  • 21. Data: 2010-04-22 07:12:17
    Temat: Re: Pentiom III 733 MHz a DivX
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Remek" <r...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:hqmv8v$oe4$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Płyta P6BAT-A+, Pentium III 733 MHZ, 256 MB RAM, Windows XP.

    U mnie działało na PIII 600MHz na płycie intela chyba 810 (stary IBM desktop
    256MB RAM) z winXP i VLC (nie trzeba kodeków), karta Matroxa G450 z wyjściem
    DVI, rozdzielczość 1280x720 16bit.
    WinXP maksymalnie okrojony, większość usług powyłączana, tylko LAN
    zostawiłem.
    Próbowałem też na odtwarzaczu GeeBox (20MB na pendrive bootowalnym) i też
    spoko działało.

  • 22. Data: 2010-04-22 07:13:45
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Próbowałem też na odtwarzaczu GeeBox (20MB na pendrive bootowalnym) i też
    > spoko działało.

    GeexBox miało być. :-)
    http://geexbox.org/en/index.html

  • 23. Data: 2010-04-22 09:50:14
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Konrad Kosmowski" napisał:

    > Ale to zależy od tego jaki jest ten strumień - jaka rozdzielczość, jaki
    > dźwięk.
    > Film filmowi nie równy. Poza tym chyba nie masz do końca na myśli DivX bo
    > obecnie większość piratów NIE jest w tym kodowane - to stary kodek.
    > Zastanów
    > się czy Chodzi Ci konkretnie o DivX czy o po prostu oglądanie filmów?

    Podaje przykłady z mediainfo:

    ===========
    Complete name : I:\M i M.avi
    Format : AVI
    Format/Info : Audio Video Interleave
    File size : 671 MiB
    Duration : 1h 39mn
    Overall bit rate : 944 Kbps

    Video
    ID : 0
    Format : MPEG-4 Visual
    Format profile : AdvancedSimple@L5
    Format settings, BVOP : Yes
    Format settings, QPel : No
    Format settings, GMC : No warppoints
    Format settings, Matrix : Default (H.263)
    Muxing mode : Packed bitstream
    Codec ID : XVID
    Codec ID/Hint : XviD
    Duration : 1h 39mn
    Bit rate : 837 Kbps
    Width : 640 pixels
    Height : 480 pixels
    Display aspect ratio : 4:3
    Frame rate : 29.970 fps
    Resolution : 24 bits
    Colorimetry : 4:2:0
    Scan type : Progressive
    ===========

    ===========

    Complete name : I:\R os.avi
    Format : AVI
    Format/Info : Audio Video Interleave
    File size : 700 MiB
    Duration : 1h 13mn
    Overall bit rate : 1 334 Kbps

[...]
    Format settings, Matrix : Custom
    Codec ID : XVID
    Codec ID/Hint : XviD
    Duration : 1h 13mn
    Bit rate : 1 198 Kbps
    Width : 608 pixels
    Height : 384 pixels
    Display aspect ratio : 1.583
    Frame rate : 25.000 fps
    Resolution : 24 bits
    Colorimetry : 4:2:0
    Scan type : Progressive
    Bits/(Pixel*Frame) : 0.205
    Stream size : 628 MiB (90%)
    Writing library : XviD 1.0.1 (UTC 2004-06-05)

    Audio
    ID : 1
    Format : MPEG Audio
    Format version : Version 1
    Format profile : Layer 3
    Format_Settings_Mode : Joint stereo / MS Stereo
    Codec ID : 55
    Codec ID/Hint : MP3
    Duration : 1h 13mn
    Bit rate mode : Variable
    Bit rate : 123 Kbps
    Nominal bit rate : 128 Kbps
    Channel(s) : 2 channels
    Sampling rate : 48.0 KHz
    Resolution : 16 bits
    Stream size : 64.7 MiB (9%)
    Alignment : Aligned on interleaves
    Interleave, duration : 24 ms (0.60 video frame)
    Interleave, preload duration : 520 ms
    Writing library : LAME3.90.
    Encoding settings : -m j -V 4 -q 2 -lowpass 17.6 --abr 128
    Language : Unknown Audio

    Remek

    PS. Gdzie w Windows XP jest informacja o Trybie UDMA dysku? Mam ten system
    od niedawna i jeszcze mało wiem na jego temat.

  • 24. Data: 2010-04-22 09:58:01
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > PS. Gdzie w Windows XP jest informacja o Trybie UDMA dysku?
    > Mam ten system od niedawna i jeszcze mało wiem na jego temat.

    Menedzer urzadzen -> kontrolery IDE/ATA/...
    Ale to juz nie ta grupa raczej...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 25. Data: 2010-04-22 11:00:49
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > Jak nie bedzie poprawy, to poszukaj latki na stare
    > chipsety VIA wlaczajacej "przeplot" bankow pamieci
    > ("VIA memory interleave enabler" czy jakos tak).

    Pobrałem, zainstalowałem i... system nie może się uruchomić. Na innej płycie
    (P6VAA) system się uruchamia, ale nie widzę różnicy. Muszę poczytać fora na
    ten temat i sprawdzić, czy to na pewno dobrana para interleave enabler +
    VIA.

    Remek

  • 26. Data: 2010-04-22 11:15:23
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Pobrałem, zainstalowałem i... system nie może się uruchomić.
    > Na innej płycie (P6VAA) system się uruchamia, ale nie widzę różnicy.

    Hm... A ta, ktora nie odpala, to jak ma obsadzone banki pamieci?

    > Muszę poczytać fora na ten temat i sprawdzić, czy to na
    > pewno dobrana para interleave enabler + VIA.

    Poprawia wydajnosc, niestety czasem kosztem stabilnosci.
    Wlasnie dla tego wiekszosc producentow plyt glownych nie
    dawala mozliwosci zalaczenia tej funkcji.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 27. Data: 2010-04-22 11:35:44
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > Hm... A ta, ktora nie odpala, to jak ma obsadzone banki pamieci?

    sprawdzałem kombinacje:

    ==========
    2 - 64
    3 - 64

    ==========
    2 - 64

    ==========

    ==========
    1 - 64

    Na żadnej system nie chce się uruchomić.

    Remek

  • 28. Data: 2010-04-22 11:47:52
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" napisał:

    > wywal DivX5 i K-Lite, a w ich miejsce zainstaluj najnowsze FFDSHOW

    Tak zrobiłem i kiszka totalna. Działa najgorzej z możliwych opcji. Jako tako
    jest na DivX 5. Chyba jednak trzeba zmienić sprzęt, bo nie ma co oczekiwać
    cudów. Mam procesor Pentium III 933 Mhz, ale na tej płycie nie rusza. Same
    problemy.

    Remek

  • 29. Data: 2010-04-22 12:41:48
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > sprawdzałem kombinacje:

    Pozostaje jeszcze kombinacja 2x 64 ;)

    > Na żadnej system nie chce się uruchomić.

    A objawy jakie sa?
    Zwiecha podczas ladowania windows, czy wczesniej?

    pozdrawiam,
    Vituniu

  • 30. Data: 2010-04-22 12:48:47
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    Remek rzecze:

    > Płyta P6BAT-A+, Pentium III 733 MHZ, 256 MB RAM, Windows XP.
    >
    > Czy taki zestaw wystarczy/powinien wystarczyć do odtwarzania filmów w
    > formacie DivX? Póki co filmy odtwarzane są skokami. Dźwięk "leci" równo.

    Jeśli chodzi o sprzęt- powinno wystarczyć. Używałem swego czasu
    PIII 866, 256 MB na (kiepskim) chipsecie VIA Apollo Pro, chodziło
    zupełnie przyzwoicie. Xvid, divx, DVD. Co prawda pod Ubuntu :-)

    --
    Dominik (& kąpany)