  • 1. Data: 2018-02-25 15:34:46
    Temat: Piaskarka - śnieg
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Czy piaskarka może sypać żwirkiem gdy nadjeżda samochod z przeciwka i
    wymijają się.
    Dzisiaj sypała taka piaskarka zwirkiem i gdy zbliżalem sie do niej i byłem
    koło niej.
    Smiem twierdić, że kierowca zrobil to celowo, bo widac było jak wyjechal ze
    stacji paliw i wlaczył
    rozrzutnik a widzial ze nadjeżda samochod z przeciwka.
    Czy ma prawo rozsypywąc czy musi wylaczyc na ten czas rozrzutnik.

    Pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2018-02-25 15:45:22
    Temat: Re: Piaskarka - śnieg
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-25 o 15:34, Twardy pisze:
> [...]
    > rozrzutnik a widzial ze nadjeżda samochod z przeciwka.
    > Czy ma prawo rozsypywąc czy musi wylaczyc na ten czas rozrzutnik.

    Samochód z przeciwka ma obowiązek nie przeszkadzać gdy piaskarka jako
    pojazd uprzywilejowany wykonuje swoje prace na drodze.

  • 3. Data: 2018-02-25 15:57:53
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    t-1 wrote:

    > Samochód z przeciwka ma obowiązek nie przeszkadzać gdy piaskarka jako
    > pojazd uprzywilejowany wykonuje swoje prace na drodze.

    Ok, a co masz zrobic jeśli samochod rozrzucajacy żwir uszkodzi Ci
    karoserie - narobi kilka wgnieceń i odprysków na drzwiach, blotniku itd. -
    A zachowales sie na drodze przykladowo, zwolniles i zjechales max do prawej
    krawedzi drogi.
    No i co w takiej sytuacji?
    Pytam dlatego, żę dzisiaj wlasnie na moim samochodzie powstalo kilka
    wgniecen i odprysków.

    Pozdrawiam
    T.

  • 4. Data: 2018-02-25 16:05:59
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 25.02.2018 o 15:45, t-1 pisze:
    > gdy piaskarka jako pojazd uprzywilejowany

    Co proszę? Zmieniła się ostatnio definicja pojazdu uprzywilejowanego?

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2018-02-25 16:18:22
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Czarek wrote:

    > Co proszę? Zmieniła się ostatnio definicja pojazdu uprzywilejowanego?

    Znalazlem cos takiego:

    Pojazd wykonujący prace na drodze

    Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne
    musi wysyłać żółte sygnały błyskowe. Dzięki temu staje się autem
    "uprzywilejowanym".
    PRZYWILEJE
    Pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności kierowca pojazdu
    wykonującego prace na drodze nie musi trzymać się prawej krawędzi jezdni
    oraz może ignorować zakazy dotyczące parkowania czy jazdy po chodniku.
    Dodatkowo może także poruszać się po drogach szybkiego ruchu, mimo że nie
    osiąga wymaganej prędkości co najmniej 40 km/h.
    http://magazynauto.interia.pl/porady/przepisy/ruch-d
    rogowy-2878/news-przywileje-nie-tylko-z-kogutem,nId,
    1031601

    Pozdr T..

  • 6. Data: 2018-02-25 16:35:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 25 Feb 2018 16:18:22 +0100, Twardy napisał(a):

> [...]
    >
    > Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne
    > musi wysyłać żółte sygnały błyskowe. Dzięki temu staje się autem

    Nie staje się uprzywilejowanym - jest po prostu pojazdem wykonującym pracę
    na drodze

    ,,pojazd uprzywilejowany" - pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci
    niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym
    tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi [...]

  • 7. Data: 2018-02-25 18:54:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 15:34 Twardy <x...@x...onet.pl> pisze:

    > Czy piaskarka może sypać żwirkiem gdy nadjeżda samochod z przeciwka i
    > wymijają się.

    Jak sobie to wyobrażasz na ruchliwej drodze? Przecież to co postulujesz
    całkowicie uniemożliwi pracę takiej piaskarki...

    TG

  • 8. Data: 2018-02-25 18:59:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 15:57 Twardy <x...@x...onet.pl> pisze:

    > Ok, a co masz zrobic jeśli samochod rozrzucajacy żwir uszkodzi Ci
    > karoserie - narobi kilka wgnieceń i odprysków na drzwiach, blotniku itd.

    Jak żal Ci auta nie jeździj w zimie. Ja mam zupełnie przeciwne zdanie. Mam
    w du...pie moją karoserię, chcę mieć za to maksymalną przyczepność. Życie
    i zdrowie mam jedno, karoserię łatwo zmienić.

    TG

  • 9. Data: 2018-02-25 19:44:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Twardy pisze tak:

    > rozrzutnik a widzial ze nadjeżda samochod z przeciwka.
    > Czy ma prawo rozsypywąc czy musi wylaczyc na ten czas rozrzutnik.

    Sypią nie patrzą, w dupie mają. Lepiej nie zatrzymać się za bo nawali
    piachu w grill.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 10. Data: 2018-02-26 12:25:57
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

> [...]
    > rozrzutnik a widzial ze nadjeżda samochod z przeciwka.
    > Czy ma prawo rozsypywąc czy musi wylaczyc na ten czas rozrzutnik.

    Właśnie ostatnio widziałem jak stała policja, piaskarka i jakieś kombi.
    Kombi miało sporą dziurę w tylnej bocznej szybie. Dwa metry wcześniej i
    kierowca w twarz by dostał.

    I mnie kiedyś przygrzmocili wielkim kamsztorem w drzwi - zahuczało i
    odbiło lakier do podkładu. Od tamtej pory trzymam się od piaskarek
    możliwie daleko.

    Kiedyś czytałem, że piasek używany do posypywania drogi musi być jakiś
    "specjalny", bez kamieni, brył itp. Znając życie, to pewnie miasto płaci
    za "specjalny" piasek, a rozsypywane jest to co najtańsze.