  • 1. Data: 2011-03-30 08:34:39
    Temat: jaki obiektyw wypożyczyć aby najlepiej zbadać czy body dobrze ostrzy?
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    witam
    Chciałbym wypożyczyć obiektyw, żeby zbadać, czy moje problemy z ostrością to
    wina obiektywu czy body.

    Chciałem oryginalnego nikkora ale chyba nikt tego nie wypożycza a przynajmniej
    ja nie wygooglałem. Pozostaje sigma.
    Tylko jaki wypożyczyć? Wydaje się, że powinien mieć jak największą jasność,
    żeby głębia była płyciutka. No to sugeruje stałoogniskowy. Ale z drugiej strony
    chyba warto zbadać autofocusa dla różnych ogniskowych?
    Z trzeciej strony: nie chcę zapłacić drogo na pożyczenie czegoś z górnej póły :)

    Co byćcie sugerowali?
    Stałka 50 F1.4 ?
    a może lepiej 50-150 F2.8 ?

    W pobliskiej wypożyczalni sigmy wybór mają taki:
    -----

    10-20/4-5.6 EX DC Opis cena za 3 dni - 89zł kaucja 1300 zł Dostępny
    30/1.4 EX DC Opis cena za 3 dni - 89zł kaucja 1200 zł Dostępny
    50-150/2.8 EX DC HSM Opis cena za 3 dni - 129zł kaucja 1800 zł Dostępny
    10-20 F3.5 EX DC HSM Opis cena za 3 dni - 129zł kaucja 1800 zł Dostępny

    Zoomy szerokoąktne

    12-24/4.5-5.6 EX DG Opis cena za 3 dni - 179zł kaucja 2600 zł Dostępny

    obiektywy szerokokątne

    24/1.8 EX DG aspherical macro Opis cena za 3 dni - 89zł kaucja 1300 zł Dostępny

    Obiektywy standardowe

    50 F1.4 EX DG HSM Opis cena za 3 dni - 89zł kaucja 1300 zł Dostępny
    24-70/2.8 EX DG Opis cena za 3 dni - 129zł kaucja 1500 zł Dostępny
    24-70/2.8 EX DG HSM Opis cena za 3 dni - 179zł kaucja 2300 zł Dostępny

    Obiektywy tele

    70-300/4-5.6 APO macro DG Opis cena za 3 dni - 49zł kaucja 600 zł Dostępny
    70-200/2.8 APO EX DG Macro II Opis cena za 3 dni - 179zł kaucja 2200 zł Dostępny
    120-400 F4.5-5.6 APO DG OS HSM Opis cena za 3 dni - 179zł kaucja 2100 zł
    Dostępny
    150-500 F5-6.3 APO DG OS HSM Opis cena za 3 dni - 239zł kaucja 2800 zł Dostępny

    Obiektywy macro

    105/2.8 macro EX DG Opis cena za 3 dni - 89zł kaucja 1300 zł Dostępny
    150/2.8 macro EX DG Opis cena za 3 dni - 129zł kaucja 2000 zł Dostępny

  • 2. Data: 2011-03-30 09:12:34
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Coś niskie te kaucje.
    Albo egzemplarze rozjechane, albo warto niektóre z nich "zgubić".
    :-)

    A poważnie:
    Napisz skąd jesteś i zaproponuj wspólne piwo potencjalnym okolicznym właścicielom
    nikkorów.
    Zgaduję, żeś w Wawy?

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2011-03-30 10:02:05
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2011-03-30 11:12, John Smith pisze:
> [...]
    >
    > A poważnie:
    > Napisz skąd jesteś i zaproponuj wspólne piwo potencjalnym okolicznym właścicielom

    Pozory mylą :)
    Z Katowic. Jaby ktoś był chętny na zabawy w zamienianie się obiektywami np. w
    Parku WPKiW to jestem bardzo zainteresowany :)

  • 4. Data: 2011-03-30 10:21:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dobrov napisał(a):

    > Pozory mylą :)

    No patrz, a propozycja jak z Krakowa, albo z Poznania ;-)

  • 5. Data: 2011-03-30 10:36:19
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2011-03-30 12:21, John Smith pisze:

    > No patrz, a propozycja jak z Krakowa, albo z Poznania ;-)

    Jako informatyck nie lubię zbędnej redundancji - potwierdziłem gotowość do
    realizacji Twojego pomysłu myśląc, że to oczywiste, że stawiam kilka piwek :)

  • 6. Data: 2011-03-30 11:25:58
    Od: John Smith <u...@e...net>

    dobrov napisał(a):

    > Jako informatyck nie lubię zbędnej redundancji - potwierdziłem gotowość
    > do realizacji Twojego pomysłu myśląc, że to oczywiste, że stawiam kilka
    > piwek :)

    Z marketingowego punktu widzenia dobrze byłoby rozszerzyć opis oferty o specyfikację
    sprzętu oferowanego do
    zabawy. :-)

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2011-03-30 11:42:41
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    W dniu 2011-03-30 13:25, John Smith pisze:

    > Z marketingowego punktu widzenia dobrze byłoby rozszerzyć opis oferty o
    specyfikację sprzętu oferowanego do
    > zabawy. :-)

    Myślałem, że marketingowo, to piwko wystarczy :)
    Mój sprzęt nie jest chyba szczególnie atrakcyjny dla nikkorowców:
    D5000 + Sigma 18-125 OS HSM

  • 8. Data: 2011-03-30 21:00:49
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dobrov:

    > Chciałem oryginalnego nikkora ale chyba nikt tego nie wypożycza a przynajmniej
    > ja nie wygooglałem. Pozostaje sigma.

    Sigmą tego po prostu nie sprawdzisz...

    Po co szukasz wypożyczenia? Idź do sklepu z Nikkorami i poproś o egzemplarz,
    żeby sprawdzić jak ostrzy, to wszystko. Przecież nie musisz go kupować :)

    Przetestuj najlepiej na 50/1.4D, 60/2.8D, 35/2D, te modele miały najlepiej
    działający autofokus. Seria G - loteria.

  • 9. Data: 2011-03-31 09:33:56
    Od: "Przemysław Kończak" <p...@v...com.pl>

    > Przetestuj najlepiej na 50/1.4D, 60/2.8D, 35/2D, te modele miały najlepiej
    > działający autofokus. Seria G - loteria.

    kolega dobrov ma D5000 więc potrzebuje coś z silnikiem.
    Z popularnych szkieł w sklepach powinny być 35/1.8G i 50/1.4G.

  • 10. Data: 2011-03-31 19:05:59
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Przemysław Kończak:

    > kolega dobrov ma D5000 więc potrzebuje coś z silnikiem.
    > Z popularnych szkieł w sklepach powinny być 35/1.8G i 50/1.4G.

    Ale to już jest loteria :S Notoryczny FF.