  • 31. Data: 2015-02-15 22:22:09
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 21:09, masti pisze:
    > zakładasz, że pisei są samobójcami?
    Tak są.
    Czerwone dla pieszych tramwaj rusza z przystanku, pewien człek
    chce przejść, motorniczy dzwoni widząc co się dzieje. Człek przystaje
    wraca i nagle przebiega przed tramwajem, który już ruszył.
    Dzieląca ich odległość startowa ok 1m.
    Tak są samobójcy, tylko nie zawsze są tego świadomi...

    --
    --- xyz

  • 32. Data: 2015-02-15 22:28:37
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > pierwszy link w googlu:
    >
    > http://www.lubuska.policja.gov.pl/ruch-drogowy/nowe-
    przepisy-dla-rowerzystow

    Chodzilo mi o konkretne paragrafy w Pord, ale ok znajde sobie.

  • 33. Data: 2015-02-15 22:33:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 21:09, masti pisze:
    > zakładasz, że pisei są samobójcami?
    > Wiesz, że Polska jest jednym z nielicznych krajów gdzie takowy zakaz
    > obowiązuje? jakoś nie słychać o hekatombie w innych krajach.
    To przede wszystkim dlatego, że jesteśmy narodem przestrzegającym
    wszelkiego rodzaju przepisów. Skoro nie wolno, to nikt na czerwonym
    nigdy nie przechodzi. Kropka :->

    Maciek

  • 34. Data: 2015-02-15 22:33:41
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Wystarczy poprzeć KORWINa. Oni chcą kodeks drogowy skrócić o 90%. Żadnych
    przymusowych pasów bezpieczeństwa, świateł mijania w dzień, ani robienia z pieszego
    bezmózga. Jak ktoś jest pojebany i ma wejść pod samochód to żadne przepisy go przed
    tym nie uchronią i niech ginie. To jest problem jego i ewentualnie jego rodziny,
    państwu nic do tego.

  • 35. Data: 2015-02-15 22:34:12
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > No przecież konkretnie przytoczył.

    Konkretnie to brzmi tak:
    Art. 33
    3a. Dopuszcza się wyjątkowo jazdę po jezdni kierującego rowerem obok innego
    roweru lub motoroweru, jeżeli nie utrudnia to poruszania się innym
    uczestnikom ruchu albo w inny sposób nie zagraża bezpieczeństwu ruchu
    drogowego.

  • 36. Data: 2015-02-15 22:37:37
    Od: tá´Ź

    KS wrote:

    > To niech czekają na zielone. Proste.

    Tylko oni często nie zdają sobie z tego sprawy. Generalnie piesi są
    szczególnie chronionymi uczestnikami ruchu właśnie dlatego, że część z
    nich tego wszystkiego nie ogarnia i trzeba myśleć za nich, a przy tym nie
    chroni ich blacha. Jednoczesne pozwalanie im na podejmowanie decyzji o
    przejściu na czerwonym świetle (kiedy auta mają zielone) to aberracja
    umysłowa.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 37. Data: 2015-02-15 22:38:55
    Od: tá´Ź

    Maciek wrote:

    > To przede wszystkim dlatego, że jesteśmy narodem przestrzegającym
    > wszelkiego rodzaju przepisów. Skoro nie wolno, to nikt na czerwonym
    > nigdy nie przechodzi. Kropka :->

    Przechodzą, ale rzadziej i bardziej uważają, bo nie wolno. Jak się im
    oficjalnie pozwoli, to zaczną włazić dla zasady.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 38. Data: 2015-02-15 22:39:44
    Od: tá´Ź

    Konfabulator wrote:

    > Jak ktoś jest pojebany i ma wejść pod samochód to żadne przepisy go
    > przed tym nie uchronią i niech ginie. To jest problem jego i ewentualnie
    > jego rodziny, państwu nic do tego.

    Ale pomiędzy całkowicie normalnym, a "pojebanym" jest jeszcze spora
    przestrzeń.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 39. Data: 2015-02-15 22:40:14
    Od: tá´Ź

    Shrek wrote:

    > A czym się to różni od obecnej sytuacji? Twoja argumentacja przypomina
    > poprzednią dyskusję o rowerzystach. Skoro jeżdzą bez oświetlenia to
    > każmy im nosić kamizelki. Wtedy będą jeżdzili bez oświetlenia i
    > kamizelek przez co... No właście - co?

    Teraz mało kto przechodzi na czerwonym. Wyjdź kiedyś z domu i się
    rozejrzyj.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 40. Data: 2015-02-15 22:44:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-15 22:40, t? wrote:

    > Teraz mało kto przechodzi na czerwonym. Wyjdź kiedyś z domu i się
    > rozejrzyj.

    Bo ja wiem. U mnie przed domem nagminnie. I jeszcze nikogo samochód nie
    zdjął.

    Shrek.