  • 1. Data: 2010-02-04 09:42:10
    Temat: Łączenie S-video - jak?
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Witam!

    Telewizor to Panasonic txp42x10y,
    DVD, to część z Funai-D8D-D4110DB (combo).

    W TV jest gniazdo SCART, opisane jako VIDEO, S-VIDEO,
    jest też z boku wyprowadzone gniazdo 4-styk. s-video.

    W odtw. DVD jest gniazdo SCART,
    jest też wyprowadzone gniazdo 4-styk. s-video.

    Jak najlepiej połączyć?
    Czy przez samo gn. SCART jest możliwość podania osobno chromin. i lumin.,
    czy trzeba dodatkowo użyć kabla z okrągłymi końcówkami? A może obowiązkowo
    należy rozłączyć kabel SCART, a połączyć 4-styk, s-video i dodatkowo tory
    dźwięku L+R?

    A może nie zawracać sobie tym głowy i poprzestać na połączeniu wyłącznie
    kablem SCART, bo to daje najlepszą jakość obrazu?

    Dzięki za ew. rady,
    pozdrawiam,
    jagr

  • 2. Data: 2010-02-04 09:53:13
    Temat: Re: Łączenie S-video - jak?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości news:

    > A może nie zawracać sobie tym głowy i poprzestać na połączeniu wyłącznie
    > kablem SCART, bo to daje najlepszą jakość obrazu?

    S-video to nie jest rodzaj kabla czy gniazda, więc musiałbyś dokładnie
    napisać jakie tryby obsługuje tv i n a jakim gnieździe i to samo o dvd.

    Np. jeśli na scart oba urządzenia mają RGB to to jest lepsze niż s-video.

  • 3. Data: 2010-02-04 09:58:16
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    jagr pisze:
> [...]
    > należy rozłączyć kabel SCART, a połączyć 4-styk, s-video i dodatkowo tory

    tak, ale musisz użyć kabla 21-pinowego,
    telewizor musi mieć opcje wejścia również przez euro (tak może być).
    możesz użyć kabla euro - svideo, a jeżeli nie to wówczas typowego svideo.

    > A może nie zawracać sobie tym głowy i poprzestać na połączeniu wyłącznie
    > kablem SCART, bo to daje najlepszą jakość obrazu?

    dvd nie podłączałem takim kablem, svideo używałem do kamer i tam obraz
    był dużo lepszy. ustaw dvd na rgb, może to wystarczy.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 4. Data: 2010-02-04 10:06:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > dvd nie podłączałem takim kablem, svideo używałem do kamer i tam obraz
    > był dużo lepszy.

    Niż?
    Bo to że s-video jest lepsze od rgb to bajki.

  • 5. Data: 2010-02-04 10:18:52
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Niż?
    > Bo to że s-video jest lepsze od rgb to bajki.

    widać, że nie wiesz o co chodzi.
    to do kamer zostało stworzone, a potem zaadoptowane
    do innych urządzeń, ale napisałem że nie podłączałem dvd
    przez svideo i nie pisałem nic o tym, że będzie lepszy obraz.
    kamery nie mają wyjścia rgb to po pierwsze,
    po drugie dotyczy to kamer svhs - więcej linii.

  • 6. Data: 2010-02-04 10:28:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > kamery nie mają wyjścia rgb to po pierwsze,

    Ale mają chyba inne niż s-video, więc Twoje stwierdzenie że s-video jest
    lepsze jest bez sensu.
    To było tak w stylu, że wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

  • 7. Data: 2010-02-04 10:36:46
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Ale mają chyba inne niż s-video, więc Twoje stwierdzenie że s-video jest
    > lepsze jest bez sensu.
    > To było tak w stylu, że wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

    jakie inne? cvbs, a to wg lepsze?

  • 8. Data: 2010-02-04 10:38:42
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Ale mają chyba inne niż s-video, więc Twoje stwierdzenie że s-video jest
    > lepsze jest bez sensu.
    > To było tak w stylu, że wróbelek ma jedną nóżkę bardziej.

    nie dopisałem, że w kamerach znacznie poprawiało jakość obrazu

  • 9. Data: 2010-02-04 10:51:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > jakie inne? cvbs, a to wg lepsze?

    Sugerujesz że nie ma kamery z innym wyjściem niż composite lub s-video?

  • 10. Data: 2010-02-04 10:52:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>