  • 51. Data: 2010-01-30 01:56:12
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 28 of Jan 2010 14:31, Mateusz Ludwin wrote:

    > Wystarczy różnica ciśnień i powietrze razem z pyłkami jest zasysane
    > przez wszystkie otwory w body.

    W alfie rura zmienia długość (czyli pompuje) o max 20%
    W kompaktach, z zoomami 20x, o paręset procent. I te po
    dwóch latach mają czyste matryce, a są o wiele bardziej
    poniewierane niż lustrzanka.

    --
    nb

  • 52. Data: 2010-01-30 09:18:35
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    lismy_sie_wstydu__czyli____krowek.html

    > Z tejże strony:
    >
    > "Słodka, mleczna, ciągnąca się w zębach. Waży 12 mg, a w kilogramowej
    > paczce mieści się 85 sztuk"
    >
    > Te krakusy już nie centusie ale milusie.

    podobnie jak kaloria-kilokalorie ... tego statystyczny absolwent
    marketingu (składacz materiałów handlowych też) zwykle nie odróznia

  • 53. Data: 2010-01-30 12:57:13
    Temat: Re: Plamy na zdjeciach w Canonie
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze nb:

    > Zrobiłem z kilkunastoma różnymi naświetlaniami. Nic nie widać.
    >
    > Za to przy założonym obiektywie, przysłona 32, naświetlenie +1 EV
    > widać bardzo wyraźnie. I nie jest to pyłek, tylko włosek.
    > Po podniesieniu lustra widać gołym okiem tenże włosek.

    Odpowiedź jest natychmiastowa.

    Nie masz pojęcia o czym piszesz.

  • 54. Data: 2010-01-30 13:00:42
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze nb:

    > W alfie rura zmienia długość (czyli pompuje) o max 20%
    > W kompaktach, z zoomami 20x, o paręset procent. I te po
    > dwóch latach mają czyste matryce, a są o wiele bardziej
    > poniewierane niż lustrzanka.

    Janko miał zasyfiona matrycę po paru miesiącach.

    Poza tym w kompaktach nie ma latającego lustra więc pyłki nie są co chwilę
    rozdmuchiwane po wnętrzu.

    No i zwykle zdjęcia robi się na F5.6 i to na znacznie mniejszej matrycy,
    więc plamy moga być tak duże i rozmyte że się ich nie zauważa.

  • 55. Data: 2010-01-30 13:04:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze nb:

> [...]
    > widać bardzo wyraźnie. I nie jest to pyłek, tylko włosek.
    > Po podniesieniu lustra widać gołym okiem tenże włosek.

    To nie włosek.

  • 56. Data: 2010-01-30 16:38:14
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał:

> [...]
    >
    > No i zwykle zdjęcia robi się na F5.6 i to na znacznie mniejszej matrycy,
    > więc plamy moga być tak duże i rozmyte że się ich nie zauważa.

    Ten kij ma dwa końce - pzryslona wprawdzie mniejsza, ale i elementy matrycy
    znacznie mniejsze - więc pyłki powinny być bardziej widoczne (pyłek o tej
    samej wielkosci przesłoni więcej elementów matrycy). Obstawiam raczej na
    brak rozdmuchiwania przez lustr i bak komory lustra - między tylnym
    elementem obiektywu a matrycą jest tylko niewielka przestrzeń, ktorą można
    dosć dobrze uszczelnić

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 57. Data: 2010-01-31 13:48:34
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hjvkhp$rck$1@news.onet.pl>,
    Marek Wyszomirski nabazgrał:
    > Najprościej - wyciąć w plastikowym dekielku na korpus dziure o dosć sporej
    > średnicy - nawet ok. 1cm. Na ten dekielek naklejasz (np. butaprenem) folię
    > aluminiową z otworkiem. Sam otworek (łatwiej przed naklejeniem folii niż po)
    > można zrobić różnymi metodami - w najprostszym pzrypadku końcem igły

    Czyli na moje kawałek folii aluminiowej dziabnąć igłą i przylepić taśmą
    do bagnetu pierścienia (dekielka nie posiadam). Do polowania na paprochy
    będzie dobrze.

    > Skorpiony fotografowałem tylko raz - przy okazji warsztatów makrofotografii
    > na toruńskim Aquater w 2008r. Mi się nie zwijały - być moze dlatego, ze
    > właściciel mi je wypuszczał z terrarium i pilnował żeby nie uciekły i nie
    > zrobiły mi krzywdy (jeden to był podobno jakis straszliwie jadowity
    > gatunek). Fakt, że korzystałem z pozy zastanej - zbyt duży respekt dla nich
    > miałem, aby w jakis sposób próbować wpływać im na pozę:-).

    A bo Ty jakieś tropikalne bestie fotografowałeś. Ja próbuję porządnie
    uwiecznić te Alpejskie, spacerujące dziko na tarasie ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Eksportowanie historii z Gajima

  • 58. Data: 2010-01-31 18:24:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:
    > "Słodka, mleczna, ciągnąca się w zębach. Waży 12 mg, a w kilogramowej
    > paczce mieści się 85 sztuk"
    >
    > Te krakusy już nie centusie ale milusie.

    Centusie byłyby, gdyby w powyższym zdaniu stało dwukrotnie słowo ''aż'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 59. Data: 2010-01-31 19:02:25
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 28 Sty, 14:12, Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    wrote:

    > Gdybym wczoraj nie musiał czyścić matrycy w Olympusie E-520 to może bym
    > nawet uwierzył. Odpowiedź nie jest natychmiastowa, wolę się zastanowić
    > zanim napiszę.

    Cóż Ci mogę odpowiedzieć, widać jesteś wielkim flejtuchem.

    Bo mi na trzech korpusach jednocześnie, przy dość częstych zmianach
    około 15 obiektywów, w różnych warunkach, średnio przez trzy lata, nie
    zanotowałem żadnego syfka na matrycy.

  • 60. Data: 2010-01-31 19:16:51
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 31 Jan 2010 11:02:25 -0800 (PST), Anonymouse napisał(a):

    > Cóż Ci mogę odpowiedzieć, widać jesteś wielkim flejtuchem.

    Cóż ci mogę powiedzieć: masz podziwu godną pewność siebie i kulturę
    wypowiedzi. Ta odpowiedź również nie jest natychmiastowa.

    > Bo mi na trzech korpusach jednocześnie, przy dość częstych zmianach
    > około 15 obiektywów, w różnych warunkach, średnio przez trzy lata, nie
    > zanotowałem żadnego syfka na matrycy.

    A może po prostu źle się przyglądasz... U mnie na większości zdjęć też nie
    było nic widać, ale wystarczyło, że zrobiłem kilka silnie przysłoniętym
    obiektywem, by prawda wyszła na jaw.
    Nie, nie przechowuję aparatu w piwnicy, nie obsypuję go piachem, nie taplam
    w błocie. Jest przechowywany zabezpieczony w futerale. Zdjęcia robię w
    różnych warunkach.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"