  • 91. Data: 2015-02-16 20:20:02
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Feb 2015, masti wrote:

    > najlepsza metoda dalszego psucia prawa.

    Nie, to jest jak najprawidłowsza konstrukcja.

    > po co Ci przepis, który z definicji zakłada niekaranie?

    Ależ nie zakłada.
    Jednoznacznie określa winę w razie wypadku.
    Konstrukcja typu "przejazd kolejowy bez zapór".

    > to znaczy, zę zakaz nie ma sensu.

    Przeciwnie.

    To karanie, kiedy "nadmiarowy przepis" nie ma sensu jest głęboko
    szkodliwe: uczy przestrzegania przepisu *zamiast* sprawdzenia
    "poziomu bezpieczeństwa".
    Jak wolno jechać "50", to kierowca jedzie "50" w momencie, w którym
    jest to niebezpieczne (bo jakiś osioł parkuje przed przejściem
    dla pieszych) i jest "ok" (raczej mandatu nie dostanie), ale jedzie
    "70" choć widać dookoła po 50 metrów pustego i dostaje mandat.
    I to jest sprzeczne z logiką. Powinno być na odwrót.
    (przynajmniej tak długo, jak długo nie ma przepisu przenoszącego
    wprost odpowiedzialność za wypadek na parkującego).

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2015-02-16 20:23:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2015, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A teraz sobie wyobraź, co się stanie, jak będzie wolno przechodzić na
    > czerwonym.

    Tak samo dokładnie będzie stosowany warunek :P
    W czym problem?

    Właśnie o to chodzi, aby z policji zdjąć obowiązek ścigania
    "gołego przechodzenia" (bez szkodliwości).
    Po polsku: aby nie służyło do "wypełniania statystyk" ZAMIAST
    ścigania wykroczeń niebezpiecznych.

    pzdr, Gotfryd

  • 93. Data: 2015-02-16 20:29:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "janusz_k"

    > Już ponad 8 tysięcy osób podpisało się pod petycją o depenalizacji
    > przechodzenia przez ulicę na czerwonym świetle. ...
    > ---
    > Nie wystarczy żółte migające załączać ?
    Nie, bo wtedy pieszy ma pierwszenstwo, a ty zbliżając się do przejścia
    musisz zwolnic i zachowac szczególną uwagę.
    ---
    To przecież i tak muszę uważać. Nie przejadę pieszego tylko dlatego, że
    wtargnął. A jak mi miga to mogę przewidzieć, że pieszy może tam być. I
    pieszemu też miga, więc nie musi mieć pierwszeństwa tylko stosować
    racjonalne zasady fizyki choćby. Jak się świeci zielone to ... wczoraj
    przejeżdżałem szybkie skrzyżowanie na zielonym i jak cień zauważyłem 100
    metrów przed sobą to zwolniłem, kobieta na czerwonym przechodziła. Gdybym
    nie zwolnił, przez te 100 metrów byłbym w stanie ją sięgnąć.

  • 94. Data: 2015-02-16 20:30:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Feb 2015, re wrote:

> [...]
    >
    > Już ponad 8 tysięcy osób podpisało się pod petycją o depenalizacji
    > przechodzenia przez ulicę na czerwonym świetle. ...

    Zamiast czerwonego?
    Nie, bo są różne układy świateł.
    Jeśli jest żółte migające to pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdami
    skręcającymi (na przykład).
    Nawet jak ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa, to nie ma obowiązku
    "przewidzenia przyspieszania" (patrz definicja z PoRD, ma nie
    zmusić do zwolnienia - a ruszający często wjeżdża na skrzyżowanie
    z predkościami rzędu 10km/h :>, przyspiesza już *na* nim)
    Pewnie coś jeszcze by się znalazło :)

    O ile "pozwolenie na czerwone" jest sensowne, to powinno wiązać
    się z jasnością układu - BYŁO CZERWONE.
    Nie włazić albo "w razie czego" się teleportować ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 95. Data: 2015-02-16 21:17:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    117664,15.9568584,14z/data=!4m2!3m1!1s0x470ee291c8dc
    9e6f:0xba629e4712438e5?hl=pl
    > O jasna cholera... A na przyszłość za zakrętem spodziewaj się nieznanego;)

    Jakbym się nie spodziewał, to jeszcze siedziałbym jako morderca stadka
    pedalarzy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 96. Data: 2015-02-16 21:19:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Shrek,

    > To samo.

    Tak samo jak stało się z rowerzystami? Kiedyś, jak się zatrąbiło, to
    przynajmniej zaczynali jechać gęsiego a teraz już całkiem olewają i
    jadą stadkami. Bo "można".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2015-02-16 21:22:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    > Tak samo dokładnie będzie stosowany warunek :P
    > W czym problem?

    W trypach. I ogłaszaniem kolejnego kierowcy mordercą.

    > Właśnie o to chodzi, aby z policji zdjąć obowiązek ścigania
    > "gołego przechodzenia" (bez szkodliwości).
    > Po polsku: aby nie służyło do "wypełniania statystyk" ZAMIAST
    > ścigania wykroczeń niebezpiecznych.

    A mi się zawsze wydawało, że cel mandatów jest bardziej wychowawczy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 98. Data: 2015-02-16 21:47:48
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-02-16 o 20:29, re pisze:

> [...]
    > metrów przed sobą to zwolniłem, kobieta na czerwonym przechodziła.
    > Gdybym nie zwolnił, przez te 100 metrów byłbym w stanie ją sięgnąć.
    Ale ja o tym wiem też jestem kierowcą, ale uważam że zółte nie jest
    optymalnym rozwiązaniem, przechodzenie na czerwonym jest tylko dla
    świadomych i szybkich pieszych :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 99. Data: 2015-02-16 21:51:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-16 21:17, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    9e6f:0xba629e4712438e5?hl=pl

    > Jakbym się nie spodziewał, to jeszcze siedziałbym jako morderca stadka

    To co cię tak przeraziło, że "nigdy nie zapomnisz"?

    Shrek.

  • 100. Data: 2015-02-16 21:53:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-16 21:19, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tak samo jak stało się z rowerzystami? Kiedyś, jak się zatrąbiło, to
    > przynajmniej zaczynali jechać gęsiego a teraz już całkiem olewają i
    > jadą stadkami. Bo "można".

    Poważnie? Też masz problemy - rowerzystów wyprzedzić, nawet jak cały pas
    zajmują. Jak wyprzedzasz samochody w takim razie, skoro z rowerzystami
    dysponującymi zawrotną mocą 0,2 KM nie dajesz sobie rady?

    Shrek