  • 81. Data: 2010-06-15 20:04:13
    Temat: Re: [Play] - "Przekręt dnia"
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2010 12:03:51 +0200, Piotr M wrote:
    >Sobie włączyli. Mają swoje karty SIM, maja swoje numery, to sobie
    >włączyli, zresztą od początku mają włączone, od kilkunastu lat.

    Poki maja te karty do swojego uzytku sluzbowego to oczywiscie moga.
    Ale jak wydaja to uzytku klientowi do juz nie.

    >I co im zrobisz?

    A kto tam jest wymieniony w ustawie jako organ egzekwujacy ?
    UKE, uokik, policja ?

    J.

  • 82. Data: 2010-06-15 20:19:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jun 2010 17:36:57 +0200, Piotr M wrote:
    >Każdy ma prawo głosować, ale trzeba mieć ze sobą dowód osobisty. Każdy
    >ma prawo odebrać na poczcie swoją przesyłkę, ale trzeba mieć dowód osobisty.
    >
    >Aby korzystać ze swobód obywatelskich, regulowanych ustawowo praw, no
    >trzeba spełnić jakieś podstawowe kryteria.

    No ale dlaczego podstawowym kryterium mialoby byc zarejestrowanie
    karty ?

    >Nie wiem, może można by było zastrzec otrzymywania ofert poprzez
    >przedstawienie faktury z numerem telefonu i wylegitymować się przy tym.

    A nie wystarczy rozmowa z tego numeru ?

    Tylko ze to gdybanie, tymczasem obowiazujaca ustawa wymaga uzyskania
    zgody. I nie ma zastrzezenia ze tylko od osob zarejestrowanych.

    J.

    P.S. sa kraje gdzie glosuje sie na czysty palec.
    A na jakiej podstawie sie glosuje w Anglii ?

  • 83. Data: 2010-06-15 20:40:51
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 22:19, J.F. pisze:

    > No ale dlaczego podstawowym kryterium mialoby byc zarejestrowanie
    > karty ?

    No coś musi być, co np innego?

    > A nie wystarczy rozmowa z tego numeru ?

    IMO trochę nierealne, sama rozmowa ma być świadectwem, że się jest
    użytkownikiem tego numeru i tym samym można sobie robić np dowolne
    zmiany na koncie?

    > Tylko ze to gdybanie, tymczasem obowiazujaca ustawa wymaga uzyskania
    > zgody. I nie ma zastrzezenia ze tylko od osob zarejestrowanych.

    Tylko jak uzyskać taką zgodę, kiedy numery nie są zarejestrowane i nie
    wiadomo kto jest użytkownikiem. Ok, ale nas to nie obchodzi, bo jak nie
    ma zgody to nie można wysyłać i już.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 84. Data: 2010-06-16 06:46:22
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 15 Jun 2010 22:40:51 +0200, Piotr M napisał(a):

    > Ok, ale nas to nie obchodzi, bo jak nie ma
    > zgody to nie można wysyłać i już.

    Brawo!

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 85. Data: 2010-06-16 09:21:00
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx>

    > Użytkownik musi być zarejestrowany, aby mógł z obecnego prawa skorzystać
    > lub z jakiegokolwiek.

    No właśnie nie musi.

  • 86. Data: 2010-06-16 09:22:22
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx>

    > Osoba niezarejestrowana, dla operatora nie jest stroną. Mogą coś Ci
    > zrobić, ale nie muszą.

    Kiedy chodzi właśnie o to, że oni robią mimo, że nie mają podstawy prawnej.

  • 87. Data: 2010-06-16 09:24:44
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx>

    > Sobie włączyli. Mają swoje karty SIM, maja swoje numery, to sobie
    > włączyli,

    Jak to swoje ?

    >zresztą od początku mają włączone, od kilkunastu lat.

    No i co z tego ?

  • 88. Data: 2010-06-16 11:22:20
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx>

    > Ale tutaj nie ma adresata. O to chodzi. Osoba gdy nie zarejestruje numeru
    > nie może wyrazić zgody bo nie istnieje.

    Jak to nie istnieje ? Ktoś kupił usługę.

    >Jest sobie tylko jakiś tam aktywny numer.

    Sprzedany.

  • 89. Data: 2010-06-16 11:30:58
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    >W ogóle nie wiem skąd taki grymas do tego aby zarejestrować sobie kartę.
    >Nie jest to przecież obowiązkowe i nikt nie przymusza. Ale jak chce sie
    >korzystać ze swoich praw to juz trzeba.

    Prawo to prawo, jak nie stoi, że trzeba to nie trzeba.

    > Każdy ma prawo głosować, ale trzeba mieć ze sobą dowód osobisty. Każdy ma
    > prawo odebrać na poczcie swoją przesyłkę, ale trzeba mieć dowód osobisty.

    Nie ma jednak prawa, które wymagałoby rejestracji by nie być spamowanym.

    > Aby korzystać ze swobód obywatelskich, regulowanych ustawowo praw, no
    > trzeba spełnić jakieś podstawowe kryteria.

    Zarejestrować się ?

    > Nie wiem, może można by było zastrzec otrzymywania ofert poprzez
    > przedstawienie faktury z numerem telefonu i wylegitymować się przy tym.

    Ale nie potrzeba zastrzegać skoro wymagana jest zgoda.

    > Ale nawet gdyby, to jaki to ma sens. Natomiast, aby cokolwiek sobie życzyć
    > do posiadanej karty, trzeba ją zarejestrować i to ma sens. Nikt na ładne
    > oczy nie będzie zmieniał ustawień konta.

    Nikt nie kazał wysyłać.

  • 90. Data: 2010-06-16 11:34:36
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx>

    > No coś musi być,

    Wystarczy chyba być obywatelem polskim albo podlegającym tylko polskiemu
    prawu.

    >co np innego?

    > IMO trochę nierealne, sama rozmowa ma być świadectwem, że się jest
    > użytkownikiem tego numeru i tym samym można sobie robić np dowolne zmiany
    > na koncie?

    Też zasadniczo nie chodzi o zmienianie czegokolwiek tylko o to by bez zgody
    ... itd

    > Tylko jak uzyskać taką zgodę, kiedy numery nie są zarejestrowane i nie
    > wiadomo kto jest użytkownikiem. Ok, ale nas to nie obchodzi, bo jak nie ma
    > zgody to nie można wysyłać i już.

    Ale zrozum, nie ma obowiązku uzyskania zgody tylko opcja .. jak się chce
    korzystać z prawa do spamowania