  • 191. Data: 2015-02-20 19:59:43
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-02-20 07:14, Shrek wrote:

    > No dobrze - zgadzam się, tak często jest. Ale w czym masz problem oprócz
    > bólu dupy, że ty stoisz w korku, a on śmiga do przodu?
    >
    > Co do omijania przed światłami, to rzeczywiście słabo - ja omijam, jak
    > mam uzasadnione wątpliwości czy zmieszczę się na zielonym. Nikomu
    > krzywdy nie robię - ten kogo ominę zwykle i tak zostanie na czerwonym i
    > jedyne o co może mieć pretensję, to że nie stoję razem z nim.

    Rzecz w tym, ze nikt do konca nie stosuje sie do wszystkich przepisow.
    Oni jezdzac w ten sposob zachowuja sie _nieprzewidywalnie_ na drodze i w
    jej otoczeniu i nie zostawiaja marginesu bezpieczenstwa - np. nieco
    bardziej dynamiczna jazde (czytaj szybsza niz 50) w miescie. Tu jest moj
    jak to okreslasz bol dupy. Bo i ile gosc zachowuje sie jak nalezy to
    problemu nie ma. Ale jak zaczyna wyczyniac cyrki to juz jest nieprzyjemnie.

    Bo o ile ja stoje w tym korku to stoje dupa nie boli. Ale za to jak juz
    rusze to inna bajka. Natomiast pajac na rowerze jakos nie zauwaza roznicy.

    --
    mk4

  • 192. Data: 2015-02-20 20:30:02
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Friday, February 20, 2015 at 7:39:07 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > Chyba nie bardzo kojarzysz o czym dokładnie dyskutujesz.

    No jak to, ciężarówki mają jeździć jak kapelusze i jeszcze do tego hamować bo jakiś
    osobowy piździk nie popatrzy, że ciężarówka jedzie? Wiesz ile taka ciężarówka zużywa
    paliwa żeby się znów rozpędzić? Osobówce nic się nie stanie, jeśli się zatrzyma.

    --
    Regards
    Matt

  • 193. Data: 2015-02-20 20:41:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-20 19:59, mk4 wrote:

    > Rzecz w tym, ze nikt do konca nie stosuje sie do wszystkich przepisow.

    Ano. Nikt - ani piesi ani rowerzyści, ani kierowcy. Ale to nie piesi i
    nie rowerzyści zabijają masowo innych uczestników. Więc czepianie się
    rowerzystów o stwarzanie niebezpieczeństwa (zwłaszcza w kontekscie
    niebezpieczeństwa dla innych) jest po prostu hipokryzją.

    Shrek

  • 194. Data: 2015-02-20 22:33:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > No jak to, ciężarówki mają jeździć jak kapelusze

    A na pewno o tym był ten przepis o którym mówiono?

  • 195. Data: 2015-02-20 23:19:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Matt,

    Friday, February 20, 2015, 7:37:30 PM, you wrote:

    > On Friday, February 20, 2015 at 11:25:14 AM UTC+1, RoMan
    > Mandziejewicz > Zgadza się - został usunięty a ja o tym zapomniałem. Bo nadal nie

    > Bo ma taki sam sens jak zakaz wjazdu samochodem osobowym jadącym
    > drogą z pierwszeństwem

    Sęk w tym, że nie widzę sensu w tym, żeby droga dla rowerów miała
    jakiekolwiek pierwszeństwo.

    > przed ciężarówkę jadącą drogą podporządkowaną. Wiadomo, że w
    > *pewnych przypadkach* nie warto egzekwować pierwszeństwa, ale to nie
    > powód żeby zmieniać prawo na "ciężarówki zawsze mają pierwszeństwo".

    Tniesz niewygodne cytaty? Przypomnę:

    Na skrzyżowaniu dróg ze słabą widocznością stawia się znaki STOP, żeby
    zapobiec takim właśnie sytuacjom. Ale bezmózgi pedalarskie wolą ginąć
    pod kołami samochodów, wymuszając idiotyczne zmiany w prawie.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 196. Data: 2015-02-21 00:09:36
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Friday, February 20, 2015 at 10:33:53 PM UTC+1, Cavallino wrote:

    > A na pewno o tym był ten przepis o którym mówiono?

    Oczywiście, w końcu mówimy o tym aby samochody osobowe ustępowały, mimo
    pierwszeństwa, ciężarówkom ponieważ kierowcy ciężarówek mimo obowiązku ustąpienia nie
    chcą tego robić.

    --
    Regards
    Matt

  • 197. Data: 2015-02-21 00:13:05
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Friday, February 20, 2015 at 11:19:13 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Sęk w tym, że nie widzę sensu w tym, żeby droga dla rowerów miała
    > jakiekolwiek pierwszeństwo.

    A ja nie widzę sensu, żeby samochód osobowy miał jakiekolwiek pierwszeństwo (poza tym
    zapominasz, że nie "droga dla rowerów" ma pierwszeństwo, a cała droga).

    > Na skrzyżowaniu dróg ze słabą widocznością stawia się znaki STOP, żeby
    > zapobiec takim właśnie sytuacjom. Ale bezmózgi pedalarskie wolą ginąć
    > pod kołami samochodów, wymuszając idiotyczne zmiany w prawie.

    Mam rozumieć, że na skrzyżowaniu ze słabą widocznością i znakiem STOP, ciężarówki
    mogą ignorować znak STOP i taranować "bezmózgi osobowe"?

    --
    Regards
    Matt

  • 198. Data: 2015-02-21 08:06:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-16 o 12:03, Miroo pisze:
    > Jak Ci przyjdzie wyprzedzać grupę 50 rowerzystów na wąskiej i krętej
    > drodze przez las to zmienisz zdanie.
    > Zwłaszcza jak będzie nieco pod górę i tempo "peletonu" będzie oscylować
    > w okolicach 5 km/h, a rowerzyści będą się gibać na wszystkie strony...
    Równie dobrze możesz trafić na 3 kombajny w trakcie żniw, albo inne
    furmanki. Niektórzy muszą chyba przyjąć do wiadomości, że za brak
    warunków do wyprzedzania nie koniecznie odpowiadają inni uczestnicy
    ruchu, którzy też mają prawo istnieć.

    Maciek

  • 199. Data: 2015-02-21 08:22:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości grup
    > Równie dobrze możesz trafić na 3 kombajny w trakcie żniw, albo inne
    > furmanki.

    I one mają obowiązek spadać na pobocze gdy nie ma innej opcji na ich
    wyprzedzenie.

  • 200. Data: 2015-02-21 09:09:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Feb 2015 15:13:05 -0800 (PST), Matt napisał(a):

    > Mam rozumieć, że na skrzyżowaniu ze słabą widocznością i znakiem STOP, ciężarówki
    mogą ignorować znak STOP i taranować "bezmózgi osobowe"?

    Daj mu spokój, facet w życiu nie jechał rowerem :) to i pierdoli bez
    sensu.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.