  • 21. Data: 2010-02-23 18:41:24
    Temat: Re: Panasonic TX-P42S10E - opinie
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    (...)
    > bylo i jest juz sporo programow nadawanych w FHD, wiec mocno
    > przesadzasz. Oczywiscie na razie w PL nawet zwykle HD ready to
    > rzadkosc ale w koncu sie to zmieni. Co do 50 cali to przy tej
    > wielkosci przekątnej HD ready to już mało, widac piksele z bliska...
    > no chyba ze siedzisz daleko od ekranu - wtedy to ma sens. Ale nie pisz
    > i nie uogolniaj że FHD jest niepotrzebne, chocby masa filmow w mkv,
    > jesli juz nie wierzysz w TV z satelity.
    > Glupotą jest kupowanie FHD przy 32 calach, przy 50 kupowanie HDReady
    > to juz jest dla mnie mało sensowne.

    Chyb źle zrozumiałeś moją wypowiedź lub nie jej czytałeś!!!
    Nie pisałem, że FHD jest niepotrzebne, tylko to, że podczas kilku mies.
    testów w salonach u znajomych itp. nie zauważyłem różnicy już z odl. 2m. dla
    TV HD oglądanej na TV FHD i HDReady....
    Oglądam z 3-3,5m i jest rewelacyjnie, a jestem wymagający -jestem b.
    zadowolony z HD-Ready. ;P Pozdrowionka!

  • 22. Data: 2010-02-23 19:17:48
    Od: Mamut <c...@g...com>

> [...]
    > TV HD oglądanej na TV FHD i HDReady....
    > Oglądam z 3-3,5m i jest rewelacyjnie, a jestem wymagający -jestem b.

    kazdy ma inny gust i inny wzrok, dla mnie siedząc 2,5m od tv 50
    calowego roznica miedzy 720p a 1080p jest wyrazna.
    Oczywiscie przy 42calach i mniej powyzej 2m nie zauwazysz zadnej
    roznicy dlatego trzeba rozważnie wydawać pieniazki.
    Jedną glupotę napisałeś tez wyzej, że obraz na HDready dla sygnalu SD
    jest lepszy od FHD, bo nie ma żadnej rożnicy.

  • 23. Data: 2010-02-23 19:35:23
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    (...)
> [...]
    > Jedną glupotę napisałeś tez wyzej, że obraz na HDready dla sygnalu SD
    > jest lepszy od FHD, bo nie ma żadnej rożnicy.

    Podałem fakty -testy robiliśmy ponad 2 miesiące.
    Uparcie dążysz do konfrontacji! Ja nie oceniałem Twoich wypowiedzi, tylko
    pisałem o swoich doświadczeniach...
    Napisałem co sądzę i że mam 3-3.5, a nie 2.5! Kto siedzi tuż przed TV? A
    wzrok mam nprawdę b. dobry :)
    Możliwe, że FHD kupują niedowidzący, sądząc, że w ten sposób poprawią sobie
    widzenie...
    Dla mnie z 3-3.5 m nawet na 50" nie ma różnicy pomiędzy HDR i FHD :P
    Pozdrowionka!

  • 24. Data: 2010-02-24 08:36:56
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-23 20:17, Mamut pisze:

> [...]
    > Jedną glupotę napisałeś tez wyzej, że obraz na HDready dla sygnalu SD
    > jest lepszy od FHD, bo nie ma żadnej rożnicy.
    Kolego Mamut,
    co do gustów to zgadzam się z Tobą, co do wzroku to po części.
    A to dlatego, że:
    1. BR 720p, a 1080p jest widoczna, ale dla mnie nie taka znów wielka
    2. Canal+ film HD nadawany jest w 1080i ze średnim bitrate 7435kbit/s (max
    10916, a canal+ sport HD nadawany w 720p ze średnim bitrate 10053 (max 16145) -
    dane za linowsat.co.uk. Z tego też powodu, według mnie oczywiście, mecz nadawany
    w 720p wygląda o wiele lepiej niż film w 1080i. Inna bajka, że na c+sport HD
    trafić na mecz w HD to trzeba mieć farta.
    3. Jeśli oglądasz 4-8Gbajtowe mkv zrobione z 20Gbajtowego BD to miej świadomość,
    że coś, jakaś część informacji, zostało w efekcie tak dużej kompresji usunięte i
    różnica w oglądaniu takiego mkv nawet 1080p na full hd i hd ready jest
    minimalna, a dla mnie wręcz niezauważalna. Jeśli Ty ją dostrzegasz, to
    rzeczywiście masz sokoli wzrok - gratuluję! serio!
    Irek

  • 25. Data: 2010-02-24 09:30:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "irek" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > a canal+ sport HD nadawany w 720p

    Czy aby na pewno?
    Tak było na początku, potem zmienili również na 1080i.

  • 26. Data: 2010-02-24 11:44:57
    Od: irek <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-24 10:30, Cavallino pisze:

    > Czy aby na pewno?
    > Tak było na początku, potem zmienili również na 1080i.
    Naprawdę? Ciekawe czy ktoś to potwierdzi, bo kiedyś C+ twierdził co następuje:

    "To prawda, że nominalnie standard 1080 ma większą rozdzielczość niż 720.
    Problem jest jedynie w tym znaczącym "i" na końcu 1080i - czyli interlaced
    (przeplot). Nadawanie z przeplotem polega na tym, że w danym momencie przesyłany
    jest nie cały obraz, a tylko jego parzyste lub nieparzyste linie.
    W praktyce ma się to tak, że w standardzie 720p w każdej sekundzie nadawanych
    jest 50 obrazów o 720 liniach, a w 1080i nadawanych jest 50 obrazów o 540
    liniach (lub jeśli to brzmi lepiej to 25 obrazów o 1080 liniach). Jeżeli
    policzymy to: 720x1280x50=46M a 1080x1920x25=51M, to widać, że ilość informacji
    jest prawie taka sama. Wybór 720p nie jest więc w żadnym względzie spowodowany
    oszczędnością pasma.
    Testy laboratoryjne wykazały, że tylko niewielki odsetek ludzi zauważa różnicę
    pomiędzy nieskompresowanymi sygnałami 1080i i 720p z lekką przewagą na korzyść
    1080i. Problem w tym, że normalny abonent nigdy nie zobaczy nieskopresowanego
    sygnału, a kolejne testy wykazały, że po wprowadzeniu kompresji MPEG-4 to
    pogorszenie jakości sygnału jest dużo mniejsze dla sygnałów 720p. Testy te
    znalazły odzwierciedlenie w rekomendacji EBU dla nadawców."
    Irek

  • 27. Data: 2010-02-24 11:52:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Naprawdę? Ciekawe czy ktoś to potwierdzi, bo kiedyś C+ twierdził co
    > następuje:

    A potem okazało się, że nie ma materiału źródłowego w 720p, więc dostosował
    sie do rynku i zmienił na 1080i.

  • 28. Data: 2010-02-24 16:47:58
    Od: Mamut <c...@g...com>

> [...]
    > minimalna, a dla mnie wręcz niezauważalna. Jeśli Ty ją dostrzegasz, to
    > rzeczywiście masz sokoli wzrok - gratuluję! serio!

    uwierz że na 50 calach nawet powyzej dwoch metrow z latwoscią
    zobaczyłbyś róznice, nawet bez sokolego wzroku :)

  • 29. Data: 2010-03-21 16:21:47
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010 08:45:36 +0100, "Arek" <a...@a...2a.pl> wrote:

> [...]
    >zasysasz program multiAVCHD z tej strony
    >http://filepig.org/download/multiavchd/
    >zacznij zabawę z teledyskami bo niewiele zajmują ,z torrentów zaśsij jakiś
    >teledysk .mp4
    >roździelczość 1280 : 720 pixels
    >Display : 16:9
    >Frame rate : 25.000 fps
    >w programie wczytujesz plik video klikasz uruchom i po kilku min masz w
    >programie na C:\multiAVCHD
    >plik wynikowy np AVCHD-20100131-054011 wykasowywując cyfry robisz nazwę
    >AVCHD i całą zawartość kopiujesz na kartę do folderu który musisz zrobić o

    Niby zrobiłem to samo. Film się odtwarza, ale... jakiś taki ściśnięty
    i przyklejony do górnego, lewego rogu ekranu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 30. Data: 2010-03-21 18:07:56
    Od: "Arek" <a...@a...2a.pl>

    > Niby zrobiłem to samo. Film się odtwarza, ale... jakiś taki ściśnięty
    > i przyklejony do górnego, lewego rogu ekranu.

    ważne są parametry .mp4 które podałem wyżej ,jeżeli są inne to właśnie może
    być takie wyświetlanie lub wcale się nie otworzy pisząc że brak ważnego
    pliku wtedy trzeba konwerterować do tych ustaiwń

    Arek.