.
    Slick jest super ale tylko na sucha nawierzchnie.
    Kierwocy w F1 maja mozliwosc zmiany opon w zaleznosci od warunkow
    atmosferycznych natychmiast po zmianie tychze warunkow. Teoretycznie
    mogli by zmieniac opony co ok 90 sekund (czas okrążenia) a sama zmiana
    trwa poniżej 5 sekund. Nie do osiągnięcia na drodze publicznej.

    W zasadzie dla aut naszych opona letnia jest opona deszczową, przy
    suchym asfalcie slick bylby lepszy, ale jest zabroniony (bo zawsze
    moze zaczac padac).
    Opona zimowa jest w zasadzie oponą sniegową, co pokazują testy które
    mówią że niezależnie od temperatury na suchym i mokrym asfalcie letnia
    jest zawsze lepsza, zimowka wygrywa tylko na sniegu.

    Finito de la musica.

  • 13. Data: 2011-02-28 12:25:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-02-28 12:28, szufla pisze:
    > W cywilnym aucie po otwartych publicznych drogach, nie jestes
    > przewrazliwiony ? :)

    Oczywiście, bezpieczeństwa nigdy za wiele.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 14. Data: 2011-02-28 12:28:42
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > Już używam !!

    W cywilnym aucie po otwartych publicznych drogach, nie jestes
    przewrazliwiony ? :)

    sz.

  • 15. Data: 2011-02-28 12:30:31
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

    > W jakiej F1? Bo w Formule 1 od kilku lat bieżnik jest obowiązkowy.

    Byl.

    sz.

  • 16. Data: 2011-02-28 12:45:37
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Mon, 28 Feb 2011 11:14:10 +0000, Waldek Godel na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > W jakiej F1? Bo w Formule 1 od kilku lat bieżnik jest obowiązkowy.

    No to chyba czas obudzić się ze snu zimowego. Od sezonu 2009 wróciły
    slicki.

  • 17. Data: 2011-02-28 12:50:36
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2011-02-28 12:05, J.F. pisze:

    > Bo dachu nie maja, podobnie jak motocyklisci.
    >
    > Ale poczekaj poczekaj, jeszcze pare latek - jezdzisz w pasach, wozisz
    > gasnice, palisz swiatla w jasny dzien - a przeciez kask ratuje zycie -
    > tez bedziesz uzywal :-)

    Prawie pewne i to będzie tak, że one będą na stałe w samochodzie i do
    tego będą kontrolowały sprawność umysłu kierowcy.

    GB

  • 18. Data: 2011-02-28 12:58:29
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Zeby odprowadzal wode.

    *** to mi sie nie zgadza z tym co widzialem w tv.

    Gdy pada deszcz kierowcy F1 nadal uzywaja gladkich opon.

    Polon

  • 19. Data: 2011-02-28 13:15:17
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-02-28 12:58:29 Polon

    > *** to mi sie nie zgadza z tym co widzialem w tv.
    > Gdy pada deszcz kierowcy F1 nadal uzywaja gladkich opon.

    Kup TV z HD + Paszport Polsatu, to zobaczysz
    na własne oczki, że mają bieżnik. :P

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 20. Data: 2011-02-28 13:20:26
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Polon" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak sie wlasnie zastanawiam.
    >

    > Samochody F1 uzywaja opon bez bieznikow.
    >
    > Samochody na drogach publicznych musza miec opony z bieznikiem.
    >
    > Dlaczego?

    A próbowałeś jechac w deszcz na całkowicie łysych oponach? Ja próbowałem i
    baaaardzo słabo to wygląda.