  • 41. Data: 2010-06-27 17:12:22
    Temat: Re: [Plotki] Canon 60D
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-27 01:16, John Smith pisze:
    > Ano właśnie. Żaden inny standard zoom (włącznie z pełnoklatkowymi) nie
    > jest np tak fajnie skorygowany geometrycznie na szerokim końcu.

    Jedyne co mi się w nim nie podoba to dość mocno zauważalne CA na
    szerokim końcu. Na szczęście dość łatwo korygowalne w postprocessie.

    > A ja się ostatnio wyleczyłem z D700.

    Szczerze mówiąc, to D700 nie zachwyca mnie ani sobą, ani swoimi
    zdjęciami. Ale ja inny jestem, zawsze byłem. ;-)

    > Ale z wizjerem 7D nie ma porównania.

    I na tym właśnie stanęło. Gryzłem się czy czekać, czy kupować, czy to,
    czy co innego... ale po dyskusji z rodziną uznałem, że sezon ucieka, za
    tydzień pakuję walizki i równie dobrze kolejne zdjęcia mogę robić już
    nowym body. 7D let it be. Jak teraz nie kupię, to po sezonie przeleży
    pierwszy rok w minimalnym użyciu, bo w ciągu roku akademickiego będzie
    krucho z czasem na zdjęcia.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 42. Data: 2010-06-27 17:49:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Mateusz Papiernik napisał(a):

    > Jedyne co mi się w nim nie podoba to dość mocno zauważalne CA na
    > szerokim końcu. Na szczęście dość łatwo korygowalne w postprocessie.

    Hmm, szczerze mówiąc nie zauważyłem. Może dlatego, że RAW-y obrabiam w
    RSE, a on po cichu sam takie rzeczy świetnie koryguje.

    Zresztą pan[i]om z DXO wyszło, że Canon jest rewelacyjny pod tym
    względem. Tu masz porównanie z konkurencyjnym Nikkorem:

    http://www.dxomark.com/index.php/en/Lens-with-Camera
    /Compare-lenses/%28lens1%29/169/%28lens2%29/173/%28o
    nglet%29/0/%28brand%29/Canon/%28brand2%29/Nikkor

    > Szczerze mówiąc, to D700 nie zachwyca mnie ani sobą, ani swoimi
    > zdjęciami. Ale ja inny jestem, zawsze byłem. ;-)

    A mi się podobała matryca, ale po wzięciu korpusu do łapek już go nie
    chcę. :-)

> [...]
    > nowym body. 7D let it be. Jak teraz nie kupię, to po sezonie przeleży
    > pierwszy rok w minimalnym użyciu, bo w ciągu roku akademickiego będzie

    Jak tak, to życzę miłego focenia/Fotografowania. :-)

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 43. Data: 2010-06-27 18:06:26
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-27 19:49, John Smith pisze:
    > Hmm, szczerze mówiąc nie zauważyłem. Może dlatego, że RAW-y obrabiam w
    > RSE, a on po cichu sam takie rzeczy świetnie koryguje.

    Może - ja jestem wierny ACRowi :)

    > Zresztą pan[i]om z DXO wyszło, że Canon jest rewelacyjny pod tym
    > względem. Tu masz porównanie z konkurencyjnym Nikkorem:

    Faktycznie.

    > A mi się podobała matryca, ale po wzięciu korpusu do łapek już go nie
    > chcę. :-)

    Mi też się podobała - ale nie do tego stopnia, żebym mógł uzasadnić
    wydanie takich pieniędzy :) Wiem, że matryca to nie wszystko w tym
    aparacie. Tak czy siak, FF jeszcze nie dla mnie - nie byłbym w stanie
    docenić i wykorzystać zalet w swoich zastosowaniach.

    > Jak tak, to życzę miłego focenia/Fotografowania. :-)

    Dzięki :-) Wzajemnie!

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 44. Data: 2010-06-27 19:32:25
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 27 Jun 2010 13:24:02 +0200, Mateusz Papiernik wrote:

    > Hm... powiem wprost: nie pamiętam 300'tki zbyt dobrze - tylko raz ją
    > trzymałem w rękach, zanim kupiłem swoją 350 :) Ale dwucyfrówki trzyma mi
    > się świetnie - mały palec nie wpada pod korpus, co mnie wyjątkowo wkurza
    > w rozmiarze 350D.
    >
    > Zwłaszcza z duzymi obiektywami te większe puchy są jakoś lepiej wyważone
    > "w zestawie". Mając prawie kilogram z przodu takie 350D z tyłu to
    > wydmuszka.

    Obecnie mam 450D i 5D, wiec tlumaczysz mi oczywistosci :-)
    A z 300D spedzilem chyba 4 lata i pamietam, ze transportowo byl gorszy
    jak 450ka, za to w łapie lezal lepiej.

    Co do Twego innego postu w tym watku -- moj 450D ze szklami APS-C są na
    wylocie, bo od paru miesiecy mam E-PL1, ktory jest aparatem EDC. :-)
    Z nalesniczkiem 20mm mam go praktycznie zawsze przy sobie[1], a od paru dni
    mam 9-18 i tu naprawde widac sile EVILi. W koncu UWA ktore nie wyglada
    jak sloik po ogorkach ;)

    [1] niezly technicznie aparat EDC ma ten feler, ze mam wiecej rawow do
    przetworzenia niz wolnego czasu :-)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 45. Data: 2010-06-27 19:43:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Olgierd pisze:

    > Myślę, że jedna wielka litera "F" to naprawdę za mało w takim zdaniu. Co
    > najmniej powinno być "P" w "poważne". No i "G" w "Graf...".
    >
    > I nie spacer wówczas, lecz Wędrówka przynajmniej, i nie chodzisz wtedy,
    > lecz Kroczysz bądź Stąpasz.

    Ano właśnie, zabawny wątek się zrobił :)
    Ja tam dziś sfociłem na bardzo niepoważnym spacerze bardzo małym
    aparatem bardzo zwykłą trawę :)
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/52/1.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 46. Data: 2010-06-27 20:20:37
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Ano właśnie, zabawny wątek się zrobił :)
    > Ja tam dziś sfociłem na bardzo niepoważnym spacerze bardzo małym
    > aparatem bardzo zwykłą trawę :)
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/10/52/1.htm

    No i co z tym poruszonym knotem zrobisz? :-)
    Sprzedać się nie sprzeda, rodzina też nie pochwali.
    Czyli Fotografowania nie było. :-)
    focenie zwykłe! ;-)

    --
    Mirek

  • 47. Data: 2010-06-27 20:37:35
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > najmniej powinno być "P" w "poważne". No i "G" w "Graf...".
    >
    > I nie spacer wówczas, lecz Wędrówka przynajmniej, i nie chodzisz wtedy,

    Powiedz zatem, czy to było focenie, czy Fotografowanie (5D +35/1.4L):

    http://www.pbase.com/maciekda/cardiff_st_mary_street
    _zone

    i czym tańszym byś taki temat opędził na podobnym poziomie, zakładając
    jakość albumową, nie webową?

    Ja się tylko mogę śmiać z Fotografowania, ja tylko focę. :-)

    --
    Mirek

  • 48. Data: 2010-06-27 20:42:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 21:43:01 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Ano właśnie, zabawny wątek się zrobił Ja tam dziś sfociłem na bardzo
    > niepoważnym spacerze bardzo małym aparatem bardzo zwykłą trawę

    Co najwyższej był to Bardzo Mały Aparat. I trawa to nie była, lecz Trawa.

    Ja zaś swego czasu, stąpając z psem poprzez niedzielny przestwór oceanu,
    nigdzie wzgórza ni kurhanu, w oczy rzuciło się następujące Zboże
    (pozwalam sobie podlinkować, bo podobny motyw):

    http://www.flickr.com/photos/olgierd/4696854185/

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 49. Data: 2010-06-27 20:43:34
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 27 Jun 2010 22:20:37 +0200, John Smith napisał(a):

    > No i co z tym poruszonym knotem zrobisz?

    Nie poruszony, lecz Rozedrgany. Bardzo możliwe, że każde z tych źdźbeł
    Adamem Mickiewiczem FotoGrafii jest, albo chociaż czuje się. I gdyby
    mogło się wypowiedzieć, w Łodygę swą wątłą Aparat chwycić, ku Tematowi
    skierować... Artystą Być!

  • 50. Data: 2010-06-27 20:45:57
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-27 22:42, Olgierd pisze:
    > Co najwyższej był to Bardzo Mały Aparat. I trawa to nie była, lecz Trawa.

    Ten wątek zaczyna powodować na mojej twarzy coraz szerszy uśmiech :D

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net