  • 21. Data: 2012-08-08 17:13:49
    Temat: Re: Papierowa lina
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Wednesday, 8 August 2012 16:04:51 UTC+1, Konrad Anikiel wrote:
    > Mongołowie nie najeżdżali na Indie. Mogołowie, owszem.

    Ale racja, damast skuwany (dziwer) to nie stal damasceńska. To co napisałem tyczy się
    dziwera a nie stali damsceńskiej.
    Konrad

  • 22. Data: 2012-08-08 19:41:41
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]

    Ale racja, damast skuwany (dziwer) to nie stal damasceńska. To co napisałem
    tyczy się dziwera a nie stali damsceńskiej.

    Dobra... mieli pochodzenie turecko-mongolskie. :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 23. Data: 2012-08-08 22:09:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 7 Aug 2012 11:05:48 +0000 (UTC), WM napisał(a):

    > Zrobilem probe wytrzymalosciowa na wiszacej wadze sprezynowej.
    > Oderwalem dwa jednakowe kawalki papieru toaletowego.
    > Jeden z kawalkow skrecilem bardzo mocno, drugi lekko.
    >
    > Ten skrecony mocno urwal sie przy 7kg na wadze,
    > ten slabo skrecony juz przy 2kg.

    Papier toaletowy ma dosc wyrazna strukture i w jedna strone jest slaby.
    Mocne skrecenie zwieksza tarcie miedzy "wloknami".

    J.

  • 24. Data: 2012-08-09 10:18:21
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Tue, 7 Aug 2012 04:30:11 -0700 (PDT), Konrad Anikiel <a...@g...com>
    wrote:

    > A walcujemy staliwo po to żeby te włókna...

    Nie orientuję się zbyt dobrze w stali, uświadom mnie jakie
    proporcje (długość do grubości) mają te włókna w staliwie....

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 25. Data: 2012-08-09 10:21:59
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 9 August 2012 09:18:21 UTC+1, AMX wrote:
    > Nie orientuj� si� zbyt dobrze w stali, u�wiadom mnie jakie proporcje
    (d�ugo�� do grubo�ci) maj� te w��kna w staliwie....

    Zależy od struktury i obróbki, ale 100:1 nie jest niczym egzotycznym.
    Konrad

  • 26. Data: 2012-08-09 12:28:07
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Zalezy od struktury i obrobki, ale 100:1 nie jest niczym egzotycznym.

    W trakcie kucia matrycowego zwraca sie uwage na prawidlowy przebieg wlokien.
    Polak Tadeusz Rut opracowal metode kucia walow korbowych, wlasnie
    z wykorzystaniem optymalnego przebiegu wlokien.

    Moze gdyby polaczyc formowanie ze skretem,
    to efekt bylby lepszy?

    WM

  • 27. Data: 2012-08-09 12:34:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 9 August 2012 11:28:07 UTC+1, WM wrote:
> [...]
    walow korbowych, wlasnie z wykorzystaniem optymalnego przebiegu wlokien. Moze gdyby
    polaczyc formowanie ze skretem, to efekt bylby lepszy?

    A taki Rolls-Royce strugał te wały z kloca, zamieniając 90% materiału w wiór :-)
    Ale Anglik jak nie jest ekscentryczny, to nie Anglik.
    Konrad

  • 28. Data: 2012-08-09 12:45:25
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Papier toaletowy ma dosc wyrazna strukture i w jedna strone jest slaby.

    Moze skrecanie powoduje polaryzacje wzdluzna wlokien?

    > Mocne skrecenie zwieksza tarcie miedzy "wloknami".

    Te wlokna sa krotkie i odseparowane wypelniaczem.
    Slabszym ogniwem jest tu wypelniacz.

    Rownie dobrze moze to dzialac na podobnej zasadzie jak beton sprezony.
    Moze skrecone wlokna sprezaja wstepnie wypelniacz?

    Ponadto skrecona tasma skraca swa dlugosc, czyli wzrasta suma przekrojow.

    WM

  • 29. Data: 2012-08-09 12:52:39
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Ale Anglik jak nie jest ekscentryczny, to nie Anglik.

    Ekscentrycznosc dla ekscentrycznosci daje marne efekty.

    Ekscentrycznosc, dla innego niz stado, patrzenia na swiat
    dalo maszyne parowa, turbine gazowa i pionowo startujace samoloty ;-)

    WM

  • 30. Data: 2012-08-09 12:59:41
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Thursday, 9 August 2012 11:52:39 UTC+1, WM wrote:
    > Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a): > Ale Anglik jak nie jest
    ekscentryczny, to nie Anglik. Ekscentrycznosc dla ekscentrycznosci daje marne efekty.
    Ekscentrycznosc, dla innego niz stado, patrzenia na swiat dalo maszyne parowa,
    turbine gazowa i pionowo startujace samoloty ;-)

    A toż ja nie mówię czy mi się to podoba czy nie. Rozumiem kontekst, ot co.
    Konrad