  • 1. Data: 2010-04-20 11:56:49
    Temat: laser mono - dupleks sprzetowy
    Od: gogo <g...@g...gogo>

    Potrzebuje kolejną drukarke laserową.
    Obecnie mam hp 1320 i prawie w 100% spelnia moje wymagania

    Plusy:
    - zamienniki toneru na 6-7k stron po ok. 150zl
    - dupleks
    - w miare szybka
    - sterownik umożliwiający wydruk na jednym arkuszu papieru kilku stron,
    możliwośc wydruku "plakatu"

    Ma też troche wad:
    - czasami przy wydruku dużego pdf'a z tekstem i grafiką(wykresy,
    rysunki itp.), o wielkości rzędu kilkuset stron(np. wydruk książki),
    drukarka wywala bledy o braku pamięci itp i trzeba drukować partiami po
    50-100 stron
    - gubi lub dubluje strony jak zabraknie papieru podczas wydruku i
    trzeba go dolożyć
    - wydruk co bardziej skomplikowanych dokumentów, jak pdf'y z dużą
    ilością grafiki, trwa dosyć dlugo w porównaniu do stron z samym tekstem

    Prosze o porade i opinie dotyczące drukarek ze sprzętowym dupleksem.
    Interesują mnie modele nowe, allegro itp. odpada.

    To co potrzebuje i na co zwracam uwagę to:
    - dostępne zamienniki toneru o zwiększonej pojemności - najlepiej co
    najmniej 6-7k stron w cenie ok 150zl -> tak jak przy poprzedniej
    drukarce - z racji tego ze jak na warunki domowe dużo drukuje, to nie
    oplaca mi się kupować drukarki z malym tonerem (zamiennik 2-3k stron po
    150zl i wiecej)
    - dobrze by bylo żeby za 10 lat do podanego modelu byly łatwo dostepne
    zamienniki tonerów, ewentualne części i serwis - "egzotycznym" drukarkom
    mówie nie
    - wieksza ilośc ramu i szybszy procek niż w hp 1320 (ram 16MB i proc
    133mhz?) - to ze względu na "przycinanie" się drukarki podczas wydruku
    co bardziej skomplikowanych dokumentów, a jak dodatkowo drukuje się
    obustronnie to trwa to wieczność
    - sterownik umożliwiający wydruk na jednym arkuszu papieru kilku stron,
    możliwośc wydruku "plakatu"
    - ogólnie rzecz biorąc to "dopracowane sterowniki" - zeby nie bylo
    kwiatków w stylu: drukuje jedną strone, a drukarka głupieje i
    zadrukowuje caly dostępny papier jakimiś krzakami
    - dobrze by bylo żeby bęben byl zintegrowany z tonerem? - czy to raczej
    zly pomysl? - chodzi o to żeby poźniej wymiana samego bębna nie okazala
    się droższa niż wartość drukarki itd. Przy hp 1320 toner wraz z bębnem
    się wymienia i nie ma problemu.
    - żeby papier sie nie zacinal

    To chyba tyle - ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwage?
    Proszę o opinie praktyków co do polecanych drukarek - specyfikacje
    techniczną potrafie przeczytać sobie sam ;)
    Co do kosztów samej drukarki to jak najtaniej, ale mam świadomośc że
    kolo 1000zł trzeba bedzie wydać - im mniej tym lepiej - tylko żeby
    póżniej koszty eksploatacji byly porównywalne do hp 1320

  • 2. Data: 2010-04-20 12:31:00
    Temat: Re: laser mono - dupleks sprzetowy
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 20-04-2010 o 14:56:49 gogo <g...@g...gogo> napisał(a):

> [...]
    > zly pomysl? - chodzi o to żeby poźniej wymiana samego bębna nie okazala
    > się droższa niż wartość drukarki itd. Przy hp 1320 toner wraz z bębnem

    To może Brother 5340D?
    Na razie testuję, ale wyniki są obiecujące. Poprzednie modele (5240)
    zebrały w firmie dobre recenzje, podobnie jak atramentówki.
    Co prawda widzę, że zamienniki na 8 tys. stron kosztują coś koło 250 zł,
    ale to względnie nowy model i mam nadzieję, że cena z czasem spadnie.
    Pierwsze wrażenie - jest szybka, nawet w dupleksie! Plakaty itp. jak
    najbardziej. Książeczkę do zszycia już sobie wydrukowałem.

    --
    Brak sygnaturki.

  • 3. Data: 2010-04-20 14:16:50
    Od: gogo <g...@g...gogo>

    On 2010-04-20 14:31, Sławek Maculewicz wrote:

> [...]
    > Pierwsze wrażenie - jest szybka, nawet w dupleksie! Plakaty itp. jak
    > najbardziej. Książeczkę do zszycia już sobie wydrukowałem.

    Dwie rzeczy rzucają mi sie w oczy:
    - w standardzie tylko 16 mega ramu - przyznam ze nie sprawdzalem ale
    pewnie do drukarek ram to drożyzna
    - bęben jest osobno - tutaj boje sie, że jak cos wpadnie do drukarki i
    przemieli się na bębnie to od razu bede mial spory wydatek - z tego co
    znalazlem to prawie 500zl

  • 4. Data: 2010-04-20 16:36:45
    Od: gogo <g...@g...gogo>

    On 2010-04-20 13:56, gogo wrote:
    > Potrzebuje kolejną drukarke laserową.

    Po namyśle to w gre wchodzi też drukarka używana.
    Tylko gdzie kupić żeby sie nie naciąć.

  • 5. Data: 2010-04-21 04:56:23
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 20-04-2010 o 17:16:50 gogo <g...@g...gogo> napisał(a):

    > Dwie rzeczy rzucają mi sie w oczy:
    > - w standardzie tylko 16 mega ramu - przyznam ze nie sprawdzalem ale
    > pewnie do drukarek ram to drożyzna

    Laptopowy moduł SODIMM 64MB PC133 dostać można już za 20 zł (z przesyłką).
    Nie są to porażające kwoty...
    Odchylasz klapkę, wkładasz pamięć, zamykasz - ot, cała procedura.

    > - bęben jest osobno - tutaj boje sie, że jak cos wpadnie do drukarki i
    > przemieli się na bębnie to od razu bede mial spory wydatek - z tego co
    > znalazlem to prawie 500zl

    No cóż - zdarza się... Wtedy zawsze można pokombinować z wałkiem z
    tańszego modelu, jak ktoś lubi rzeźbę.

    --
    Brak sygnaturki.

  • 6. Data: 2010-04-21 05:00:21
    Od: zen3x <z...@o...pl>

    On 20 Kwi, 18:36, gogo <g...@g...gogo> wrote:

    > Po namyśle to w gre wchodzi też drukarka używana.
    > Tylko gdzie kupić żeby sie nie naciąć.

    z używanych i dobry drukarek np. lexmark optra T610dn - toner na 26
    tys wydruków, T614dn - (na jednym tonerze 30 tys wyd, cpu 300Mhz),
    T640dn -(21 tys wyd, cpu 400Mhz). z pełnymi tonerami w bardzo
    rozbudowanych konfiguracjach są na allegro do 500zł. To są duże,
    wydajne o dużych możliwościach rozbudowy drukarki. Mniejsze modele,
    również z duplexem np. t430dn - (cpu 366Mhz, toner 12 tyś), E350D

    sam używam t610dn plus kilka dodatkowych elementów (podajnik,
    sortownik, zszywacz). Do druku pdf używam Ghostscript + gsview i pdf,
    ps drukują się bardzo szybko

  • 7. Data: 2010-04-21 05:28:59
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    zen3x pisze:

    > sam używam t610dn plus kilka dodatkowych elementów (podajnik,
    > sortownik, zszywacz). Do druku pdf używam Ghostscript + gsview i pdf,
    > ps drukują się bardzo szybko

    Podlacze sie - mozesz wskazac gdzies (Allegro?) te dodatkowe elementy?

    Rozumiem, ze drukujesz duzo i skomplikowanie, a ja mam o Lexmarkach
    zle zdanie (w porównaniu z maszynami HP). Czy taki zestaw uruchomiony
    na jakies godziny nie potknie sie ani o kartke?

    pozdro
    --
    A S

  • 8. Data: 2010-04-21 06:47:51
    Od: zen3x <z...@o...pl>

    On 21 Kwi, 07:28, "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote:

> [...]
    > zle zdanie (w porównaniu z maszynami HP). Czy taki zestaw uruchomiony
    > na jakies godziny nie potknie sie ani o kartke?

    Osobiście nikomu nie proponuje drukarek HP. Dodatkowe elementy np. do
    modeli od t620 w górę są podajniki, moduł scanera i faxu, dostępne są
    sortowniki, zszywacz kupiłem kilka lat temu na ebay.de.

  • 9. Data: 2010-04-21 07:10:04
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "gogo" <g...@g...gogo> napisał w wiadomości

    > - wydruk co bardziej skomplikowanych dokumentów, jak pdf'y z dużą ilością
    > grafiki, trwa dosyć dlugo w porównaniu do stron z samym tekstem

    A ta drukarka nie posiada przypadkiem wbudowanej emulacji postscript?
    Zainstaluj sterownik postscript i będzie dużo szybciej.

    Tu masz linka:
    http://tiny.pl/hg6r6

  • 10. Data: 2010-04-21 07:30:31
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    zen3x pisze:

    > Osobiście nikomu nie proponuje drukarek HP. Dodatkowe elementy np. do
    > modeli od t620 w górę są podajniki, moduł scanera i faxu, dostępne są
    > sortowniki, zszywacz kupiłem kilka lat temu na ebay.de.

    Mam zupelnie inne obserwacje. W Lexmarku niby OK,
    ale do momentu zaciecia, który _musi_ sie zdarzyc.
    Mam HP4050 i HP4100 i papier idzie po prostu niezawodnie.
    Sa to stare HP (mozliwe ze juz dzis takich nie robia ...), z
    okresowo wymienianymi rolkami podajnika, co kosztuje bodajze 7 zl.

    Mozliwe ze otoczysz sie dupleksami, sortownikami czy czym
    tam jeszcze i sama procedura jest mniej podatna na bledy.
    Temu pytam o to doposazenie, bo interesuje sie warsztatem,
    gdy przychodze wieczorem a tu lezy kilkaset gotowych broszur :-)

    Drukuje 1000 stron, odwracam, wkladam do podajnika
    i zawsze mam to co trzeba. Od Lexmarków (i Oki) niestety
    nie mozna bylo odejsc, gdy jedno potkniecie niweczy wszystko.

    Wspominales tez o tonerze na iles tam tysiecy stron.
    A ile stron ma sloik z tonerem, który mam na półce?

    pozdro
    --
    A S