  • 1. Data: 2011-04-02 09:38:05
    Temat: Panasonic DCM-TZ6 - wstawianie daty/godziny do zdjęcia
    Od: "Taz" <t...@o...pl>

    Witam serdecznie. Chciałbym móc robić zdjęcia z umiesczoną na nim
    datą/godziną. Nie wiem, czy TZ6 ma taką funkcję, mimo przestudiowania
    instrukcji nie mogłem odnaleźć tej opcji. Jest tam co prawda taki tryb
    podróży gdzie podaje się start i koniec, ale chyba nie o to chodzi. Krótko
    mówiąc szukam opcji, która wstawiała by do zdjęcia gdzieś w rogu powiedzmy
    datę i ewentualnie godzinę wykonania fotografi. Da się to zrobić za pomocą
    samych funkcji aparatu? I jak to zrobić? Może ktoś spotkał się z tym
    problemem.

    Dziękuję z góry
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-02 14:23:20
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Taz wrote in <news:in6qpr$lk5$1@news.onet.pl>
    > Chciałbym móc robić zdjęcia z umiesczoną na nim datą/godziną.

    Po co szpecic zdjecie, skoro te dane sa i tak zapisane w JPEGu?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Exchangeable_Image_File
    _Format
    Przegladarki graficzne moga takie dane prezentowac nawet tuz obok zdjecia.

    Jesli koniecznie chcesz miec "znaczek" na zdjeciu, poszukaj raczej programu
    wklejajacego te dane automatycznie z naglowka.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2011-04-02 16:34:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-02 16:23, astro pisze:
> [...]
    _Format
    > Przegladarki graficzne moga takie dane prezentowac nawet tuz obok zdjecia.

    Ale jak się zdjęcie wydrukuje to przecież bez daty i godziny, a ta opcja
    przydałaby się.
    Nie wiem po co ustawiałam datę i godzinę w aparacie.

    --
    animka

  • 4. Data: 2011-04-02 16:53:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-04-02 18:34:42 +0200, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> said:

    > Ale jak się zdjęcie wydrukuje to przecież bez daty i godziny, a ta
    > opcja przydałaby się.
    > Nie wiem po co ustawiałam datę i godzinę w aparacie.

    Po to żeby mieć porządek w albumach. Sortowanie po dacie jest
    najsensowniejsze. Możesz sobie utworzyć albumy tematyczne, a w nich
    zdjęcia poukładane właśnie wg. wieku.
    A na samo zdjęcie do wydruku, można tę datę nanieść automatycznie,
    właśnie dzięki temu, że ją ustawiłaś w aparacie.
    jest wilk syty i zdjęcie całe.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-04-02 17:32:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-02 18:53, JA pisze:

    > Po to żeby mieć porządek w albumach. Sortowanie po dacie jest
    > najsensowniejsze. Możesz sobie utworzyć albumy tematyczne, a w nich
    > zdjęcia poukładane właśnie wg. wieku.

    Faktycznie.

    > A na samo zdjęcie do wydruku, można tę datę nanieść automatycznie,
    > właśnie dzięki temu, że ją ustawiłaś w aparacie.
    > jest wilk syty i zdjęcie całe.

    Ustawiłam w drukarce, że ma mi drukować godzinę i datę, jednak na
    zdjeciu nie wydrukowała :-(
    Ale i tak pewnie daty zrobienia zdjęcia by nie wydrukowała tylko datę
    wydruku.
    Może jakbym drukowała prosto z aparatu to by się drukowało, ale nie ma
    sensu jednak gdybać.

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-04-02 18:17:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-04-02 19:32:42 +0200, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> said:

> [...]
    > Może jakbym drukowała prosto z aparatu to by się drukowało, ale n ie ma

    Ja takiej potrzeby nigdy nie miałem, więc nie wskażę konkretnego
    programu. Ale zapewne będzie tego trochę.
    Trzeba użyć programu, który z EXIF-a wstawi automatycznie datę jego
    wykonania. EXIF to dane w pliku zapisywane przez aparat, a jest tam
    tego mnóstwo.

  • 7. Data: 2011-04-02 18:43:34
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-02 20:17, JA pisze:

> [...]
    > Trzeba użyć programu, który z EXIF-a wstawi automatycznie datę jego
    > wykonania. EXIF to dane w pliku zapisywane przez aparat, a jest tam

    Dzięki. W wolnej chwili poszukam.

    --
    animka

  • 8. Data: 2011-04-02 20:03:41
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    animka pisze:

    > Dzięki. W wolnej chwili poszukam.

    Jest taki program pt. Exifer. Dosyć stary i nierozwijany,
    ale działa. Nanosi na zdjęcie wybrane dane z EXIFa i produkuje
    nowy obraz JPG.

    Opcji nanoszenia daty przez aparat raczej nie należy używać
    (chyba, że ktoś rzeczywiście nie potrafi skorzystać z komputera
    i Exifer-a czy czegoś podobnego). Naniesionej daty po prostu
    nie można już usunąć, a być może kiedyś ktoś będzie potrzebował
    tego zdjęcia w wersji "czystej".

    P.

  • 9. Data: 2011-04-02 22:06:42
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-02 22:03, Piotrne pisze:

    > Jest taki program pt. Exifer. Dosyć stary i nierozwijany,
    > ale działa. Nanosi na zdjęcie wybrane dane z EXIFa i produkuje
    > nowy obraz JPG.

    Sprawdzę jak działa :-)

    > Opcji nanoszenia daty przez aparat raczej nie należy używać
    > (chyba, że ktoś rzeczywiście nie potrafi skorzystać z komputera
    > i Exifer-a czy czegoś podobnego).

    Nie mam chyba takiej opcji w swoim aparacie. Menu po angielsku, ale mam
    instrukcję po polsku i nie przypominam sobie, żeby coś takiego było.

    > Naniesionej daty po prostu
    > nie można już usunąć, a być może kiedyś ktoś będzie potrzebował
    > tego zdjęcia w wersji "czystej".

    Można przedtem skopiować zdjęcie, dać inną nazwę, więc na dysku będzie z
    data i bez daty.

    Tak przy okazji podrzucam do oceny 2 zdjęcia robione u koleżanki na
    balkonie, chyba po godz.18-stej. Robione z wyłączoną lampą.

    http://www.2shared.com/photo/LP7oiyXb/PICT0051.html?

    To zdjęcie trochę przycięłam, bo robiłam u koleżanki na balkonie i
    barierka była na planie.
    http://www.2shared.com/photo/y8mUDmjh/Widnokrg.html?

    --
    animka

  • 10. Data: 2011-04-03 08:14:30
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 3 Kwi, 00:06, animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> wrote:

    > http://www.2shared.com/photo/LP7oiyXb/PICT0051.html?
    >
    > To zdjęcie trochę przycięłam, bo robiłam u koleżanki na balkonie i
> [...]

    Kolezanka ma czym oddychac, przy tylu kominach, no i linia wysokiego
    napiecia nad oknem.
    Zdjecie ciekawe i ksiezyc widac.
    Pozdrawiam
    StaM