  • 21. Data: 2013-06-20 09:19:41
    Temat: Re: Pierdolneło jak tralala!!
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Stachu,

    Thursday, June 20, 2013, 1:20:28 AM, you wrote:

    > Spytaj Wujka Googla !!

    Wujek Gógiel znajduje tylko Twój post...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-06-20 09:21:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Thursday, June 20, 2013, 1:34:18 AM, you wrote:

    > No to przecież on miał obudowę p-panc! Tym bardziej -- pardon maj
    > frencz -- pierdolnąć nie mógł!

    Mógł - w środku był ekstra silikon, nadający się do smarowania
    podkładek mikowych. I czapkę mu się zdejmowało po prostu imadłem -
    przerabiając na kwadratową ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2013-06-20 10:12:08
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 20 Cze, 09:19, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    wrote:

    > Wujek Gógiel znajduje tylko Twój post...

    No to chyba coś mi się pocheblało. W przyszłym tygodniu będę u
    Rodziców, z ciekawości przekopię swoje stare szpargały w piwnicy.
    Noszsz... dałbym se obciąć, że były TG-32 :))

  • 24. Data: 2013-06-20 10:37:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli pojemność niezbyt duża to może pora przejść na ceramiczne. Ja w
    > nowych projektach używam ceramiczne rzędu 10uF w obudowie 1206.
    > ELektrolity tylko w zasilaczu, a tantale wcale.

    Jak kiedyś (chyba 2002) wcięło tantale przeszedłem na 22u/10V Y5V 1206.
    Potem 10u/10V X7R 1206 a ostatnio 10u/16V X5R 0805.
    P.G.

  • 25. Data: 2013-06-20 17:43:48
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-06-20 08:16, Andrzej pisze:

    > Użytkownik "RR" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Miał pastę silikonową (lub jakiś erzatz).
    > W czasach ogólnego niedostatku rozbierałem takie, żeby posmarować radiator.

    To była oczywista oczywistość.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 26. Data: 2013-06-20 21:26:57
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > To ja tak teoretycznie, bo jeden TG72 kiedyś miałem, ale na "maniu" się
    > skończyło, bo już były krzemowe.
    > One były ZTCP wypełnione silikonem albo czymś podobnym - german nie
    > przewodzi ciepła tak dobrze, jak krzem (ale też i nie tak źle jak
    > arsenek galu. I konstrukcja gorsza pod względem odprowadzania ciepła, i
    > max temperatura złącza niższa.

    Tak. Ja kiedyś dawno temu przepiłowałem TG72, aby wydłubać stamtąd
    niedostępny wówczas smar silikonowy. Niestety, tego smaru nie było tam
    zbyt wiele. Ogólnie - kupa pustego miejsca w środku, po przeciwnej
    stronie od końcówek coś w rodzaju kulki ujętej w cieniutkie blaszki
    wyprowadzeń.

    > Jak dostał zbyt wielką moc, ale bez dużego prądu, to mu się
    > wyprowadzenia nie potopiły, a jeżeli źródło zasilania dało radę - to się
    > silikon mógł deko rozszerzyć cieplnie, a dalej to już wiadomo.
    > Jeszcze raz zaznaczam - to tylko pomysły nie sprawdzone osobiście.

    Bo temu, co wystrzelił, to się dostał chyba jeden z niewielu egzemplarzy
    wypełniony smarem w całości.

    --
    Grzexs

  • 27. Data: 2013-06-20 21:30:19
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > No to chyba coś mi się pocheblało. W przyszłym tygodniu będę u
    > Rodziców, z ciekawości przekopię swoje stare szpargały w piwnicy.
    > Noszsz... dałbym se obciąć, że były TG-32 :))

    Były! W radyjku bodajże ,,Koliber" robiły w członie w.cz. Obudowa
    kapeluszowata, malowane na zielono. Zdaje się, że wyprowadzenia miały
    inną kolejność niż w TG50/53. Tak je zapamiętałem.

    --
    Grzexs

  • 28. Data: 2013-06-20 21:56:57
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 19 czerwca 2013 22:36:41 UTC+2 użytkownik Stachu Chebel napisał:
> [...]
    >
    > fajerwerki , huk jak za starych dobrych czasów z przegrzania TG-32 !!
    >
    > I tak sę myślę: w końcu jest to rozwiązanie tańsze od petard. Mało

    Podsunąłeś mi chyba rozwiązanie pewnego problemu technicznego. Potrzebuję zrobić
    straszak na złodziei. Można kupić amunicję co w środku ma jakiś proszek łzawiący.
    Trochę drastyczne potraktowanie kogoś kto tylko chce ukraść. Z amunicją problem bo
    droga, do odpalenia iglica albo grzałka. A kondziorek to tylko dwa wyprowadzenia, na
    dodatek materiał nie pirotechniczny. Z moich doświadczeń wynika że źle wlutowany
    pierdyknie 100/100. Jak się z robotą ogarnę to poeksperymentuję.

  • 29. Data: 2013-06-20 22:11:30
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-20 21:30, Grzexs pisze:

    > Były! W radyjku bodajże ,,Koliber" robiły w członie w.cz. Obudowa
    > kapeluszowata, malowane na zielono. Zdaje się, że wyprowadzenia miały
    > inną kolejność niż w TG50/53. Tak je zapamiętałem.

    Nie, tam była zastosowana wcześniej wspomniana seria TG37-40
    http://www.mif.pg.gda.pl/homepages/jasiu/oldtr/Kolib
    er.html
    No, ale to w sumie tylko ciekawostka.

    --
    rry

  • 30. Data: 2013-06-20 23:36:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > fajerwerki , huk jak za starych dobrych czasów z przegrzania TG-32 !!
    > I tak sę myślę: w końcu jest to rozwiązanie tańsze od petard. Mało

    Stara dobra zasada - nie nachylać się nad uruchamianą płytką - oberwać w
    oko tantalem albo elektrolitem to nie jest najzdrowsza rozrywka... A
    fruwające obudowy kondensatorów widywałem już nie raz...
    Taka uroda tej zabawy.

    --
    Darek