  • 11. Data: 2018-02-26 12:34:16
    Temat: Re: Piaskarka - śnieg
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 26 lutego 2018 12:26:13 UTC+1 użytkownik Miroo napisał:

    > Kiedyś czytałem, że piasek używany do posypywania drogi musi być jakiś
    > "specjalny", bez kamieni, brył itp. Znając życie, to pewnie miasto płaci
    > za "specjalny" piasek, a rozsypywane jest to co najtańsze.

    Pewnie zależy od ustawienia piaskarki
    Dzisiaj z 5 minut po mieście za piaskarka jechałem i sypała praktycznie dokładnie
    tylko na ten pas ruchu po którym jechała. Na chodnik czy na sąsiedni pas prawie nic
    nie leciało

  • 12. Data: 2018-02-27 13:43:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Jak żal Ci auta nie jeździj w zimie. Ja mam zupełnie przeciwne zdanie.
    > Mam w du...pie moją karoserię, chcę mieć za to maksymalną przyczepność.
    > Życie i zdrowie mam jedno, karoserię łatwo zmienić.

    Maksymalną przyczepność gwarantuje asfalt posypany piaskiem i/lub
    żwirkiem :-)

  • 13. Data: 2018-02-27 13:47:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-26 o 12:25, Miroo pisze:

    > Właśnie ostatnio widziałem jak stała policja, piaskarka i jakieś kombi.
    > Kombi miało sporą dziurę w tylnej bocznej szybie. Dwa metry wcześniej i
    > kierowca w twarz by dostał.
    >
    > I mnie kiedyś przygrzmocili wielkim kamsztorem w drzwi - zahuczało i
    > odbiło lakier do podkładu. Od tamtej pory trzymam się od piaskarek
    > możliwie daleko.
    >
    > Kiedyś czytałem, że piasek używany do posypywania drogi musi być jakiś
    > "specjalny", bez kamieni, brył itp. Znając życie, to pewnie miasto płaci
    > za "specjalny" piasek, a rozsypywane jest to co najtańsze.

    Posypywanie dróg piaskiem/solą/żwirem to jest sposób na wypłacenie
    znajomym królika pieniędzy z kasy miasta/gminy/państwowej. I tylko temu
    to służy. Dla kierowców lepiej by było, żeby nie sypali, a jedynie
    odgarniali. Ale na tym tyle by się nie zarobiło.

  • 14. Data: 2018-02-27 13:49:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.02.2018 o 12:25, Miroo pisze:

    > Kiedyś czytałem, że piasek używany do posypywania drogi musi być jakiś
    > "specjalny", bez kamieni, brył itp. Znając życie, to pewnie miasto płaci
    > za "specjalny" piasek, a rozsypywane jest to co najtańsze.

    Myślałem że oni to solą sypią.

    Shrke

  • 15. Data: 2018-02-27 18:23:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 13:43 Poldek <p...@i...eu> pisze:

    > Maksymalną przyczepność gwarantuje asfalt posypany piaskiem i/lub
    > żwirkiem :-)

    Jeśli asfalt jest oblodzony lub pokryty oblodzonym śniegiem to każdy
    rodzaj posypki poprawi przyczepność - o to chodzi w tym "posypywaniu".

    TG

  • 16. Data: 2018-02-27 18:26:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 13:47 Poldek <p...@i...eu> pisze:

> [...]
    > to służy. Dla kierowców lepiej by było, żeby nie sypali, a jedynie
    > odgarniali. Ale na tym tyle by się nie zarobiło.

    Taki sposób utrzymywania dróg sprawdza się przy małym ruchu. Na naszych
    krajówkach po godzinie taki śnieg zamieni się w lodowisko. Warstwa śniegu
    od nacisku kół zamienia się w lód i robi się "szklanka".

    TG

  • 17. Data: 2018-02-27 18:47:54
    Temat: Re: iaskarka - śnieg
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > "specjalny", bez kamieni, brył itp. Znając życie, to pewnie miasto płaci
    > za "specjalny" piasek, a rozsypywane jest to co najtańsze.

    "Płukanka", żaden specjalny. Tak do murowania ścian.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2018-02-28 04:19:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Jeśli asfalt jest oblodzony lub pokryty oblodzonym śniegiem to każdy
    > rodzaj posypki poprawi przyczepność - o to chodzi w tym "posypywaniu".

    Ostatnio sypią kiedy tylko się uda. Przecież mają płacone za sypanie, a
    nie za niesypanie. Więc jak się pojawi pierwszy płatek śniegu, zaraz
    wytaczają syparki. Śnieg znika, zanim doleci do ziemi, a kasa zapłacona.
    Piasek zostaje na asfalcie dając "przyczepność". Potem można drugi raz
    wyprowadzić pieniądze z kasy miasta za sprzątanie piasku.
    O soli szkoda w ogóle gadać, bo to tak piramidalne szujstwo zatruwające
    glebę i rzeki że płakać się chce. Za nasze pieniądze.

  • 19. Data: 2018-02-28 04:21:50
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > Taki sposób utrzymywania dróg sprawdza się przy małym ruchu. Na naszych
    > krajówkach po godzinie taki śnieg zamieni się w lodowisko. Warstwa
    > śniegu od nacisku kół zamienia się w lód i robi się "szklanka".

    Po 5 minutach nie ma śladu po śniegu, bo się roztopił. Ale kasa musi się
    zgadzać.

  • 20. Data: 2018-02-28 10:10:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-25 o 15:45, t-1 pisze:

    > Samochód z przeciwka ma obowiązek nie przeszkadzać gdy piaskarka jako
    > pojazd uprzywilejowany wykonuje swoje prace na drodze.

    Jak dorośniesz i zaczniesz się przygotowywać do egzaminu na Prawo Jazdy
    to sie dowiesz, że piaskarka nie jest pojazdem uprzywilejowanym, ani
    żaden inny pojazd, który ma zamontowane pomarańczowe "koguty".

    Takie "koguty" każdy kierowca może sobie zamontować i używać w razie
    potrzeby np. podczas awarii samochodu stojącego na drodze, podczas
    holowania innego pojazdu, podczas przewozu przedmiotów
    ponadgabarytowych, a nawet jak jedziesz używając koła dojazdowego, które
    ma ograniczoną prędkość itd.