  • 1. Data: 2009-01-26 14:03:55
    Temat: poszukuje fotografie - ilustracje do książki
    Od: A <...@...pl>

    Witam,
    poszukuje poniższych fotografii

    Warszawa (panorama)
    Budapeszt (panorama)
    Everest
    Amazonka
    Niagara
    Nowy Jork (panorama, ew. charakterystyczne budowle)
    San Francisco (j.w.)
    wieża Eiffla
    statua wolności

    dom (typowy, ale nie brzydki)
    zebra
    krokodyl
    koń

    jako ilustracji do podręcznika językowego. (raczej niski nakład). Jeżeli
    ktoś dysponuje prawami do takich zdjęć (wszystkich lub części) chętnie
    zapoznałbym się z warunkami na jakich mogą one być udostępnione.

    Kontakt: oczykota wp pl

    A.

  • 2. Data: 2009-01-26 14:20:42
    Temat: Re: poszukuje fotografie - ilustracje do książki
    Od: i...@w...pl

    > zapoznałbym się z warunkami na jakich mogą one być udostępnione.

    Najtaniej pewnie na stockach.
    Maciek

  • 3. Data: 2009-01-26 16:30:02
    Od: A <...@...pl>

    i...@w...pl wrote:

    > Najtaniej pewnie na stockach.

    Gdzie? jestem nowy w fotografii, więc nie bardzo się orientuję.

    A.

  • 4. Data: 2009-01-26 16:48:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 26 Jan 2009 15:03:55 +0100, osobnik zwany A wystukał:

    > jako ilustracji do podręcznika językowego. (raczej niski nakład). Jeżeli
    > ktoś dysponuje prawami do takich zdjęć (wszystkich lub części) chętnie
    > zapoznałbym się z warunkami na jakich mogą one być udostępnione.

    http://commons.wikimedia.org
    do wyboru do koloru i wszystko na wolnych licencjach

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2009-01-26 18:49:48
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    A pisze:

    > Gdzie? jestem nowy w fotografii, więc nie bardzo się orientuję.

    W takim razie polecam forum:
    http://stock-board.info/
    Przeznaczone co prawda raczej dla sprzedających w ten sposób zdjęcia,
    ale można przeczytać co i jak oraz przejrzeć ofertę największych
    stocków, klikając w linki na samej górze :)
    Andrzej

  • 6. Data: 2009-01-26 18:53:46
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    masti pisze:
    > Dnia pięknego Mon, 26 Jan 2009 15:03:55 +0100, osobnik zwany A wystukał:

    > http://commons.wikimedia.org
    > do wyboru do koloru i wszystko na wolnych licencjach

    Licencje niby wolne, tylko nie bardzo wiadomo, czy wstawiający zdjęcie
    jest rzeczywiście dysponentem praw autorskich. Sami zresztą piszą, że w
    każdym przypadku należy skontaktować się samodzielnie z tą osobą i
    ustalic warunki wykorzystania.
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 7. Data: 2009-01-26 21:42:35
    Od: A <...@...pl>

    ajt wrote:

> [...]
    > jest rzeczywiście dysponentem praw autorskich. Sami zresztą piszą, że w
    > każdym przypadku należy skontaktować się samodzielnie z tą osobą i

    Dodatkowo, jest często obostrzenie co do niekomerycjnego albo jakieś
    licencje typu GPL. Jak je zastowować do podręcznika?

    A.

  • 8. Data: 2009-01-27 09:10:38
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd A napisał(a):

    > poszukuje poniższych fotografii
    >
    > Warszawa (panorama)

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=warsaw&w
    =1&x=0&y=0

    > Budapeszt (panorama)

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=budapest
    &w=1&x=0&y=0

    > Everest

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=everest&
    w=1&x=0&y=0 - tu
    może mniejszy wybór... ;)

    > Amazonka

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=amazon&w
    =1&x=0&y=0

    > Niagara

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=niagara&
    w=1&x=0&y=0

    > Nowy Jork (panorama, ew. charakterystyczne budowle)

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=new+york
    &w=1&x=0&y=0

    > San Francisco (j.w.)

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=san+fran
    cisco&w=1&x=0&y=0

    > wieża Eiffla

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=eiffel+t
    ower&w=1&x=0&y=0

    > statua wolności

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=liberty+
    statue&w=1&x=0&y=0

    > dom (typowy, ale nie brzydki)

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=house&w=
    1&x=0&y=0

    > zebra

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=zebra&w=
    1&x=0&y=0

    > krokodyl

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=crocodil
    e&w=1&x=0&y=0

    > koń

    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=search&txt=horse&w=
    1&x=0&y=0

    > jako ilustracji do podręcznika językowego. (raczej niski nakład). Jeżeli
    > ktoś dysponuje prawami do takich zdjęć (wszystkich lub części) chętnie
    > zapoznałbym się z warunkami na jakich mogą one być udostępnione.

    Warunki licencji - http://www.sxc.hu/help/7_2:

    You may use the Image

    * In digital format on websites, multimedia presentations, broadcast
    film and video, cell phones.
    * In printed promotional materials, magazines, newspapers, books,
    brochures, flyers, CD/DVD covers, etc.
    * Along with your corporate identity on business cards, letterhead,
    etc.
    * To decorate your home, your office or any public place.

    You may not use the Image

    * For pornographic, unlawful or other immoral purposes, for
    spreading hate or discrimination, or to defame or victimise other
    people, sociteties, cultures.
    * To endorse products and services if it depicts a person.
    * In a way that can give a bad name to SXC or the person(s) depicted
    on the Image.
    * As part of a trademark, service mark or logo.
    * SELLING AND REDISTRIBUTION OF THE IMAGE (INDIVIDUALLY OR ALONG
    WITH OTHER IMAGES) IS STRICTLY FORBIDDEN! DO NOT SHARE THE IMAGE WITH
    OTHERS!

    Always ask permission from the photographer if you want to use the Image

    * In website templates that You intend to sell or distribute.
    * For creating printed reproductions that You intend to sell.
    * On "print on demand" items such as t-shirts, postcards, mouse
    pads, mugs (e.g. on sites like Cafepress), or on any similar mass
    produced item that would contain the Image in a dominant way.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 9. Data: 2009-01-27 09:47:09
    Od: A <...@...pl>

    bakulik at work wrote:

    > Warunki licencji - http://www.sxc.hu/help/7_2:

    A to jest fragment której licencji?

    No, właśnie na ty stockach jest kilka rodzajów licencji jednak jedyną
    różnicę jaką zauważyłem to cena. Poza ostatnią (najdroższą), która na
    cokolwiek pozwala. Czy faktycznie tak jest? Jak licencja np. na takiej
    fotilli czy sxc.hu czy innym skocku pozwala na druk?

    Przepraszam że nie zgodnie z tematem grupy ale wydaje mi się, że grupowicze
    powinni najlepiej wiedzieć.

    A.

  • 10. Data: 2009-01-27 10:20:19
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd A napisał(a):

    > A to jest fragment której licencji?

    Jedynej licencji obowiązującej na sxc.hu.

> [...]
    > cokolwiek pozwala. Czy faktycznie tak jest? Jak licencja np. na takiej
    > fotilli czy sxc.hu czy innym skocku pozwala na druk?

    Zdjęcia na sxc.hu są bezpłatne. Można je wykorzystywać zgodnie z
    warunkami licencji, które podałem. Czyli spokojnie w podręczniku możesz
    je zamieścić.

    Niektórzy udostępniający zdjęcia na sxc.hu proszą o powiadomienie o
    wykorzystaniu ich prac w "public work", czyli materiałach udostępnionych
    publicznie, niektórzy wymagają zamieszczenia nazwiska autora przy danym
    zdjęciu, inni każą pytać się o zgodę na publikację. Ale to jest
    określone dopiero przy konkretnym zdjęciu.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik
    pisząc na priv skonstruuj adres e-mail wg wzorca z nagłówka
    Wszyscy myślą o sobie, tylko ja myślę o mnie...