    From: "Wojtekk" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic Lumix DMC-FZ38 czy Canon PowerShot SX1 IS?
    Date: Tue, 24 Nov 2009 08:18:49 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.WNT.4.64.0911232153130.368@quad...

    > wKF: zamienników należy używać, a co najmniej doładować z rzadka.
    > Znajomi którzy "czasem nie używają" zamienników przez dłuższy okres,
    > mają je najczęściej "do wyrzucenia".
    > Każdemu Li* szkodzi za niskie napięcie, a zamienniki miewają większe
    > samorozładowanie.
    > Nie, NIE odradzam "zamienników" (sam używam), przestrzegam przed
    > używaniem "to sobie odłożę jako zapas" - zemœci się, i to szybko.

    Warto też dodać, że zamiennik zamiennikowi nie równy. Efekt o którym piszesz
    dotyczy szczególnie tych najtańszych o pojemności "dwukrotnie" większej od
    oryginałów.

    Ja używam na zmianę, raz oryginał, raz zamiennik (Hama). Jeszcze nie zdarzyło mi
    się, aby akumulatorek czekał dłużej niż miesiąc na wykorzystanie. Przez ten czas
    efekt samorozładowania nie jest jakoś szczególnie zauważalny.

    Pozdrawiam
    Wojtek