  • 11. Data: 2013-11-05 18:38:28
    Temat: Re: Pentax - kilka pytan; moze cos innego spelniajacego warunki?
    Od: atm <...@v...pl>

    > Ale zdajesz sobie sprawe, ze bedziesz musial kupic nowego Tamrona, bo
    > tamten ma inny bagnet?

    Obecnie nie mam tego Tamrona, kedys korzystalem przez krotka chwile z
    obiektywu pozyczonego i bylem bardzo zadowolony z efektow.
    W przypadku Pentaxa kazdy obiektyw bedzie miala automatycznie
    stabilizacje natomiast Nikon tylko w przypadku odpowiedniego obiektywu.

  • 12. Data: 2013-11-05 19:13:15
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...atman.pl>
    ,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > [...]
    >
    > K-30 ma lepsza, wodoodporna obudowe... Ja bym wolal K-30.

    Poprawka - nie: wodoodporna, a po prostu uszczelniana, bryzgoodporna.
    Dla mnie to byl jeden z kluczowych ficzerow, jak przenosilem sie z
    Nikona na Pentaxa. Nie mowie, ze nie ma uszczelnianych Nikonow, ale ze w
    tej klasie cenowej nie ma.

    A przy okazji:
    http://pentax2u.com/index.asp?p=/static/K30-vs-K50-v
    s-K500.html
    --
    TA

  • 13. Data: 2013-11-05 19:32:15
    Od: atm <...@v...pl>

    ,

> [...]
    > Dla mnie to byl jeden z kluczowych ficzerow, jak przenosilem sie z
    > Nikona na Pentaxa. Nie mowie, ze nie ma uszczelnianych Nikonow, ale ze w

    Gdybym wchodzil w Pentaxa zapewne kupilbym K-50, roznica w cenie nieduza
    a uszczelnienie faktycznie jest dosc istotne.

  • 14. Data: 2013-11-14 10:29:47
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Nie jestem zadowolony (k10D).
    Z kilku powodów.
    M.in niezbyt pewne lapanie ostrosci (i na dodatek lekki back-focus), jak i
    zadziwjajaca mnie czasem wspólpraca z lampa blyskowa
    (przy czym lampa to dedykowany do Pentaksa topowy model Sigmy, wiec ewentualnie mozna
    zwalic na jakas niekompatybilnosc) dajaca raz
    kompletne niedoswietlenie, innym razem kompletne przeswietlenie.
    A kupilem malolactwu po poradach na tej grupie, malolactwo bardzo szybko sie
    zniechecilo (no w wizjer trzeba patrzec, k10D nie ma
    podgladu live na ekranie ;)) i zostalem unieszczesliwiony.
    Jak zarobie to wróce do Canona, lub czegos innego co pozwoli mi podlaczyc pól szafy
    obiektywów FD.

    -----
    > Nie mialem nigdy stycznosci ze sprzetem Pentaxa, nie chcialbym dowiedziec sie, ze
    weszlem na mine dopiero po zakupie.

  • 15. Data: 2013-11-14 11:03:31
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-11-14 10:29, 666 pisze:
    > Jak zarobie to wr?ce do Canona, lub czegos innego co pozwoli mi podlaczyc p?l szafy
    obiektyw?w FD.

    No to Canon odpada, sensownej przejściówki nie znajdziesz. Jeśli
    marzy Ci się rola Człowieka z Adapterami, to jesteś idealnym
    targetem dla Sony Nex.

    weszlem na mine dopiero po zakupie.

    Fanboje Pentaxa są znani z zamiłowania do propagandy. Jeśli padnie
    wyraźne pytanie "Canon czy Nikon", prawie na pewno pojawi się
    któryś z hasłem "kup Pentaxa" ;>

  • 16. Data: 2013-11-14 11:11:21
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Za późno się na nich poznałem ;-))

    -----

  • 17. Data: 2013-11-14 11:39:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    trolling tone napisa?(a):

    > Fanboje Pentaxa są znani z zamiłowania do propagandy. Jeśli padnie
    > wyraźne pytanie "Canon czy Nikon", prawie na pewno pojawi się
    > któryś z hasłem "kup Pentaxa" ;>

    Jeśli autofokus to nie wszystko... ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 18. Data: 2013-11-14 11:51:19
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-11-14 10:29, 666 pisze:
    > Jak zarobie to wróce do Canona, lub czegos innego co pozwoli mi podlaczyc pól szafy
    obiektywów FD.

    Jak masz "pół szafy" szkieł na FD to zapomnij o jakimkolwiek
    współczesnym lustrze. Wszystkie obecne dslr (pomijam Olka 4/3) mają
    odległość rejestrową większą niż była w bagnecie FD, co oznacza, że
    musiałbyś używać adapterów z optyką korygującą aby móc ostrzyć na
    nieskończoność.
    Z tańszych propozycji jest chociażby Sony A3000, wizjer elektroniczny w
    nim nie jest tak dobry jak w Nexach 6 i 7 czy nowym A7, ale w cenie
    poniżej 1000 zł za nowe body ciężko o lepszą propozycję.

    --
    marcin

  • 19. Data: 2013-11-14 16:16:46
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <l627kb$kbq$1@news.supermedia.pl>, " 666" <j...@g...pl>
    wrote:

    > Za późno się na nich poznałem ;-))

    Hm, po pierwsze - nie top-postuj.
    Po drugie - pokaz mi Canona z roku 2006 ktory mialby konkurowac z tym
    Pentaxem
    --
    TA

  • 20. Data: 2013-11-14 22:21:09
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Za chwilę zaczniesz opowiadać o Polonezie z roku 1978 co to był lepszy i ładniejszy
    od Passata, a Panie jakie Polonez to miał
    wyposażenie że ho ho, halogeny Panie, i zegarek Panie, i obrotomierz Panie, i tylną
    wycieraczkę Panie, i cztery tarcze Panie - no
    najlepszy na świecie był.

    Czym konkurować, tym że jak próbuję zrobić zdjęcie gałęzi drzew na tle nieba to mi
    spust blokuje, bo nie umie ostrości ustawić??

    -----