  • 181. Data: 2015-02-19 23:01:31
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: masti <g...@t...hell>

    mk4 wrote:

> [...]
    echodzic-na-czerwonym-pod-petycja-podpisalo-sie-juz-
    8000-osob/

    > Tja, w tej chiwli jak dajmy na to bedziesz jechal 85 i ci wlezie na
    > czerwonym to wiadomo co i jak. Moze i jechales nieco "za szybko" ale na
    > czerwonym sie nie lazi - i basta.
    >
    > A jak bedzie mozna to zacznie sie wyciaganie - ze myslal, ze zdazy, ze
    > sie nie spodziewal, Itd itp. To o to przede wszystkim chodzi. Beda proby
    > zwalania winy wg mnie.
    >
    > W tej chwili tego nie ma i sytuacja jest jasna.

    na razie to piszesz o swoich wyobrażeniach. A pytanie było proste.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 182. Data: 2015-02-19 23:16:41
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-02-19 23:01, masti wrote:

    echodzic-na-czerwonym-pod-petycja-podpisalo-sie-juz-
    8000-osob/

    > na razie to piszesz o swoich wyobrażeniach. A pytanie było proste.

    Bo zwykle potrafie sobie sporo i trafnie wyobrazic i nie potrzebuje miec
    na wszystko przykladu. Niektore rzeczy sa proste do przewidzenia i dosc
    prawdopodobne.

    Sprowadzanie dyskusji na proponowany przez ciebie tor to zwyczajna
    wycieczka w jakies krzaki. W jakim celu - nie mam pojecia - moze
    dlatego, ze to co napisalem jest jednak prawdopodobne? Zwykle jak
    piesciarz otrzyma celny cios to tez przez jakis czas robi "uniki" zeby
    sie wykaraskac z opresji. Moze "cios" byc jednak celny ;)

    --
    mk4

  • 183. Data: 2015-02-19 23:53:21
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "mk4"

    Skoro jest juz droga dla rowerow to masz nia obowiazek jechac chocby i
    po oski w gownie to mialo byc. A nie jakas dowolnosc interpretacji, ze
    ja sobie pojade jezdnia bo mi tak pasuje.
    ---
    A jak most zerwany to trzeba po nim na drugą stronę rzeki :-)

    Rowerzysci sa znosni o ile stosuja sie do przepisow. Caly hejt na nich
    bierze sie wlasnie z tego, ze sie zwykle nie stosuja i uwazaja, ze im
    sie takie prawo nalezy.
    ---
    Mnie tam głównie przeszkadza, że oni w ogóle jeżdżą po drogach. To ich
    wyprzedzanie mnie przed skrzyżowaniem a potem moje ich za, na następnym to
    samo, i na następnym i ... chyba mnie trafi.

  • 184. Data: 2015-02-20 00:06:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "mk4"

> [...]

    zwalania winy wg mnie.

    W tej chwili tego nie ma i sytuacja jest jasna.
    Że ona jest jasna to mi się nie wydaje. Może nie być świadka ani innego
    potwierdzenia na to, że miał czerwone a wszedł Ci pod koła. Albo wręcz
    świadek zaprzeczający faktom. Ale, jak dla mnie, światła po to są by
    sterować ruchem. W sytuacji, gdy nie jest to potrzebne, mają się przełączyć
    na migające albo otworzyć ruch tam, gdzie jest potrzeba.

  • 185. Data: 2015-02-20 07:14:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-19 22:49, mk4 wrote:

    > A to jedzie jezdnia potem hop na chodnik, kawalek po przejsciu potem
    > znow jezdnia cyk kawalek droga dla rowerow przez jezdnie itd. Tak to
    > czesto gesto wyglada.

    No dobrze - zgadzam się, tak często jest. Ale w czym masz problem oprócz
    bólu dupy, że ty stoisz w korku, a on śmiga do przodu?

    Co do omijania przed światłami, to rzeczywiście słabo - ja omijam, jak
    mam uzasadnione wątpliwości czy zmieszczę się na zielonym. Nikomu
    krzywdy nie robię - ten kogo ominę zwykle i tak zostanie na czerwonym i
    jedyne o co może mieć pretensję, to że nie stoję razem z nim.

    Shrek

  • 186. Data: 2015-02-20 11:23:40
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2015-02-19 o 13:15, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Druga wersja legalna sprowadza się do uzyskania pozwolenia na
    > przejazd "pojazdem specjalnym" :P

    Szczerze mówiąc wątpię, aby na każdy weekendowy wypad załatwiali takie
    pozwolenia :)
    A w ogóle u kogo się to załatwia? Zakładając, że trasa wiedzie z miasta,
    przez kilka gmin, a nawet między powiatami, drogami krajowymi,
    wojewódzkimi i lokalnymi?

    Pozdrawiam

  • 187. Data: 2015-02-20 11:25:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Matt,

    > Biorac pod uwage ze zostal usuniety prawie 4 lata temu, "expercie", to moze byc
    troche za daleko.

    Zgadza się - został usunięty a ja o tym zapomniałem. Bo nadal nie
    mieści mi się w głowie, jakim cudem pedalarskiemu lobby udało się
    zmusić sejm do usunięcia przepisu, który może pedalarzom życie
    ratować.
    Co widać szczególnie właśnie na tym filmie, gdzie bezmózgi pedalarz
    wbija się prosto pod koła samochodu, jakby nie widział, że wcześniej
    był zasłonięty przez żywopłot.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 188. Data: 2015-02-20 11:46:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
    > mieści mi się w głowie, jakim cudem pedalarskiemu lobby udało się
    > zmusić sejm do usunięcia przepisu, który może pedalarzom życie

    ratować przed bezmózgimi kierowcami? to może zaczęliby się stosować do
    przepisów i włączyli mózgi, jeśli mają, przed włączeniem silnika?

  • 189. Data: 2015-02-20 19:37:30
    Od: Matt <m...@g...com>

    On Friday, February 20, 2015 at 11:25:14 AM UTC+1, RoMan Mandziejewicz > Zgadza się -
    został usunięty a ja o tym zapomniałem. Bo nadal nie
    > mieści mi się w głowie, jakim cudem pedalarskiemu lobby udało się
    > zmusić sejm do usunięcia przepisu, który może pedalarzom życie
    > ratować.

    Bo ma taki sam sens jak zakaz wjazdu samochodem osobowym jadącym drogą z
    pierwszeństwem przed ciężarówkę jadącą drogą podporządkowaną. Wiadomo, że w *pewnych
    przypadkach* nie warto egzekwować pierwszeństwa, ale to nie powód żeby zmieniać prawo
    na "ciężarówki zawsze mają pierwszeństwo".

    --
    Regards
    Matt

  • 190. Data: 2015-02-20 19:39:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Matt" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >
    > Bo ma taki sam sens jak zakaz wjazdu samochodem osobowym jadącym drogą z
    > pierwszeństwem przed ciężarówkę jadącą drogą podporządkowaną.

    Chyba nie bardzo kojarzysz o czym dokładnie dyskutujesz.