  • 141. Data: 2014-02-14 12:42:02
    Temat: Re: Pismo z GITD (wiadomo co)
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 12:24, anacron pisze:

    > Przestali? :D

    Tak.
    Ludzie przestali dawać, oni przestali naciskać na łapówkę. Była wyraźna
    poprawa. Naprawdę zadziałało.

    --
    MN

  • 142. Data: 2014-02-14 12:43:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 14.02.2014 12:42, Marcin N pisze:

    > Tak.
    > Ludzie przestali dawać, oni przestali naciskać na łapówkę. Była wyraźna
    > poprawa. Naprawdę zadziałało.

    Skala się zmniejszyła, ale nadal są tacy co biorą i tacy co dają.

    --
    anacron
    aba/

  • 143. Data: 2014-02-14 13:10:33
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 12:03:28 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:

    > W przypadku legalizacji urządzenia pomiarowego - fakt technicznego
    > wpływania lub niewpływania nie ma znaczenia.
    > Legalizacja byłaby właśnie "papierowym dowodem" że nie wpływa,
    > urządzenie (choćby lepsze) które tego "papierowego dowodu" nie ma, z
    > prawnego p. widzenia go nie ma i już.

    To może poprosimy kolegę Anacrona, żeby nam opisał, jak to powinno
    działać w sytuacji idealnej. Cała ścieżka, od powstania prototypu do
    dopuszczenia urządzenia do użytkowania wraz z odnośnikami do stosownych
    zapisów w ustawach.

    Ja nadal nie wiem, czy zmiana dysku twardego w takim urządzeniu powoduje,
    że jego wcześniejsze ZT przestaje być ważne.

    Tomek

  • 144. Data: 2014-02-14 13:15:52
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Fri, 14 Feb 2014 00:00:57 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Uwielbiam wszechobecne "nie da się".
    > Prawidłowo oznakować drogi na czas "nie da sie", zaprzestać pomiarów w
    > miejscu gdzie mamy podejrzenie ze jest złe oznaczenie "nie da się".
    > Cudownie!

    A kto powiedział, że się nie da. W tym przypadku Anacron ma pretensje do
    policji, że stoi na straży prawa. Przy czym policja nie ma bezpośrednich
    kompetencji żeby to ograniczenie prędkości zmienić. Może jedynie
    wnioskować o zmiany do zarządcy drogi. Dlatego uważam, że obwinianie
    policji za egzekwowanie prawa jest po prostu nie na miejscu.

    > No naprawde - bardzo szybko. Po prostu inaczej rozumeimy słowo "szybko".

    Sprawdź jak wygląda formalnie ta procedura, to zobaczysz dlaczego nie da
    się na jutro.

    > To ze ty uwazasz, iz procedury legalizacji należy brac na zdrowy
    > rozsadek ale z drugiej strony od obywatela wymagac stosowania prawa
    > literalnie to juz wiemy...

    Nigdzie tego nie napisałem. Prosiłem tylko o wykazanie, w którym miejscu
    przez zmianę dysku twardego następuje wpływ na wynik pomiaru. Tyle i
    tylko tyle.

    Tomek

  • 145. Data: 2014-02-14 13:21:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, anacron wrote:

    > Skala się zmniejszyła, ale nadal są tacy co biorą i tacy co dają.

    Pewnie tak, ale o to "zmniejszenie skali" idzie.
    To podobnie jak z zachowaniami na drodze - z jednej strony możemy sobie
    z czystym sercem ponarzekać, z drugiej, jakaś tam poprawa następuje.
    Występują po prawdzie "skoki" w dół, ale prędzej z przyczyn prawnych
    i technologicznych, dajmy na to taki "światła dzienne" poskutkowały
    wzrostem gęstości jeżdżacych bez świateł tylnych, podobnie jak
    po nakazie całodobowego świecenia wzrosła gęstość "jednookich".

    pzdr, Gotfryd

  • 146. Data: 2014-02-14 13:22:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Feb 2014 12:20:04 +0100, anacron

    > Mają takie prawo, więc są to legalne metody. Nie myl prawa z etyką.

    Właśnie że będę to mieszać, bo etyka i empatia w połączeniu z prawem to
    podstawy życia w społeczeństwie. Niestety jest jeszcze hipokryzja i
    nadużywanie prawa dla własnych celów. Prawa które się łamie a później się
    tym samym prawem broni -- bo przecież można.

    Tymczasem drogi od początku są dwie. Albo respektować prawo i wtedy go
    używać do obrony na wszelkie możliwe sposoby, albo łamać prawo, a przy
    złapaniu za rękę wziąć karę na klatę -- bo obrona prawem które chwilę
    wcześniej się złamało jest ciosem w CAŁE społeczeństwo podlegające temu
    prawu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 147. Data: 2014-02-14 13:22:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Feb 2014 12:24:06 +0100, anacron

    > Przestali? :D

    No, nie strzelaj mu w stopę. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 148. Data: 2014-02-14 13:24:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Feb 2014 12:14:04 +0100, anacron

    > Myślałem, że masz więcej niż 5 lat i naiwności się już wyzbyłeś.
    > No cóż, myliłem się.

    Coś często się mylisz. Weź to przemyśl. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 149. Data: 2014-02-14 13:24:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Feb 2014, Myjk wrote:

    > Fri, 14 Feb 2014 11:00:46 +0100, Marcin N

    [...]
    > Piszesz o tych nękanych co dostają fotę, wiedzą kto jechał, wiedzą że
    > jednak przekroczył prędkość, a mimo to łapie się kruczków prawnych by od
    > mandatu uciec? To nazywasz LEGALNYMI metodami?

    Ma rację.

    > Weź mnie nie rozluźniaj.

    To Ty pomyliłeś legalność z "mentalnością oszusta" :)
    Prawo nie oznacza jeszcze sprawiedliwości. Uczciwości też nie.
    Miałeś czepnąć się skutecznie tej "mentalności" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 150. Data: 2014-02-14 13:43:15
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > A skąd wiesz, że w tym przypadku nie zrobiono dwóch zdjęć?

    A jaki problem wraz z wezwaniem do dorzucenia się do budżetu przesłać
    zdjęcia?!
    Krótko i na temat zamknie to sprawcy buźkę jak się rozpozna na zdjęciu.
    Koszty takiego druku to grosze względem kwoty na jaką jest sam mandat.

    No ale nie qrwa, u nas ślą wezwanie z opcją, masz kasę jeleniu to płać i
    zapomnij o punktach albo udowadniaj, że nie jesteś wielbłądem. Bo jakieś
    zdjęcie mamy ale że na nim widać tyle co nic to ciiiii, jelenie płacą i nie
    ryczą. Ważne że system wykazuje zysk bo po to został stworzony.

    A legalizacja ma być i tyle. I wydawana jest na konkretny model składający
    się z konkretnych elementów i tylko takich. Nawet jak zmieniasz rozmieszenie
    elementów w obudowie urządzenia to robisz nową legalizację.