eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPentax - kilka pytan; moze cos innego spelniajacego warunki? › Re: Pentax - kilka pytan; moze cos innego spelniajacego warunki?
    From: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax - kilka pytan; moze cos innego spelniajacego warunki?
    Date: Mon, 4 Nov 2013 21:16:19 +0100

    Uzytkownik "atm" <...@v...pl> napisal w wiadomosci
    news:l58ric$te6$1@node2.news.atman.pl...
    > Przypuszczam, ze to jest podstawowa 50-tka AF dla Pentaxa?
    > http://allegro.pl/pentax-da-50mm-f1-8-gw-24-m-ce-i36
    49946514.html
    > Jak wg Was wypada ona w porownaniu do np Nikkora 1.8G badz
    > odpowiednika Canona?
    > Nie mialem nigdy stycznosci ze sprzetem Pentaxa, nie chcialbym
    > dowiedziec sie, ze weszlem na mine dopiero po zakupie.

    Szkla pentaksowe sa ostre, z dosc duza powtarzalnoscia, tj. mozna
    kupowac bez przestrzelania, bo na 99% obiektyw bedzie dobry (czytaj
    ostro rysujacy). Nawet kit (18-55) sprzedawany z wiekszoscia ich
    lustrzanek mial bardzo dobre wlasnosci(przynajmniej te, z którymi ja
    mialem do czynienia - 3 szt. -byly równie dobre a moze nawet lepsze -
    przy przeslonach które mialy "wspólne" tj od 3,5 - od canonowej
    osiemdziesiatki czy osiemdziesiatki piatki o f1,8 - stalki! - za ponad
    1600 zl - nie pamietam niestety dokladnego oznaczenia tego obiektywu -
    byc moze tez, ten egzemplarz nie byl po prostu najlepszy. Nikonowy kit
    (mialem tylko pozyczony na kilka dni wiec tylu porównan co w wypadku
    canona nie robilem) byl porównywalny z pentaksowym.

    Wada pentaksa jest jednak gorszy AF (nie wiem jak w nowszych modelach,
    ale jeszcze w 2010 r. odstawal na tle konkurencji). I nikon i canon z
    podobnej pólki cenowej mialy szybszy AF. Na celnosc ostrzenia
    pentaksowego nie mialem powodów narzekac, , zadnych FF czy BF, jakosc
    obrazu byla tez bardzo dobra. W sumie mam piec obiektywów pentaksa
    (jeden manualny). wszystkie optycznie sa naprawde niezle..
    Jezeli nie zalezy Ci na szybkostrzelnosci AF, która zapewne znasz z
    wczesniejszego systemu, to mozesz powaznie rozwazyc zakup pentaksa.
    Moja opinia jednakze opiera sie na doswiadczeniach z trzema pentaksami,
    jednym canonem i sporadycznym kontakcie z nikonem, dlatego moze byc
    mocno niemiarodajna. Niemniej sadze, ze nie wprowadze Cie w blad.
    --
    Yogi(n)